Gå til innhold

Installasjon av MSSQL2008 feiler nå helt plutselig

Anbefalte innlegg

Jeg har i over et år kjørt HyperV og WIndows 2008 R2 på våre servere. Jeg har også installert MSSQL Server 2008 R2. Jeg driver nå og setter opp en helt ny VM host som skal stå på et eksternt sted. Jeg har kjørt op en ny VM på denne hosten, men får ikke installert MSSQL2008 R2 på den. Kjører igang ISO'en og setup starter. Men når den skal igang med selve installasjonen så får jeg melding om feil under kjøring av filen D:\x64\Setup\sql_engine_core_inst_msi

Jeg tenkte med en gang - feil på ISO så jeg overførte en ISO jeg VET virker og prøvde igjen. Neida! Feiler på samme sted. Da tenkte jeg, her må det være noe rart og tenkte at jeg skulle prøve den MSI fila på min egen Windows 7 maskin. Da får jeg denne:

Windows Installer
   This installasion package could not be opened.
   Contact the aplication vendor to verify that this is a
   valid Windows Installer Package.
                           [OK]

Ikke bare er det irriterende, men også veldig slitsomt for jeg står nå fast og får ikke opp et driftsmiljø som jeg MÅ ha klart før helga og tiden renner ut.

Jeg har fundert lenge på hva dette kan være, men kommer liksom ikek på noe mer. VM'ene jeg har installert er 100% oppdaterte med WIndows Update og da mener jeg ALT. jeg har installert alt nødvendig og alle anbefalte frivillege etc. etc. Kan det være noe problemer med Windows Installer og noen nye service packer tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...