Gå til innhold

[Nytt nettbrett] Bare til dokumentlesing. Ipad2 eller Samsung galax?


Docal22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske blank her altså, så derfor jeg spør dere :) Saksdokumenter i vanlig a4format.. hvordan de skal puttes inn er jeg usikker på, men regner med en del kommer på epost.

 

Kindle er vel tingen da, som foreslått ovenfor.

 

Står hos Amazon at den støtter: Kindle (AZW), TXT, PDF, unprotected MOBI, PRC natively; HTML, DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG, BMP through conversion.

 

Har man støtte for pdf og doc(x), så er man vel i mål.

Lenke til kommentar

Kindle er absolutt ikke tingen, har noen av dere som foreslår den prøvd å lese noe annet enn vanlige bøker på den? Det har jeg.

 

Lastet over noen PDF-artikler, og det er absolutt ikke en god leseopplevelse. Skjermen er for liten og har for lav oppløsning til å vise en side av gangen, man må velge liggende format for i det hele tatt ha sjanse for å lese noe. Å bytte mellom sider og scrolle nedover tar også tid, siden skjermteknologien bruker relativt lang tid på å oppdatere seg.

 

Kjøp heller en iPad. Du får enkelt åpnet dokumenter du får på epost, og du kan overføre dokumenter via iTunes, Dropbox, epost, eller andre dokumentsystemer.

Lenke til kommentar

Skjønner meg heller ikke på Kindle-anbefalingen.

 

Alt av normale dokumenter som kommer med mail får du rett opp på iPaden, og du kan evt spytte det videre til iBooks eller lignende for «arkivering». Dropbox er nevnt, om dette kan gjøre jobben ville jeg siktet meg i den retningen. GoodReader blir også brukt av mange til slikt (programmet er bedre enn nettsiden!). Instapaper er et godt tillegg.

 

Tror Dropbox/Instapaper eller GoodReader/Instapaper vil være en god kombinasjon.

Lenke til kommentar

Skjønner meg heller ikke på Kindle-anbefalingen.

 

Alt av normale dokumenter som kommer med mail får du rett opp på iPaden, og du kan evt spytte det videre til iBooks eller lignende for «arkivering». Dropbox er nevnt, om dette kan gjøre jobben ville jeg siktet meg i den retningen. GoodReader blir også brukt av mange til slikt (programmet er bedre enn nettsiden!). Instapaper er et godt tillegg.

 

Tror Dropbox/Instapaper eller GoodReader/Instapaper vil være en god kombinasjon.

 

Da vil jeg gjerne trekke tilbake Kindle-anbefalingen. Jeg har bare prøvd Kindle et par ganger, og var ikke klar over dens begrensninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...