Kakeshoma Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Garden: Ifølge sikkerhetsoffiser Geir Løvhaug i Hans Majestet Kongens Garde har vaktene ressurser til å bistå politiet, dersom de blir bedt om det. - Vi gjør det som er vårt oppdrag. Hvis politiet ber forsvarets operative hovedkvarter om bistand til patruljering i helgene, blir det en del av vårt oppdrag, og vi vil utføre det, sier Løvhaug. Politiet: Politiet vil imidlertid ikke blande inn Garden i politiets arbeid, da Garden har sin klare funksjon og ansvarsområde. - Det er et klart skille mellom militæret og politiet. Vi har et godt samarbeid med Garden, men dette er politiets ansvar. Jeg kan ikke tenke meg at Garden skal hjelpe til på dette i større grad enn andre vanlige borgere. Vi er i en situasjon nå som gjør at vi best mulig må utnytte de ressursene vi har og ikke begynne å blande kortene, sier politiinspektør ved fellesoperativ seksjon i politiet, Johan Fredriksen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10023311 Aaaahahahahaha, politiet i Norge altså! :roll: De er meg noen skøyere. Ikke les om du stemmer AP: Morsomt hvordan Mafiatrioen fortsatt sitter ved makten her i landet... Endret 2. november 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Svaret fra Politiet er helt korrekt. I Norge så er dette politiets ansavar og ikke 18åringer inne til førstegangstjensten. 4 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Men de klarer det jo ikke... 2 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Men da må noen styrke politiet og få dem til å klare det. Man må ikke blande mellom politiet og forsvaret. Forsvaret skal beskytte landet fra folk utenfra, ikke mot kriminialitet Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Helt enig. Vil ikke se soldater traske i gatene, vi lever vel ikke under krigsrett? 4 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Jeg er enig i at dette er politiets ansvar og de er trent til å håndtere slike situasjoner. Ungdom inne til førstegangstjenesten skal ikke bli gitt myndighet til noe sånt, av samme grunn som at vi ikke bare gir privatpersoner våpen og ber de patruljere parkene. Og til trådstarter: ingen unntatt de mest innbitte opposisjonstilhengerne vil ta deg seiøst når du lirer av deg begrep som "Mafiatrioen". Direkte usaklig og idiotisk. Men det er vel sånn det går når man vil stemme fram sjeflesba Siv Jensen Siste setning var sarkastisk Endret 2. november 2011 av Patrick123 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Helt enig. Vil ikke se soldater traske i gatene, vi lever vel ikke under krigsrett? Har litt med hvordan det gjennomføres på da. De trenger jo ikke løpe rundt i stidsutstyr og gjemme seg rundt gatehjørner... Ja Lufen, de skulle vel ansette hele 10 stykker... Jeg ser sjeldent en politimann vandrene i gatene... Aldri faktisk. En bil nå og da. Militæret bør kanskje ikke settes inn, skjønner det. Men politiet later jo som de har full kontroll hele tiden, noe de tydeligvis ikke har..? (stemmer forresten ikke FrP, og det var ikke sarkastisk ) Endret 2. november 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Er vel ikke snakk om å overta etterforskningen akkurat? De vil vel ha samme oppgave som natteravnene i såtilfelle. 2 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 I Norge skal man på liv og død ha så lite Politi som mulig, og når man har perioder med stort politibehov, vurderer man alle muligheter før man skal ansette flere politi xD Er det mulig haha Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Klimaet med voldtekter, ran og drap utført av utlendiger er by design for å skape et miljø hvor overvåkning av resten av befolkningen er legitimt i øynene til parasitter som ønsker å holde fast ved sin tilrøvede makt i statsapparatet. De har ingen reell grunn til å ønske å løse dette, noe som reflekteres hvordan dette spørsmålet blir håndtert i media som igjen er fullstendig i hendene på de samme parasittene. Hvordan ønsker de pasifiserte feminist dustemikklene at man skal løse dette? Jo, de tar på seg en gul vest og spaserer rundt i sin egen moralske fortreffelighet og tror man på det viset har noen effekt på det kriminelle tankesett. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det er forskjeller på gata og slottsparken. At Garden patruljerer Slottsparken og tilkaller politi om noen blir voldtatt ville ikke være det samme som å erklære unntakstilstand. Jeg er faktisk overasket at de ikke gjør det allerede. 1 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Når borgere tar gatene for å forhindre overgrep er det på høy tid at man tar til takke med de ressursene som er tilgjenglig. Når man først betaler mennene i garden dagpenger kan man like greit bruke de til noe fornuftig. Tenker meg at det er en del som sitter på rompa etter endt tjeneste og som føler de har noe å bidra med. Det skal ikke mer enn en gruppe på to personer og en lommelykt til før man skremmer unna uvedkommende. Man trenger jo ikke på død og liv å ha gardister i full utrusting og våpen i Slottsparken heller. Dette er en unntakstilstand og da hadde jeg forventet at dette skulle bli gladelig motatt av de på kontorene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå