oj Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei! Jeg har problemer i Windows XP både på stasjonær og bærbar PC når jeg kobler opp på internett via ISDN. Etter en stund får jeg beskjed om at maskina kobles ned om 60 sekunder pga feil med RPC. Har greid å konfigurere om slik at den i allefall ikke slår seg av hele tiden, men at RPC-tjenesten starter på nytt igjen. Problemet nå er at jeg ikke får flyttet/kopiert filer fra Windows Explorer, samt at noen programmer ikke starter. Surfing på nettet går greit. Alt dette skjer etter oppkobling på nettet. Feilmeldingen i loggen sier: "Tjenesten Remote Procedure Call (RPC) ble uventet avbrutt. Den har gjort dette 1 gang(er). Følgende korrigerende handling vil bli utført om 60000 millisekunder: Start tjenesten på nytt." Kan dette ha med ISDN-linja å gjøre? Det er merkelig at dette skjer på både den stasjonære og den bærbare. Har prøvd å innstallere den bærebare på nytt (En hp pavilion ze5300), uten hell. Noen som har vært borti de samme problemet? Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Du som ektremt mange andre har idag hatt dette problemet, og du kunne helt sikkert funnet løsningen ved å bruke søke funksjonen her. http://www.hardware.no/nyheter/august03/rp...ndows_hull.html Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 du kan aktivere brannmuren så lenge, så går du å oppdaterer sikkerthetshullet i windows, hvis du scroller litt ned på hw.nos førsteside ser du artikkel om ormen som skaper ugang for deg der Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Noen som har et program som faktisk funker til å fjerne faenskapet? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 http://securityresponse.symantec.com/avcen...aster.worm.html LES kva som står der også! kanskje du må peise XP'n opp i sikkerheitsmodus. og DREP mblaster.exe først fra prosessene. Removaltoolet fønker fett... den gjir deg også link til patchen til MS etter den har søkt! Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hvordan fjerne problemet med RPC? Når maskinen starter opp går du til http://www.microsoft.com/technet/treeview/...in/MS03-026.asp Last ned og installer patchen til ditt OS. Så dreper du mblast prossessen. (tryk ctrl-alt-del og velg prosess tabben) Så sletter du filen mblast.exe (eller var det mblaster.exe?)som ligger i windowssystem32 katalogen. Da er tingen borte. For å forhindre at den eller lignende ting kommer igjen kan du installere en firewall. Det ligger en gratis firewall på www.zonealarm.com Lenke til kommentar
jnzy Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hvordan er det den egentlig finner "andre" maskiner? Går den via nettverket mitt? Så de som er i nettverket mitt blir smittet ? Eller er det helt vilkårlig? Lenke til kommentar
oj Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Takker for hjelpen! Er kvitt problemet på begge maskinene nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå