Gå til innhold

skjermkort som tar battlefield 3 på fult med god fps


kalllee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på det samme; oppsett:

CPU: Intel Core i5 750 2,66Ghz @ 4,2ghz Socket 1156 (skikkelig kjøler, temp ligger mellom 40-60 grader)

RAM: "OCZ DDR3 4 GB Platinum Dual Channel i5" "2x2GB 1600MHz. (7-7-7-24)"

MB: Gigabyte GA-P55A-UD3R, P55, Socket-1156 (dette er fucket og skal byttes, har et liggende men mulig jeg må kjøpe et annet for å kunne bruke SSD disken)

GFX: ASUS HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 (må byttes)

HDD: (for win og program) OCZ 120 GB SSD PCI-E 4x MLC

HDD: (kun lagring) Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB

PSU: Corsair 750W noe

Lenke til kommentar

Jeg kjører BF3 på fult på et GTX580 og får mellom 40 og 60 fps, altså fult spilbart! Hvis du ønsker å ALLTID ha over 60 fps ville jeg kjøpt 560SLI. Det koster like mye som ett GTX580, men du må bytte ut din 750w PSU til noe med mer futt, mens med GTX580 kan du beholde din nåværende PSU :thumbup:

Lenke til kommentar

En skikkelig 750W PSU takler fint to stk GTX 560 Ti i SLI.

Vil likevel ikke råde deg til å prioritere SLI i utgangspunktet. SLI er en fin oppgraderingsmulighet om du allerede har det ene kortet, men kan være problematisk mht. drivere, microstuttering, dårlig støtte i enkelte spill etc. Plass kan også være et issue, endel av Nvidia sine toppmodeller dekker gjerne tre PCI-spor. Med to slike kort kan du både miste muligheten til ekspansjonskort, og plass til harddisker dersom kabinettet ditt ikke tar høyde for slikt. Jeg måtte selv bytte kabinett ved kjøp av et ekstra skjermkort, rett og slett fordi hvert kort stjal to-tre harddiskbrønner i samme slengen, slik at jeg ikke fikk plass til alle diskene mine.

 

Men det er sant som du er inne på - to kort trekker nødvendigvis mer strøm enn ett, ihvertfall når total ytelse er nogenlunde sammenlignbar - og to kort produserer dermed naturlig nok også mer varme. Du vil kanskje klare å klemme bittelitt ekstra ytelse per krone ut av SLI kontra et enkelt kort, men kombiner det med høyere strømforbruk, økt varmeutvikling, større plassbehov og potensielle kompatibilitets-/driverproblemer o.l., og den lille ekstra ytelsesøkningen er nok snart ikke verdt det likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...