Gå til innhold

[Løst] "Flytte" en harddisk - skadelig?

Anbefalte innlegg

Heisann ;)

Under monteringen av min pc for noen uker siden så ble det optiske drevet satt som "D:\" disk og min "slave" harddisk (Samsung spinpoint F3 1TB) ble satt som "E:\". Derfor lurer jeg på om jeg kan flytte sata kablene slik at de bytter plass, og om dette kan gjøre en "skade" for filer/systemet eller lignende? (Jeg vet ikke om dette er den rette måten til å få det til å fungere) Jeg ville ikke tro det, men vil være sikker. Si gjerne i fra om det er en annen måte å gjøre det på :)

Takker :)

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du behøver ikke flytte om på kablene for å endre dette. Hvis du høyreklikker på Min Datamaskin i Startmenyen og velger Behandle, åpne så Disk behandling, der kan du sette fast stasjonsbokstav på disker og optiske enheter.

Det er kanskje smart å fjerne D fra det optiske drevet før du endrer disken til D.

Hvis du har innstallert programmer til E: så vil disse dog slutte og fungere da alle programpather i registry vil vise til E og ikke D.

Hvis du ikke har innstallert noe så er det bare å endre ivei. Har du innstallert noe så avinnstaller dette før du endrer bokstav.

Lenke til kommentar

Du behøver ikke flytte om på kablene for å endre dette. Hvis du høyreklikker på Min Datamaskin i Startmenyen og velger Behandle, åpne så Disk behandling, der kan du sette fast stasjonsbokstav på disker og optiske enheter.

Det er kanskje smart å fjerne D fra det optiske drevet før du endrer disken til D.

Hvis du har innstallert programmer til E: så vil disse dog slutte og fungere da alle programpather i registry vil vise til E og ikke D.

Hvis du ikke har innstallert noe så er det bare å endre ivei. Har du innstallert noe så avinnstaller dette før du endrer bokstav.

Trodde ikke at det var så lett, men da skal jeg gjøre det. Min disk er en slavedisk i dette tilfellet, så ingenting er installert på den. Men da gjør jeg det takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...