kongemynt Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei Jeg har følgende htpc: http://www.dustinhome.no/asrock-nettop-ion-3d-18-2gb-320-blu-ray-no-os-black/product/5010543755 Problemet med denne er at xbmc henger seg/fryser. Jeg har prøvd opensuse, ubuntu 10.04, 11.04, 11.10 og til slutt windows 8 beta. Det samme gjentar seg: xbmc henger seg opp. På linux henger hele systemet seg, mens på windows 8 kan jeg gå tilbake via windows-tasten. Holder på å bli gal etter uttalige timer for å ordne dette. Xbmc var en av grunnene til at jeg ordnet meg en liten stue-pc. Er det noen som har forslag til hva som gjør at xbmc ikke fungerer? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Du kan jo teste XBMC Live. Lenke til kommentar
kongemynt Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Du kan jo teste XBMC Live. Hei Ja, men da blir også noe av poenget borte. Tenkte å slippe å måtte logge ut for å bruke pcen på vanlig måte Lenke til kommentar
kongemynt Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Jeg får følgende feilmelding fra windows 8 beta: Display driver stopped responding and has recovered Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg har den tidligere generasjonen og XBMC, der fungerer det knirkefritt Bruker du den stabile versjonen av XBMC, eller en alpha/beta/RC? Lenke til kommentar
kongemynt Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Jeg bruker den stabile versjonen, 10.1 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Du kan legge ut xbmc-loggen i en spoiler her, du finner den i C:\users\dinbruker\AppData\Roaming\XBMC\ tror jeg. filen skal hete xbmc.log Da kan vi kanskje se hva som fikk xbmc til å kræsje Endret 3. november 2011 av Khaffner Lenke til kommentar
kongemynt Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Skal gjøre det hvis jeg går tilbake til en av linux-osene. Akkurat nå kjører jeg windows 8 beta, og prøver å finne ut av feilmeldingen der. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Jeg slet en stund med en ustabil 10.1 under Gentoo. Men det funket fint med Live versjonen. Etter tuning av USE parameterene ble den stabil under Gentoo. Her er USE parameterene: USE="aac acpi alsa consolekit cpudetection -cups dbus dvd encode flac gif -hal joystick jpeg lm_sensors mpeg mp3 msn mmx nfs-root nsplugins ogg opengl png qt4 rtmp rtsp samba sse sse2 ssse3 theora threads upnp vcd vdpau X x264 xrandr xrender xvid zip webserver" EDIT: Dette var en en Zotac ZBOX med Atom og ION2 zotac ~ # grep ^model\ name /proc/cpuinfo model name : Intel(R) Atom(TM) CPU D510 @ 1.66GHz zotac ~ # lspci |grep VGA 03:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GT218 [iON] (rev a2) Endret 10. november 2011 av asicman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå