o_s_t_e_n Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 _________________ [ Denne Melding var redigert av: o_s_t_e_n på 2001-08-08 18:01 ] Lenke til kommentar
o_s_t_e_n Skrevet 8. august 2001 Forfatter Del Skrevet 8. august 2001 jeg brukte "blyant trikset" for og låse opp L1 punktene... brukte trikset også på L7 punktene(så det på toms sia)til og skifte volten... prøvde først 1.65 men lå fortsatt på 850mhz prøvde meg opp over til jeg kom til 1.88 volt men lå fortsatt på 850mhz... hva gjør jeg feil?`er jeg ikke rette personen til og overklokke en cpu?(n00bz) jeg finnner ikke ut hvor jeg kan skifte ration feks til 100x10 standar 100x8.5 for 850mhz er det noen windows progs som kan gjøre det?? Lenke til kommentar
o_s_t_e_n Skrevet 8. august 2001 Forfatter Del Skrevet 8. august 2001 jeg leste på toms hardware guide og så et skjema som viste at man kunne overklokka vad hjelp av og bruke blyant trikset på L3 L4 og L6 punktene(http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-04.html) for og komme op i ulike hastigheter , men det jeg er usikker på er om jeg skal bruke blyant trikset på bare L3,L4 eller L6 elller alle sammen...`? Lenke til kommentar
OlaVold Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Det er i bios og/eller ved jumpere på hovedkortet du klokker. Blyanttrikset gjør bare prosessoren klar til å bli klokket. :smile: Lenke til kommentar
o_s_t_e_n Skrevet 8. august 2001 Forfatter Del Skrevet 8. august 2001 men her : http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/0007...711/amd-04.html står det at man kan bruke L3 L4 og L6 punktene til og sette opp cpu hastigheten men jeg er litt usikker på om jeg må bruke blyanten på alle punktene eller bare en av dem... ellers så har jeg ulåst cpuen med og ta blyanten over alle L1 punktene som det står vist i en OC guide, men jeg finner ikke hvor multiplier og ration er i BIOSen min.. AOpen AK33 støtter sikker ikke det jeg aner heller ikke hvor dissa jumperne er . står ikke noe i manualen og det er heller ikke noe dip switcher på hovedkortet... Lenke til kommentar
jerv Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Jeg tror du har misforstått ganske mye her... Du bare lodder L1-broene, ikke mer. Da har du låst opp prosessoren så du kan stille BÅDE spenning, front side buss og multiplier. Les i brukerhåndboken til hovedkortet. Disse verdiene stilles med jumpere eller dipswitcher på hovedkortet, eller i BIOS. Ettersom hovedkort. Verre er det ikke. :smile: mvh Lenke til kommentar
o_s_t_e_n Skrevet 8. august 2001 Forfatter Del Skrevet 8. august 2001 siden det ikke går ann og skifte på multiplieren så må jeg lage lit vanskeligere ingrep på CPUen som det står vist på toms hardware sia... men jeg er usikker på om både L3 L4 og L6 må kobles sammen eller bare noen av dem eller bare en?!?!? http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/0007...711/amd-04.html Lenke til kommentar
petersv Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Hei, om jeg har forstått rett har du ikke muligheten til å endre multipileren med ditt hovedkort. Hvis du vil endre multipileren ved å kortslutte noen av broene som vist på tom's side, må du gjøre eksakt det samme som det står der. (både L6, L3 og L4) Husk at du må kutte de broene som ikke lengere skal være kortsluttet. Noe som kan føre til at hvis du klokker feil, så kan det være vanskelig å "angre". Mvh, Peter Sveistrup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå