Gå til innhold

Alternativ til Koss Porta Pro?

V5R1X

Anbefalte innlegg

Grunnet grei lyd kontra pris, lett vekt og et pent utseende har jeg i mange år sverget til Koss Porta Pro.

Har benyttet meg av livstidsgarantien opptil flere ganger på hvert av de 4 Porta Pro'ene jeg eier. Det er ALLTID ledningen som blir ødelagt.

Hvorfor eier jeg så mange? Fordi jeg ikke orker å sende inn og vente på å få tilbake headset'et hver gang. Jeg skal høre musikk hver dag, og da blir det enklere å bare kjøpe nytt enn å sende inn på livstidsgaranti.

Men nå er jeg også lei av å kjøpe nye Porta Pro'er ...

Derfor lurer jeg på om noen har noen tips til headset som kan erstatte mine Porta Pro'er.

Mine prioriteringer:

#1: Slitesterk ledning, og/eller slitesterkt generelt

#2: Utseende

#3: Vekt, Lyd, Pris

Har sett på Sennheiser HD 218, men dette headset'et feiler på punkt #2 i mine øyne.

Andre forslag? :)

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AKG K 518 LE er ikke dum, men vær obs på at den kan (på noen individer) klemme nokså hardt på ørene slik at de, i alle fall til å begynne med, kan fremstå som litt ukomfortable. Selv syns jeg at K 518 LE skiller seg ut som en verken nevneverdig komfortabel eller ukomfortabel hodetelefon - altså mer "midt på treet".

• Liker 1
Lenke til kommentar

AKG K 518 LE er ikke dum, men vær obs på at den kan (på noen individer) klemme nokså hardt på ørene slik at de, i alle fall til å begynne med, kan fremstå som litt ukomfortable. Selv syns jeg at K 518 LE skiller seg ut som en verken nevneverdig komfortabel eller ukomfortabel hodetelefon - altså mer "midt på treet".

De klemmer ganske greit.

Lenke til kommentar

Synes ikke de klemmer noe i det hele tatt jeg :hmm:

Kommer vel an på hvor stort hodet ditt er skal jeg tro :lol:

Beklager! Rettelse: Etter 2-3 timer så blir de ubehagelige på øret. Kjenner mange som mener akkurat det samme.

Det finner vi fort ut. Planlegger å sitte med musikk på øret hele dagen så skal gi tilbakemelding

Lenke til kommentar

Det hjelper på komforten å trykke koppene inntil hodet "foran", samt å ha de et stykke ned på øret. Har selv et relativt stort hode, og finner komforten akseptabel for hodetelefoner til bruk på farten.

Om man ønsker mer diskant, kan man fjerne tekstilskivene som ligger "inni" putene. Da ligner lyden mer på PortaPro, lys og kraftig, sterkt anbefalt for rock.

Lenke til kommentar

Synes ikke de klemmer noe i det hele tatt jeg :hmm:

Kommer vel an på hvor stort hodet ditt er skal jeg tro :lol:

Beklager! Rettelse: Etter 2-3 timer så blir de ubehagelige på øret. Kjenner mange som mener akkurat det samme.

Det finner vi fort ut. Planlegger å sitte med musikk på øret hele dagen så skal gi tilbakemelding

Ja? Gikk dette bra da, eller har hodet til blitt flat som en pannekake?

Lenke til kommentar

Grunnet grei lyd kontra pris, lett vekt og et pent utseende har jeg i mange år sverget til Koss Porta Pro.

Andre forslag? :)

Sats på 2 par. Det ene bruker du utendørs og det kan du nedprioritere og det andre paret har du inne. Lyden på Sennheiser HD 580, 600 og 650 er nesten den samme: anbefales. HD 558 og HD 598 lyder også bra. Er du på budsjett kan du kanskje oppdrive noen brukte HD 580 på ebay, nærmest samme elementer som HD 650 som koster ganske mye. Jeg liker ikke lukkede hodetelefoner. Jeg syns lyden på porta pro er ganske dårlig.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Irriterende at portapro er de eneste som fins (dvs som jeg vet om. Anyone?) i krysningspunktet mellom å være skikkelig effektivt sammenleggbare, og ha lyd som i det minste er adekvat og behagelig, om ikke perfekt.

Jeg er også oppe i en haug av dem på grunn av gjentatte kabelbrudd. Kabelbruddene er alltid på samme sted: i pluggen, der det er mest bevegelse i overgangen til kabelen. Merker det på at det alltids er mulig å få lyden tilbake hvis man holder det leddet i aaaaakkurat riktig posisjon.

Fristende å gi dem én siste sjanse: åpne et av de nyere parene, der kabelen er vevd (og formodentlig tåler mer), og lodde på en bedre og mer solid 3.5-mm plugg. Og kanskje ende opp med noen som er verdt garantien, og prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...