abcd2349sfsf Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) .... Endret 28. november 2011 av ClamEatsCurry Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Lol, Smirnoff Ice. Du vil nok oppleve at det produseres sukkerspinn i munnen din lenge før du får promille. 4 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Dersom dette er deres første gang så trenger dere ikke mye. Sjansen er stor for at dere spyr ut innvollene deres før dere blir skikkelig fulle. Om dere ike har drukket alkohol før så anbefaler jeg at dere holder dere unna øl, vin, whiskey, cognac og sterk sprit. Det kan være tøft for en barnemunn, kanskje spesielt med tanke på smak. Hold dere til cider eller rusbrus, dere kan forsåvidt prøve å blande dere en ganske svak drink av skikkelig sprit. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 dere bør vente med å nyte alkohol til dere er gamle nok til det. 5 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ikke spis noe, kjøp tequila, salt og lime, ha shotte konkuranse Neida. Men hvis dere prøver dere på brennevin, pass på og ikke drikk det for fort. Det tar ofte litt tid før det kicker inn. Så du kan gå fra edru til pumping på sykehuset på en time. Det beste siden det er første gangen deres er å finne noe dere liker, som ikke har så høy alkoholprosent. Øl, rusbrus, cider, vin. Kanskje en likør. Lykke til Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg synes det er irriterende at hver eneste tråd hvor noen spør om slike råd, enten om de er gamle nok eller ikke, så kommer det noen ridende på sin høye hest og skal belære om at de bør vente, det er ikke noe å satse på, man kan ha det moro uten alkohol, osv. La nå disse personene gjøre som de vil så lærer de kanskje til senere. Dersom du vil ha en unge til å ikke drikke, hva er best å gjøre; gi dem beskjed om å ikke gjøre det eller la dem drikke seg sørpe full for så å oppleve tidenes hangover? Pidestallen deres er så høy at dere har oksygenmangel. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 På ingen måte, men jeg syntes spørsmålet var formulert på en sånn måte at det virker som om TS er ganske mye yngre enn 18, og med noe som virker som en ganske lite gjennomtenk holding til alkohol, og så var det jo det med å oppfordre til/hjelpe til med ting som ikke er lov da. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 La nå disse personene gjøre som de vil så lærer de kanskje til senere. Dersom du vil ha en unge til å ikke drikke, hva er best å gjøre; gi dem beskjed om å ikke gjøre det eller la dem drikke seg sørpe full for så å oppleve tidenes hangover? Og hva hvis de ikke får sjansen til noe "senere"? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Nå har ikke jeg drevet noe forskning på temaet, men hvor stor prosent av de som drikker for første gang dør? Og da mener jeg dør som i at den er direkte forårsaket av alkoholen, ikke at en bil tilfeldigvis havner oppå fortauet mens de går der fulle. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) I følge erowid bruker 140 000 000 Amerikanere alkohol, fordelt på 100 000 dødsfall som direkte følger av alkohol (ikke slagsmål, eller slikt) Jeg regner meg derfor frem til at det er en 0.07% sannsynlighet for å dø som følger av alkoholforgiftning. http://www.erowid.org/psychoactives/statistics/statistics_info1.shtml Edit: Hvis planen er å drikke dere sørpa fulle på Smirnoff Ice. Endret 2. november 2011 av Notelitten Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Helt sikkert ikke mange, men jeg opplevde at min bestekompis dødde etter den første gangen han skulle drikke. Mens han sov så havnet hodet hans utfor sofaen slik at han ikke fikk puste. Det viktigste dere har når dere skal drikke, er gode venner som man kan stole på at de kommer til å passe på deg dersom man drikker seg sørpe full. Det er verdt å tenke på risikoen som følger med når man er uerfaren. Ikke drikk dere sørpe dritings, det er ikke morsomt. Drikk slik at man blir "godt brisen" slik at dere fremdeles har litt kontroll. Og til deg Patrick123, jeg ser det rimelig forstyrrende at du oppfordrer til at unge skal drikke seg sørpe dritings. De kommer nok uansett hva man sier til å drikke, men det er bedre å opplyse om de farlige sidene istedenfor å skape en illusjon oppe i hodet deres om at alkohol er bare morsomt og gøy. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg har vel aldri direkte oppfordret unge til å drikke seg sørpe full. Jeg sier det bare fra min synsvinkel og fra mine egne erfaringer, erfaringer som tydeligvis er helt annerledes enn dine. Når har jeg sagt at alkohol er bare morsomt og gøy? Jeg kan forsåvidt trekke dine meninger like langt: hvorfor påstår du at de kommer til å miste enten sitt eget liv eller noen andre sitt dersom de drikker? Bare så det er klart, ingen her ved alderen til trådatarter. Ja, det høres ut som en ung person, men han kan godt være 20 for alt vi vet. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Bland vodka med red bull elns, funker bra. Etter egne erfaringer er det mye morsommere å være i "god form" enn å drikke seg møkkings, ihvertfall dagen derpå. Drikk for all del ikke hjemmebrent eller noe som er spesielt sterkere enn vodka. Du vet aldri om det er noe galt med hjemmebrent, ihvertfall ikke om du har erfaring. Skal dere bli drita kan dere jo liksomgodt stappa tamponger dyppet i hjemmebrent opp i rompa, det funker, du blir full, men for en kjedelig måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg har vel aldri direkte oppfordret unge til å drikke seg sørpe full. Jeg sier det bare fra min synsvinkel og fra mine egne erfaringer, erfaringer som tydeligvis er helt annerledes enn dine. Når har jeg sagt at alkohol er bare morsomt og gøy? Jeg kan forsåvidt trekke dine meninger like langt: hvorfor påstår du at de kommer til å miste enten sitt eget liv eller noen andre sitt dersom de drikker? Bare så det er klart, ingen her ved alderen til trådatarter. Ja, det høres ut som en ung person, men han kan godt være 20 for alt vi vet. Har jeg sagt at de kommer til å dø? Nei. "Det er verdt å tenke på risikoen som følger med når man er uerfaren. Ikke drikk dere sørpe dritings, det er ikke morsomt. Drikk slik at man blir "godt brisen" slik at dere fremdeles har litt kontroll." "Dersom du vil ha en unge til å ikke drikke, hva er best å gjøre; gi dem beskjed om å ikke gjøre det eller la dem drikke seg sørpe full for så å oppleve tidenes hangover?" Dette ser jeg på som nesten en oppfordring til å ta det neste. Angående det å få unger til å ikke drikke, ser jeg på som en nesten umulig oppgave. Du har forøvrig glemt et bedre alternativ, at man skal skaffe seg et sunt forhold til alkohol fra begynnelsen av. Det er et bedre alternativ enn begge, da man mest sannsynlig ender opp med et usunt forhold til alkohol. Du sa aldri at du mente at alkohol var morsomt og gøy, det mente jeg heller ikke at du sa. Det jeg derimot sa at ved å oppfordre noen helt direkte til å drikke seg dritings, skaper en illusjon om at alkohol er bare morsomt og gøy. Igjen - saken er å skape et sunt forhold til alkohol. Min kamerat stjal en flaske med 40% av foreldrene sine som han drakk på veldig kort tid. Kan man kalle dette for et sunt forhold til alkohol? Nei, men visste han bedre? Nei - ingen av oss små 14-åringer på den tida visste noe bedre. Lenke til kommentar
abcd2349sfsf Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Det jeg mente med "sørpe full" var vel egentlig godt brisen. vi har tenkt til å ha mer en berre smirrnoff ice, dette er bare den enste alkoholholdige drikkevaren vi vet at vi liker begge to. Øl er jeg nesten helt sikker på at jeg ikke liker, siden det lukter helt forferdelig i min mening, sprit er litt sterkt for første gang trur jeg, og rusbrus er no ikke noe å bli full på siden en får sukkersyken før en er brisen. Valgene er mange. BTW så er vi mindreårige begge to, og dette er noe vi har planlagt med berre oss to, ikke noe fyllefest med 40 idioter som vi ikke kjenner. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Du... Smirnoff Ice er en rusbrus. Og langt ifra den beste på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå