Mechlaz Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Heisann. Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp med å skjønne betydningen av et par maritime ord / faguttrykk. Hvis det finnes en sjømann / sjøkvinne for den saks skyld som kan forklare meg disse ordene, så setter jeg pris på det: Pidestall (med ruller) Haikjeft Panamagatt Multivinkelgatt Smerting *Hvor lang er en sjakkel? Hvis noen kunne forklart hva disse tingene er / hva man bruker de til, samt fortelle meg hvor lang en sjakkel er, så ville jeg satt pris på det. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Panamagatt mener jeg å ha lest er et gatt som er påbudt i panamakanalen. Smerting er når du forsterker et tau/en trosse på slitepunktet (der den slites på av gattet) Er ikke sikker på pidestall, men tror det er en stol uten sete. Altså, kun en stolrygg hvis du skjønner. Sånn du lener deg på. Ganske standard på seilbåter. Er ikke 100% sikker på disse, det er bare det jeg tror. Lenke til kommentar
Mechlaz Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Tusen takk for ditt bidrag. Jeg synes hvertfall at det du sa om smerting høres veldig riktig ut. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Haikjeft Kliper vaier/kjetting fast. Multivinkelgatt Et gatt som kan stå alle "veier". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå