Gå til innhold

Kjøp av gamer-pc ca 10 000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å kjøpe meg en ny pc til gaming av nye spill som kan vare en stund. Jeg har tatt utgangspunkt i Komplett Gamer i30(http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10452), da bygging blir for avansert for meg. Det hadde vært fint med tilbakemelding på oppgraderingene jeg har tenkt ift. til denne dataen;

Oppgradering til:

Intel® Core i5-2500K Processor(+260kr)

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 (+176kr)

Når det gjelder skjermkort er jeg usikker på om jeg vil la den stå på Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5, eller om jeg skal fleske på til Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX (+870kr) Noen som har noen tanker rundt dette?

I forhold til Hovedkort er jeg også usikker. Sånn jeg har skjønt det, trenger jeg bedre Hovedkort hvis andre komponenter skal fungere optimalt. Hadde vært knall om noen kunne ta en titt på linken ovenfor og sett på de ulike Hovedkort-alternativene.

SSD-harddisk tenkte jeg å gå opp fra Corsair SSD Force Series™ F60A, 60GB til --"--- F80A, 80GB (+210kr). Kan dette være lurt?

Sist, men ikke minst. For en slik-ish oppgradering, vil jeg trenge bedre strømforsyning og evt. bedre/annerledes kabinett m/vifte?

Mye usikkerhet her, men setter stor pris på konstruktive tilbakemeldinger!

Mvh,

Alkzz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...