Gå til innhold

BK: Kvelding.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et nydelig motiv.

Beskjæring av halve himmelen virker for meg bedre.

Avlange (mere enn 16 x 9) bilder er mere behagelig for øynene våre på slike motiv.

Ang. utbrenthet, så er ikke bildebrikken for slike motiv ennå kommet.

Jeg tar konsekvent slike motiv i HDR-funksjon.

HDR-metoden er gull verdt ved veldig kontrastfulle motiv.

Selve bølgen vil bli litt uklar i HDR, men der velger du et av bildene, og visker ut HDR-bildet i pohotoshop.

Lenke til kommentar

Takk for kommentar Nyland! jeg har ikke prøvd noe særlig på hdr teknikk, jeg har ps 5 og der er det hdr funksjon.. det er nok som du sier fornuftig å bruke denne teknikken på slike kontrastfulle motiv. Jeg får forske litt på dette, det går jo som du sier å legge et lag der jeg visker igjennom på bølgen.

Lenke til kommentar

Et nydelig motiv.Beskjæring av halve himmelen virker for meg bedre.Avlange (mere enn 16 x 9) bilder er mere behagelig for øynene våre på slike motiv.Ang. utbrenthet, så er ikke bildebrikken for slike motiv ennå kommet.Jeg tar konsekvent slike motiv i HDR-funksjon.HDR-metoden er gull verdt ved veldig kontrastfulle motiv.Selve bølgen vil bli litt uklar i HDR, men der velger du et av bildene, og visker ut HDR-bildet i pohotoshop.

Dette er jo et veldig bra tips. Jeg bruker en del HDR, men stort sett på hele bildet. En selektiv HDR behandling, vil i mange tilfeller gi et bedre sluttresultat.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...