slk88 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Har mistet telefonen min, har meldt den stjålet til politiet. Noen som kan prosedyrene deres? Gidder de å sjekke imei nummeret hos opperatørene for å finne hvilket simkort som er brukt i telefonen etter tyveriet? Sånn at de får identiteten til tyven. Eller driter de rett og slett i sånt arbeid? Endret 3. november 2011 av cyclo Fjernet undertittel. Undertittel skal ikke benyttes da de ikke er søkbare Lenke til kommentar
xaco Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Blir nok bare henlagt. Lenke til kommentar
slk88 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Synes det virker rart... Ville jo tatt de ca 15 min?! Men men. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Er du sikker på at den er stjålet og ikke bare mistet? Tatt kontakt med mobiloperatøren din? Endret 2. november 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
slk88 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Ja, den er stjålet. Får bare sperret mitt eget sim hos operatøren, de kan ikke gi meg noen annen info. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 hvordan telefon er det snakk om? er det android så kan du installere appen Plan B fra market og finne mobilen. såfremt wifi/3g er påslått. med iphone kan du gå til icloud.com og spore opp telefonen. såfremt du har slått på den funksjonen. Lenke til kommentar
slk88 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Htc med phone 7.. Lenke til kommentar
2new Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Her finner du din Windows Phone: http://www.microsoft.com/windowsphone/nb-no/howto/wp7/basics/find-a-lost-phone.aspx Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Synes det virker rart... Ville jo tatt de ca 15 min?! Men men. Å nei du. Politiet må ha rettskjennelse for slikt. Ergo det koster _masse_ tid og _masse_ penger å få utført noe slikt. Jeg kan nesten garantere deg at å spore din telefon vil koste samfunnet mer penger enn hva du originalt betalte for telefonen din. Ergo det ville være _veldig_ dårlig samfunnsøkonomi å spore stjålne telefoner. Dessuten, med det antall telefoner som forsvinner, så ville ikke politiet hatt ressurser til å gjøre annet enn å spore telefoner. Sporing er nok reservert for langt mer alvorlige saker enn simpelt tyveri (her prater vi om etterlyste, savnede, og tilsvarende). 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Politiet gjør ingenting, men en anmeldelse er viktig for å få tilbake på forsikringen. Lenke til kommentar
slk88 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Synes det virker rart... Ville jo tatt de ca 15 min?! Men men. Å nei du. Politiet må ha rettskjennelse for slikt. Ergo det koster _masse_ tid og _masse_ penger å få utført noe slikt. Jeg kan nesten garantere deg at å spore din telefon vil koste samfunnet mer penger enn hva du originalt betalte for telefonen din. Ergo det ville være _veldig_ dårlig samfunnsøkonomi å spore stjålne telefoner. Dessuten, med det antall telefoner som forsvinner, så ville ikke politiet hatt ressurser til å gjøre annet enn å spore telefoner. Sporing er nok reservert for langt mer alvorlige saker enn simpelt tyveri (her prater vi om etterlyste, savnede, og tilsvarende). ok. men snakker vi om samme problemstilling? det å spore telefonen skjønner jeg, men gjelder det samme om de bare vil vite hvilket simkort som er brukt i telefon etter tyveriet? trenger de rettskjennelse for det? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 ok. men snakker vi om samme problemstilling? det å spore telefonen skjønner jeg, men gjelder det samme om de bare vil vite hvilket simkort som er brukt i telefon etter tyveriet? trenger de rettskjennelse for det? Jada. På samme måte som det kreves rettskjennelse for å få utlevert hvem som har brukt en IP-adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå