faumachine Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hei! Jeg kjører: Aopen HQ45 kabinett Samtron 96P Msi Geforce2MX Athlon XP 1600 NoiseControl NC1957 vifte Msi Turbo KT133A 2 * 256 MB SDRAM SB128 PCI oppnår en idle temp på 53 grader og 56 på full load. Er dette ille? Har bare brukt den kjølepastaen som fulgte med vifta fra microplex. En kompis kjører en helt ny maskin på 60 grader idle. Er dette for høyt for ham? Hvor finner jeg relevant info om dette?` Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 En idle på 53 er kanskje litt høy, men akseptabel. Forskjellen mellom idle og full load var merkelig liten. Er du sikker på at du kjører cpu for fullt ? 60 grader idle er høyt. Det kan være at pastaen ikke er lagt riktig på, eller at kabinett temperaturen er for høy. Lenke til kommentar
InferniCa Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Temperaturforskjellen var ikke uvanelig da. Er ikke store forskjellen hos meg heller... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 53 er litt høgt, men så lenge systemet er stabilt så er det ok. eneste at det sliter mer på transistorene i cpuen. sjekket at kjølepastaen har god kontakt? ikke for mye eller for lite.. tatt bort thermal padden? god kjølepasta har mye å si.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå