Gulliksen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei, Vi skal skifte ut nettverket hjemme da vi er lei av dårlig dekning og svake routere. Jeg har prøvd å lage en tegning av hvordan nettverket er satt opp i dag. Vi har satt opp to routere for å få dekning ut i garasjen, dette er satt opp som to separate nettverk. Vi ønsker nå å kun kjøre ett nettverk med god dekning over hele huset. Jeg ser for meg en løsning hvor modem og trådløs router står der de står i dag, men bytte ut router nr2 med en forsterker(usikker hva dette kalles) og en tilsvarende i kjelleren. Vil dette fungere godt? Hvilke produkter skal vi velge? Har i dag d-link som fungerer alt annet enn bra, tåler lite trafikk og faller ofte ut. Tar gjerne imot forslag til konkrete produkter! På forhånd takk! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Netgear og Linksys lager gode routere. Det er jo godt mulig at det klarer seg med bare en ny router også. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Tegningen er ikke god. Huset er ganske stort og med mange rom og kjeller(stein) holder det ikke med en router. Det har vi prøvd, men mulig det finnes noen routere med bedre dekning enn de billige til d-link. Endret 2. november 2011 av Gulliksen Lenke til kommentar
VD Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Kjøp en router med 3 antenner. Jeg har veldig god erfaring med D-link DIR 615 (vet du ikke ville ha det)og er utrolig fornøyd med den iallefall til den prisen den er mulig å få tak i. Når jeg fikk den var det plutselig mulig å streame film trådløs i HD uten noen problemer som helst. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Hva med denne løsningen? Router: NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N Aksesspunkt: NETGEAR Wireless Access Point Hvis dette ikke skulle være tilstrekkelig(i kjeller f.eks) kan jeg da sette opp ett ytterligere aksesspunkt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Det er jo mange muligheter her. En WNDR3700 vil være en god og stabil router som tåler mye trafikk. Videre kan du velge enten en repeater eller homeplug (over strømnett) og et aksesspunkt (evt trådløsrouter). Endret 3. november 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå