Gå til innhold

Duron850 overklokking hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg brukte "blyant trikset" for og låse opp L1 punktene...

brukte trikset også på L7 punktene(så det på toms sia)til og skifte volten...

prøvde først 1.65 men lå fortsatt på 850mhz prøvde meg opp over til jeg kom til 1.88 volt men lå fortsatt på 850mhz... hva gjør jeg feil?`er jeg ikke rette personen til og overklokke en cpu?(n00bz)

jeg finnner ikke ut hvor jeg kan skifte ration feks til 100x10 standar 100x8.5 for 850mhz er det noen windows progs som kan gjøre det??

Lenke til kommentar

men her : http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/0007...711/amd-04.html står det at man kan bruke L3 L4 og L6 punktene til og sette opp cpu hastigheten men jeg er litt usikker på om jeg må bruke blyanten på alle punktene eller bare en av dem...

ellers så har jeg ulåst cpuen med og ta blyanten over alle L1 punktene som det står vist i en OC guide, men jeg finner ikke hvor multiplier og ration er i BIOSen min.. AOpen AK33 støtter sikker ikke det jeg aner heller ikke hvor dissa jumperne er .

står ikke noe i manualen og det er heller ikke noe dip switcher på hovedkortet...

Lenke til kommentar

Jeg tror du har misforstått ganske mye her... Du bare lodder L1-broene, ikke mer. Da har du låst opp prosessoren så du kan stille BÅDE spenning, front side buss og multiplier. Les i brukerhåndboken til hovedkortet. Disse verdiene stilles med jumpere eller dipswitcher på hovedkortet, eller i BIOS. Ettersom hovedkort. Verre er det ikke. :smile:

mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, om jeg har forstått rett har du ikke muligheten til å endre multipileren med ditt hovedkort.

Hvis du vil endre multipileren ved å kortslutte noen av broene som vist på tom's side, må du gjøre eksakt det samme som det står der. (både L6, L3 og L4) Husk at du må kutte de broene som ikke lengere skal være kortsluttet. Noe som kan føre til at hvis du klokker feil, så kan det være vanskelig å "angre".

Mvh, Peter Sveistrup

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...