x-team Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Heisann. Jeg er bilmekaniker pr.dags dato, har hørt folk som er eller har vært i bilbransjen, eller lignende teknisk arbeid som går eller har gått teknisk fagskole. Hva innebærer dette? Vet noen tar dette på 'deltid'. Hvilke jobber fører dette til, i forhold til vanlig bilmekaniker? Noen innspill eller erfaringer? Mottas med takk. Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg skal si deg hva det fører til hvis du kommer å fikser bilen min gratis. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Det var jo dagens mest seriøse svar.... Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 jeg tok fagskole i mekatronikk, rett etter jeg fikk fagbrev som mekaniker. Jobber idag som service ingeniør, og reiser rundt offshore og på verft og godkjenner/reparerer nytt og gammelt livredningsutstyr. Har holdt på i litt over et år nå. Rett etter fagskolen virka det litt vanskelig å få jobb. Dette kan jo skyldes "andre tider" i jobbmarkedet, men også at det kanskje er vanskeligere for en nyutdannet å få jobb, vs. en som alt er i jobb. Fikk aller først jobb som teknisk tegner gjennom bemanningsbyrå, men en fast stilling som serviceingeniør var mer fristende Lenke til kommentar
V_B Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hei. Det er rett og slett en teoretisk viderutdannelse som har mindre fokus på realfag kontra en bachelor utdannelse. Det går, som du sier, å ta det på deltid. Du skal vel og merke vite at 4 årig deltidsutdannelse er fryktelig kjedelig. Tok det første året på fagskolen på deltid, og med kun 2 dager på skolen i uken, så blir det dårlig kontinuitet. Men det er perfekt om du har 7 til 15 jobb ved siden. Med selve utdannelsen så kvalifiserer du deg til flere stillinger, som f.eks mellomleder, serviceingeniør etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå