LMH1 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Nå har jeg foreløpig gjort et forsøk å se om D-Link DIR 655 faktisk er så dårlig som flere av dere beskriver: Så har jeg gjort et forsøkt med utorrent versjon 3 for windows 7, og laste ned 3 torrenter av gangen så senere lagt til 3 torrenter til. Har ikke redusert nedlasting/ opplastinghastigheten i det heletatt. Bruk ca 1.5 time med nedlasting og ennå virker ruteren helt problemfritt. Har bruk nrj.no webradio under hele prosessen, for å være sikker på å kunne belaste 25/2.5 linjen maksimalt. Og ruteren funger problemfritt etterpå, trengte ikke å restarte ruteren en gang. Er fremdeles enig at GUI på denne ruteren er dårlig og vanskelig å sette opp, men har ikke fått et problem under torrentnedlasting som kan tyde på dårlig ruterkvalitet. Har fått noe "Wasted data på en ca 6 mb totalt" og 3 hashfailed da det variabelt mellom hver av nedlastingene. Så det tydligvis at denne ruteren hvis jeg ikke er veldig heldig så er Dlink brukbar her. Nå har jeg ikke som sagt prøvd så veldig lenge, men har ikke merket ubehag så langt, så jeg tror det er lite sansynlig jeg har fått dårlig ruter. Hvis noen har erfart andre ting som gjør ruteren ustabil, så kan jeg prøve det også under normal bruk. Men tror nok dlink er brukbar i noen år til fremdeles. Lenke til kommentar
timeline Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Jeg har bestandig vært fornøyd med min dir - 655. Har aldri hatt noe problemer , men dog har bestandig sørget for å ha oppdatert firmware, og har mitt eget lille spesielle oppsett ( som jeg bruker å sette opp til andre jeg hjelper med DIR serien, og de har heller ikke hatt noe problemer ) Jeg spiller, laster ned, har mediasenter på nettverket, og egen server stående på nettverket. og til tider står dette å durer samtidig, og det fungerer fint Endret 11. desember 2011 av Runar waits for alice Unødvendig å sitere første innlegg. 1 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Har brukt denne ruteren i flere år uten problem. Det verste som har skjedd meg, er en restart etter å ha lastet ned 5 filmer samtidig i utorrent Endret 2. november 2011 av lucky666 1 Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Må bare si meg enig med de over her. Beste routeren jeg har hatt. Jeg har aldri vært nødt til å restarte den, og den funker greit selv med torrents kjørende på 2 maskiner. Hastigheten over WLAN er også grei, spesielt med tanke på at jeg bor midt i byen med 10-12 nettverk i nærheten. Ligger ganske stabilt på 60-70mbit, og det holder lenge til normal bruk. Skal man kopiere 50GB++ så bruker man kabel uansett hvor bra WLAN er. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg hadde selv DIR-655 for noen år siden. Testet den med bittorrent og den tålte ca 1200 samtlige forbindelser. Økte jeg antall forbindelser ble GUI på router veldig tregt og det tyder på at CPU var belastet 100%. Jeg ser at smallnetbuilder.com har testet routeren til 22.000 forbindelser, så det er mulig at nyere hardware / firmware er bedre. Slik jeg ser det, så har routeren problemer med å kommunisere med endel Android-telefoner over WLAN (grunnet trådløschipset). Den har lite RAM-minne, som gjør at den er begrenset i max antall forbindelser mot nett. Det virker som det er noe høy feilrate på routeren. Dvs at mange får mandagsprodukter. Min første DIR-655 var DOA... 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Jeg ser at smallnetbuilder.com har testet routeren til 22.000 forbindelser, så det er mulig at nyere hardware / firmware er bedre. Klarer en vanlig (Normal) person denne belastingen? Selv et stort firma tror jeg sliter. Det virker som det er noe høy feilrate på routeren. Dvs at mange får mandagsprodukter. Min første DIR-655 var DOA... Kan være ja, tidligere modeller, men tror ikke det gjelder så mye lengere, skulle jeg kjøpt en ny ville jeg gått for ASUS per dags dato, men det er bare fordi den klarer en del mere båndbredde på kabel. Men trådløs bruker jeg lite, så det funger for min del. Fikk selv b-vare ruter som var doa, men det beste var at jeg fikk nyere til samme pris. Så det kan være den var dårlig. Men jeg bruker kun den ruteren så er ikke noe stress. Har noen forsøkt å målt denne ruteren med f.eks 250 / 100 mbit fiber linje og belastet denne ruteren på maks i minst 4 timer? Muligens da begynner ruteren å bli sløv? Men jeg tror det er få folk som prøver dette. Så jeg tror nok at garantien vil gå ut før jeg merker problemer. Endret 3. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Joda tidligere modeller var akkurat like plaget av feil som D-Links nye serie. Det er et udiskutabelt faktum at D-Link lager routere med ekstremt varierende kvalitet, og det er jo ikke akkurat det som kjennetegner en god produsent. Det er ingen andre routere på markedet som får så mye pepper som D-Link og det bør få det til å ringe noen bjeller hos noen og en hver. Som jeg har sagt før så kan du ha flaks og få et godt eksemplar, men det virker som dette er unntakene og ikke regelen og da kan man ikke gjøre annet enn å advare mot produsenten. Personlig er jeg borti mange D-Link routere i embeds medfør og det er de værste boksene jeg har vært borti. Et annet aspekt er jo at ettermarkedssupport er ikkeeksisterende og det står i skarp kontrast til supporten hos Netgear og Linksys som er meget medgjørlige og hjelpsomme hvis man har et problem man står fast med. @LMH1-At du har klart å kjøre boksen din et helt døgn betyr null niks og ingenting. Kom tilbake med status etter et halvt eller ett år med hardkjør av boksen, så får vi se hvor storveis fornøyd du er da. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) @LMH1-At du har klart å kjøre boksen din et helt døgn betyr null niks og ingenting. Kom tilbake med status etter et halvt eller ett år med hardkjør av boksen, så får vi se hvor storveis fornøyd du er da. Det skal jeg gjerne gjøre hvis jeg husker på det, eventuelt om denne tråden blir værende, har sett enkelte tilfeller at tråder her forsvinner men men. Uansett så har jeg garanti, det koster meg ingen ting å gå til elkjøp klage, i mellomtiden er det nok kommet en del bedre rutere en asus med 2x USB3 porter og muligens også fiberlinje i ruteren slik at man slipper fiberboks (Altibox) isteden. Og klargjort for VDSL2. Så sånn sett tror de fleste rutere av merke Dlink vil forsvinne med mindre jeg er heldig og fått et god eksemplar her. Hvis du kjøper router med høyest kvalitet? Må ikke du da kjøpe ny hvis du vil ha noe annet? Sånn sett kan dette være økonomisk hvis butikkene er greie og jeg har flaks. Endret 3. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg fører ingen personlig vendetta mot D-Link men siden de får så mange klager både her inne og rundt om i verden så er det greit å innformere folk om at det finnes bedre løsninger på markedet. Jeg skjønner at man gjerne vil forsvare investeringen sin men hvis det medfører at folk blir misledet til å kjøpe et produkt som ikke holder mål så blir det helt feil. Dette gjelder jo ikke bare D-Link men også alt annet utstyr og det være seg data, tv eller biler. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Prøver ikke å markedsføre dlink heller, jeg syns det er irriterende at folk sier "Dlink" går til helvete etter bare litt torrent bruk. Det jeg nå motbeviser. Selvsagt er vi her inne veldig forskjellig, ville nok påstå at 80% av folkene her inne ikke trenger noe ruter som er bedre en DIR-655 som virker. Selvsagt fortjener dlink pepper for dårlig kundebehandling og dårlig utvikling. Men nå er nok dlink en stor kina produsent som neppe er egnet for alle. Så ja jeg er enig at man bør kjøpe dlink kun hvis man har minimalt behov og tør å ta en risiko. Ikke det at jeg kjøper dårlig merkevarer bare fordi jeg håper det ikke vil virke, men hvis alle tenker slik at Dlink er ubrukelig så ville nok mye av prisene på rutere steget en del. Hadde det vært en harddisk dette var snakk om ville jeg styrt unna, men en ruter tar jo 2 sekunder å resette, selv ibas Data Recovery ville kunne hente min krypteringsnøkkel i så fall. Sånn sett er kjøp av rutere tryggere en harddisk. Endret 3. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Jeg har bestandig vært fornøyd med min dir - 655. Har aldri hatt noe problemer , men dog har bestandig sørget for å ha oppdatert firmware, og har mitt eget lille spesielle oppsett ( som jeg bruker å sette opp til andre jeg hjelper med DIR serien, og de har heller ikke hatt noe problemer ) Jeg spiller, laster ned, har mediasenter på nettverket, og egen server stående på nettverket. og til tider står dette å durer samtidig, og det fungerer fint og ditt lille oppsett er ? Endret 11. desember 2011 av Runar waits for alice Fjernet unødvendig sitering. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er et gammelt ordtak som sier, En svale gjør ingen sommer. Jeg føler at det er passende i denne anledningen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Min router skal tåle full pupp på 40/10 linja mi (VIRKELIG torrent-tortur), og den eneste gangen jeg skal trenge å restarte den er når jeg oppgraderer firmware. Jeg var fornøyd med den gamle Compaq Pentium II-maskinen med m0n0wall på som jeg kjørte før, men den knakk til slutt sammen på VDSL-linja. Nå har jeg en Linksys E4200, og den er akkurat det jeg forventer av en router. Den skal holde kjeft og gjøre jobben sin, kontinuerlig. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Jeg har aldri hatt en Dlink som har fungert prikkfritt. Har masse enheter koblet til routeren over både trådet og trådløst nettverk, og forlanger full stabilitet hele tiden. Om man må inn og resette eller noe sånt er det ikke godt nok, særlig ikke siden jeg bruker nettet mye fra utsiden og ikke alltid kan resette fysisk. Den eneste routeren jeg har funnet i konsumentklassen som klarer dette er Airport Extreme. Få funksjoner, men dønn stabil uansett hva man kaster på den. Anbefales på det varmeste! Det siste året har jeg bootet ruteren en gang for å oppgradere firmware, det er alt. Ellers har jeg ikke forholdt meg til den i det hele tatt, og da har jeg koblet til: 2*laptop NAS Xbox, PS3 og Wii iPad 2*iPhone TV Boxee box 4*Sonos-enheter Kan kjøre torrents både på laptoper og på nas samtidig uten at det blir noen problemer. Endret 11. desember 2011 av kvasbo Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Ingen som har hatt problem med wifi altså? Jeg har nylig tatt ibruk wifi delen på denne og jeg faller ut ofte fra nettet. Må koble fra og til igjen for å få ting til å fungere på nytt. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Ta den med til et mekanisk verksted, og legg den i en presse på minst 20 tonn. Når den er presset til atomer, kan du skaffe en router som fungerer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå