fotogigen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Kvelding. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Selv D3s har problemer med kontrastomfanget her . Bølgene er beholdningen i dette bildet synes jeg. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Gratulerer med ny "maskin" Et ok bilde, men nesten utbrendt i de lyse partiene på himmelen og noe mørkt i fjellpartiene til hø. Bølga sitter som et skudd. Stå på, du har sikkert mye å sette deg inn i og glede deg til. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Tak Erik og Morten! ja det tar nok litt tid før jeg er komfortabel med det nye kameraet, for ikke å snakke om filbehandlingen.. det er jo et ganske stort step dette fra d300. gleder meg til å få brukt kamera på en skikkelig måte :=) Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Bølgen er absolutt med å høyne bildet. Det fins vel ennå ikke noe kamera som takler dette lyset riktig. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 takk, nei det er utrolig vanskelig å få detaljer i både høylys og skyggepartier på slike motiv med så kraftige kontraster.så da får det bli en mellomting... :=) Lenke til kommentar
Nygard Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Et nydelig motiv. Beskjæring av halve himmelen virker for meg bedre. Avlange (mere enn 16 x 9) bilder er mere behagelig for øynene våre på slike motiv. Ang. utbrenthet, så er ikke bildebrikken for slike motiv ennå kommet. Jeg tar konsekvent slike motiv i HDR-funksjon. HDR-metoden er gull verdt ved veldig kontrastfulle motiv. Selve bølgen vil bli litt uklar i HDR, men der velger du et av bildene, og visker ut HDR-bildet i pohotoshop. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Takk for kommentar Nyland! jeg har ikke prøvd noe særlig på hdr teknikk, jeg har ps 5 og der er det hdr funksjon.. det er nok som du sier fornuftig å bruke denne teknikken på slike kontrastfulle motiv. Jeg får forske litt på dette, det går jo som du sier å legge et lag der jeg visker igjennom på bølgen. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Beklager, mente Nygard. :=) Lenke til kommentar
Trond Stordal Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Flott bølge.. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Et nydelig motiv.Beskjæring av halve himmelen virker for meg bedre.Avlange (mere enn 16 x 9) bilder er mere behagelig for øynene våre på slike motiv.Ang. utbrenthet, så er ikke bildebrikken for slike motiv ennå kommet.Jeg tar konsekvent slike motiv i HDR-funksjon.HDR-metoden er gull verdt ved veldig kontrastfulle motiv.Selve bølgen vil bli litt uklar i HDR, men der velger du et av bildene, og visker ut HDR-bildet i pohotoshop. Dette er jo et veldig bra tips. Jeg bruker en del HDR, men stort sett på hele bildet. En selektiv HDR behandling, vil i mange tilfeller gi et bedre sluttresultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg