wasco Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg lurer på om det finnes noen mulighet for å linke et kamera direkte opp imot en PC. Tenker da på at jeg står i et fotostudio og tar bilder, og at jeg kan få displayet på kamera inn på PC skjermen, og også at jeg kan se bildene jeg tar med det samme på PCen. Dette med tanke på at jeg med en gang kan se bildet i et stort format Lenke til kommentar
Fotofrelst Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg lurer på om det finnes noen mulighet for å linke et kamera direkte opp imot en PC. Tenker da på at jeg står i et fotostudio og tar bilder, og at jeg kan få displayet på kamera inn på PC skjermen, og også at jeg kan se bildene jeg tar med det samme på PCen. Dette med tanke på at jeg med en gang kan se bildet i et stort format Adobe Lightroom har denne funksjonen. Det er også mulig med tredjepartsverktøy, f. eks her; http://hartcw.com/ Denne lar deg sitte ved pc-en og betjene kameraet derfra. Du trenger bare en vanlig usb-kabel. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Sjekk også den softwaren som fulgte med kameratet ditt. Det er mulig du allerede har alt du trenger. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg lurer på om det finnes noen mulighet for å linke et kamera direkte opp imot en PC. Joda - det heter på engelsk "tethering", og supporteres av mange kameraer. Typisk bruker du programvaren som fulgte med kameraet, eller du bruker tredjepartsprogramvare som for eksempel Lightroom. Lenke til kommentar
Fotofrelst Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg lurer på om det finnes noen mulighet for å linke et kamera direkte opp imot en PC. Joda - det heter på engelsk "tethering", og supporteres av mange kameraer. Typisk bruker du programvaren som fulgte med kameraet, eller du bruker tredjepartsprogramvare som for eksempel Lightroom. Har du Canon så følger det stort sett med i pakken, mens vi Nikonbrukere må kjøpe CameraControl Pro til en ganske dyr penge eller bruke Lightroom. Jeg bruker begge deler pluss SmartShooter som er mest elegant til å fjernstyre kameraet. Bruker trådløs overføring, men startet med 5 meter lang usb-kabel. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Takk for alle tips Dette var ikke så umulig som jeg først trodde. Jeg har Canon, så jeg får rote litt rundt i de ledninger og styr som fulgte med Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Åpner medfølgende Canon programmet EOS-utility, kobler til kameraet med en usb-kabel og du er i gang. Endret 2. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
wasco Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Takk for alle tips Jeg har akkurat overtatt et Canon 40D fra min gode nabo Johan Salvanes. Her fulgte det ikke med noe softwear, men jeg kunne sikker funnet det og lastet det ned. Men jeg har lastet ned en prøveversjon av Smart Shooter, og liker det så godt at jeg nok kommer til å kjøpe dette. Koster bare 300 kroner, så det synes jeg var overkommelig Så nå er jeg i gang for fultt :o) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Software - kjør mitt lille register-triks, og så kan du installere nyeste software fra Canon. For all del - installer Canons programvare! DPP - Canons bildebehandlingsprogram er suverent når det gjelder å få fine farger ut av Raw-bilder! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Javell - har aldri brukt dette. Men er er dette noe jeg kan laste ned fra nettet? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Ja. Installer programvaren fra CD (eller kjør mitt registry-hack), og oppdater så med nyeste versjon fra nettet. Installer EOS Utility, DPP og Raw codec (sistnevnte kun tilgjengelig for 32bit OS). Du kan også installere Zoombrowser og Picture Style Editor. DPP er et fint program - mange sverger til det. For meg blir det litt grovkornet, men det gir mye bedre kontroll over hvitbalansen enn Adobes programmer, og gir noen aldeles nydelige farger.. Endret 3. november 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå