... nei. Bare nei. Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Skulle starte den stasjonære pcen i sted... men Pcen hadde andre planer etter å ha trykket på "power button" skrur pcen seg på og alt er fryd på gammen, men! Det skjer INGEN ting på skjermen... Det virker altså som om den står og går fint bare at en skjermledning eller lignende har falt ut... Noe jeg natuligvis har sjekket flere ganger! om en kjører en restart (har skjedd nå noen ganger) etter første oppsrart, starter pcen først normalt i ett sekund før den stopper i ca. 2 sekiunder og deretter starter igjen... Jeg hadde noe av det samme probemet med en annen pc jeg og en kammerat bygde for en stund tilbake og vi fant da ut at det var en feil på hovedkortet... Noe jeg sterkt mistenker her også... Lurer derfor på om noen kan være enig at det er dette som er problemet skjermkortet lyser og viftene går.. samtidig som om det hadde vært hdd hadde det kommet en biosmeld eller lignende... tenker jeg hvertfall... Endret 2. november 2011 av It's all about the lolz Lenke til kommentar
myrslett97 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 hmm, har du fådd svar? hvis ikke: bruker du mange RAM brikker? hvis du bruker 2 eller flere prøv å ta ut alle utenom 1. så prøv å starte pcn men med bare 1 RAM brikke i. hvis de ikke funker prøv å bytt på å ha i RAM brikker. hvis det ikje hjelpe så e det nokk skjermkortet eller hovedkortet. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Bryt strømmen til psu et par minutter. Hjelper ikke det, prøv med en rambrikke om gangen. Fortsatt problem, bryt strømmen til psu, ta ut batteriet noen minutt. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 prøvde å ta ut ram, samt å bryte strømmmen funket ikke gitt... da blir det vel ny pc, damn! no more studilån for me! Lenke til kommentar
jonathan1893 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Prøv å tilbakestille CMOS. Dette tilbakestiller innstillingene på hovedkortet til fabrikkinnstillingene. Funker veldig ofte på problem man ikke finner ut av. Tungvint å forklare hvordan, men her har du en guide: Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå