Gå til innhold

Droppe ut etter andre semester

NorthGuard

Anbefalte innlegg

Jeg går nå informatikk, men har funnet ut at det ikke er noe for meg. Jeg ønsker å droppe ut etter jul og ønsker istedet å ta opp tre emner som man ikke har på informatikk eller som lengre ut i studieløpet, blant annet ex.phil. Men det er en del ting jeg lurer på:

- Hvordan forholder jeg meg til lånekassen etter at jeg har droppet ut?

- Jeg leier rom gjennom Studentsamskipnaden, betyr at jeg må ut selv om jeg tar opp emna på universitetet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske sikker på at lånekassen ser kun på antall studiepoeng du tar. Hvis du tar 60 studiepoeng hvert år så går det for det samme hvilke kurs du har de fra. Du har akkurat like mye rett på stipend og studielån og vil få utbetalt deretter.

Ser ingen grunn til at det samme ikke skulle gjelde for studentsamkipsnaden. Du er fortsatt en student.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Trodde en stund at dersom man droppet ut fra andre semester for det løpet man hadde valgt så var man nødt til å betale alt tilbake igjen.

En annen ting jeg lurer på, er om man tar 60 studiepoeng, kan det da regnes som et årstudium ettersom man ikke fortsetter? Dvs at man får 1 poeng som man ta med seg, for å ha gått et år på universitet? Slik man får dersom man går årstudium i psykologi eller i engelsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...