Gå til innhold

hp Pavilion ze5300...erfaringer

oj

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med en hp pavilion ze5300?

Ved å se på spesifikasjonene kan en lett bli begeistret: 2.66 MHz CPU, 512 RAM, 60 GB HD, Modem/ISDN, WLAN, IrDA infrarød, CD/DVD/brenner ++

Jeg opplever over hodet ikke at dette er en rask maskin. Fra før er jeg vant med 800 MHz og 1200 Mhz stasjonære pc'er. Disse har langt bedre responstid når en f.eks starter programmer som Outlook, Windows Explorer osv. En skulle tro at med spsifikasjonene til hp pavilion ze5300, så skulle dette være en racer i forhold til hva jeg er vant med fra før.

Tydligvis er det samspillet mellom de ulike HW komponentene som resulterer i en svært treig maskin. Ved å ringe brukerstøtte var det i allefall det jeg fikk til svar; at det var HW som forårsaket problemet.

Å sette samme en maskin med de supre spesifikasjonene uten å ta høyde for at komponentene passer sammen er som å sette sykkelhjul på en Ferrari og losse den med 10 tonn stein før en selger den. Da vil det gå treigt.

Noen andre som har slike erfaringer med denne bærbare? Eventuelt med andre bærbare? Noen som vet om Fujitsu-Siemens sin tilsvarende Amilio maskin (med stasjonær cpu) er bedre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...