Gå til innhold

Hva skal skjermkort skal jeg velge???


tsebu

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe ett av disse tre skjermkortene, men lider valgets kval over hvilken av dem jeg burde kjøpe. Hadde vært kjempefint om noen kunne gi meg en anbefaling, og i såfall hvorfor det er det beste valget.

 

Creative GeForce2 Titanium 64MB DDR

 

Gainward AGP GeForce2 Pro/450 64MB

"Golden Sample" DDR-Ram

 

Gainward AGP GeForce2 Ti/450TV 64MB 4,5n

Titanium "Golden Sample"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva enn du gjør, så ikke kjøp en Creative. De har dårlige kort til skyhøy pris. Gainward har jeg lite kjennskap til, men de er kjent for å lage kort som har raskt kvalitetsminne. Jeg ville satset på GF2Tien hvis den er et alternativ. Husk også at GF3-Ti200 ikke er så veldig mye dyrere. Jeg synes også du burde vurdere en Radeon. Det er særdeles bra pris/ytelseforhold på de kortene. De kommende to Radeon-versjonene har vist langt bedre ytelse enn GF2, opp mot GF3.

 

Har du det travelt, kjøp en GF2-Ti eller PRO. Er du tålmodig, vent på de to nye Radeon-versjonene.

Lenke til kommentar

Gainward GF2pro/450 er uansett et sikkert kjøp. Det er vel det raskeste GF2 kortet også med minne klokket til 450MHz som standard (jeg ser bort fra Ultra). Samtidig blir er det en drøm å overklokke.

 

Selv om Ti200 har høyere klokket GPU er minnet fortsatt bare klokket til 400MHz, og som kjent utgjør overklokking av GPU null og nix for GF2 (sånn ca. ihvertfall)

 

_________________

mail.gifFikk du noe i dag?

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2001-10-16 15:26 ]

Lenke til kommentar

Pro bedre enn Titanium?!? Tør påstå at det ikke stemmer. Ti er i noen tilfeller raskere enn Pro, men hastigheten på minnet er mye viktigere.

 

Creative-kortet er treigest, Gainward Ti raskest. Uansett vil du vil neppe merke forskjellen.

 

Det du kanskje heller burde tenke på, er at mange GF2-kort har dårlig 2D-kvalitet. Så vidt jeg vet, er VisionTek og ELSA bra på dette området, men jeg vil tro at Gainward sine produkter har høy kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hva enn du gjør, så ikke kjøp en Creative. De har dårlige kort til skyhøy pris.

 

 

Hva i, Og på vilket grunnlag kan du si noe så useriøst? Har alltid brukt creative sine kort så lenge eg har hatt data, så lenge at eg ikke forstår det du sier. Derfor kaller eg det useriøst. Men til saken, skulle eg kjøpt noen av de korta han nevnte så hadde det blitt det siste (3) Har en meget raske ram.

Lenke til kommentar

ASCHJ skreiv : Hva enn du gjør, så ikke kjøp en Creative. De har dårlige kort til skyhøy pris.

 

Creative sine kort er ikke noe dårligere enn andre kort , ikke er prisene skyhøye heller !

Har hatt 3 stykker og har vært fornøyd med alle sammen.

----------------------

Intel P4 [email protected]

Apacer 512mb pc2100 cl2

Msi 648MaX 533 8x agp

HyundaI Image Quest 19"

Wd 80gb 8mb cache

IBm 80gb 2mb cache

Creative SB Live 5.1

Creative Gf4 TI4600 128DDr 325/733

------------------------

Lenke til kommentar
Hva enn du gjør' date=' så ikke kjøp en Creative. De har dårlige kort til skyhøy pris.

 

Creative sine kort er ikke noe dårligere enn andre kort , ikke er prisene skyhøye heller !

Har hatt 3 stykker og har vært fornøyd med alle sammen.

[/quote']

 

Har ikke sakt det eg. Hvor mangen eg har kjøpt av creative aner eg ikke, men en ting er sikker er ikke missfornøyd. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...