Stisolb Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei! Har akkurat byttet til en Netgear N750 ruter og sliter med å få god tilkobling med den, både med kabel og trådløst. Jeg er helt fatalt inkompetent på alt nettverksrelatert, så jeg trenger desperat hjelp. Når jeg plugger inn den nye Netgear-ruteren har jeg bare begrenset tilkobling, selv etter at Setup Wizarden til Netgear er kjørt. Jeg har satt alt av IP/DNS innstillinger på automatisk, så det kan tenkes at jeg må gjøre dette statisk for at det skal fungere, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Prøvd å slå av internetmodemet i noen sekunder? Lenke til kommentar
Stisolb Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Prøvd å slå av internetmodemet i noen sekunder? Opptil flere ganger ja, fungerer dessverre ikke Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Du bør nok sette opp boksen manuelt, jeg har til dags dato til gode og finne en setupcd som faktisk fungerer så de hører normalt hjemme i søpla. Sakser en liten bruksanvisning på hvordan du går frem for å få satt opp boksen. Litt avhengig av hvilken ISP som leverer nettet ditt så er dette en rimelig enkel affære. Jeg anbefaler deg å lese guiden som kom med routeren. For å konfigurere den så bør du koble deg til routeren med en kabel, du vil da få en ipadresse. Åpne så et dos kommando vindu med å skrive cmd i kjør feltet i startmenyen. Du kan også åpne det ved å klikke på Command Prompt ikonet under Accessorier/Tilbehør under Alle Programmer. Når vinduet kommer opp skriver du ipconfig /all og taster enter, da kan de se ipadressen til maskinen din og under den adressen til default gateway. Noter deg dette nummeret som normal er f.eks 192.168.1.1 eller tilsvarende i 10 serien. Skriv inn ipadressen til gatewayen i adressefeltet i browseren din og tast enter, da vil du få opp en innloggingsboks hvor du må legge inn default brukernavn og passord på routeren. Dette står som regel i dokumentasjonen til routeren eller på en lapp under routeren. Når du er inne i interfacet til routeren så kan du sette opp nettverket slik du ønsker. Det som er viktig er at du endrer admin passordet, at du skrur på kryptering på det trådløse nettverket ditt og noterer ned navn på det trådløse nettet samt passordet du lagde. Netgears routerinterface har en enormt bra hjelpefunksjon ute på høyre side som forklarer hva alle valg betyr og som regel har eksempler på hvordan du setter opp de forskjellige tingene. Lenke til kommentar
Stisolb Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Du bør nok sette opp boksen manuelt, jeg har til dags dato til gode og finne en setupcd som faktisk fungerer så de hører normalt hjemme i søpla. Sakser en liten bruksanvisning på hvordan du går frem for å få satt opp boksen. Litt avhengig av hvilken ISP som leverer nettet ditt så er dette en rimelig enkel affære. Jeg anbefaler deg å lese guiden som kom med routeren. For å konfigurere den så bør du koble deg til routeren med en kabel, du vil da få en ipadresse. Åpne så et dos kommando vindu med å skrive cmd i kjør feltet i startmenyen. Du kan også åpne det ved å klikke på Command Prompt ikonet under Accessorier/Tilbehør under Alle Programmer. Når vinduet kommer opp skriver du ipconfig /all og taster enter, da kan de se ipadressen til maskinen din og under den adressen til default gateway. Noter deg dette nummeret som normal er f.eks 192.168.1.1 eller tilsvarende i 10 serien. Skriv inn ipadressen til gatewayen i adressefeltet i browseren din og tast enter, da vil du få opp en innloggingsboks hvor du må legge inn default brukernavn og passord på routeren. Dette står som regel i dokumentasjonen til routeren eller på en lapp under routeren. Når du er inne i interfacet til routeren så kan du sette opp nettverket slik du ønsker. Det som er viktig er at du endrer admin passordet, at du skrur på kryptering på det trådløse nettverket ditt og noterer ned navn på det trådløse nettet samt passordet du lagde. Netgears routerinterface har en enormt bra hjelpefunksjon ute på høyre side som forklarer hva alle valg betyr og som regel har eksempler på hvordan du setter opp de forskjellige tingene. Setter igjen stor pris på svaret, men løste dette problemet etter flere dager med hodebry ved å kjøpe en Jensen Airlink 1000G som var oppe og fungerende på 10 minutter. Mulig det er noe galt med Netgear-ruteren etter som Setup Wizarden ikke engang finner den når den er koblet direkte til Pcen via kabel Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Nok en gang, jeg har til dags dato til gode å finne en slik setupcd som faktisk funker. Det er endog enklere å sette opp en router manuelt så hvorfor de prøver å lage slike plater er for meg en gåte. Hvis du har bytta ut Netgear routeren med en Jensen så har du bytta ut en glimrende router med noe av det dårligste du kan få kjøpt for penger så da må jeg bare få gratulere. Lenke til kommentar
Stisolb Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Nok en gang, jeg har til dags dato til gode å finne en slik setupcd som faktisk funker. Det er endog enklere å sette opp en router manuelt så hvorfor de prøver å lage slike plater er for meg en gåte. Hvis du har bytta ut Netgear routeren med en Jensen så har du bytta ut en glimrende router med noe av det dårligste du kan få kjøpt for penger så da må jeg bare få gratulere. Det doblet ihvertfall hastigheten på nettet iforhold til hva Netgear-ruteren ga i den lille perioden den fungerte, så da er jeg fornøyd foreløpig. Så får vi se om det blir noen problemer med den senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå