Gå til innhold

virituelt minne optimalisering

endrebjo

Anbefalte innlegg

jeg leste i optimaliseringsguiden at man kunne gjøre maskinen mer effektiv ved å overstyre OS anbefalingen av virituelt minne. jeg gjorde det på min compaq presario 4506 [P MMX 200MHz, 32 MB RAM,40 GB HD, S3 2 MB, Win 98SE, og MASSE programmer].

Jeg satt den på 48 MB max og min, men når jeg startet maskinen om igjen fikk jeg beskjed om at det ikke var nok tilgjengelig minne og maskinen kræsjet. Greide å skru det tilbake igjen...... :grumpy:

Har jeg for lite RAM for lite RAM på PC'en (kan bare putte i 64 MB).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvde å forminske minne, men det gikk dårlig. iallefall når jeg tok bort vekselsfila. da krølla det til sikkelig. skjønte ikke helt hva som skjedde for jeg kom ikke inn på noe, heldigvis så hadde jeg en annen bruker på samme pc`en så jeg gikk inn på den andre brukeren å fikk fiksa det. i dag så formaterte jeg maskina :D det ble så mye tull med den.

Lenke til kommentar
jeg prøvde å forminske minne, men det gikk dårlig. iallefall når jeg tok bort vekselsfila. da krølla det til sikkelig.

I gamle Win98 styra vi mye med 'swap-fila' :lol: testa diverse mekking i registret. Da var ram'en svindyr også, og mangt som kunne tweake ble tatt i bruk.

Om det kan ha noe å si Fat32 v.s NTFS ang. fikling med vekslefila ?

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...