breiulf Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei, Jeg har et Nikon D90 kamera, og nå har gummi grepet på baksiden av kameraet løsnet, fra toppen og omtrent halve nedover er helt løst. Jeg har forsøkt å lime dette med flere forskjellige typer lim, men det er ikke noe som fester seg. Noen her må ha opplevd det samme, har noen et godt tips her? Har også løsnet gummi grepet rundt objektet, sånn at det har blitt mye mere bevegelig og ofte må jeg dra gummigrepet tilbake, der det skal ligge pga det sklir nedover langs objektet. Veldig frustrerendes. Kamera virker litt fattigslig med løse gummigrep. Håper noen kan ha noen tips. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 God gammel Casco kontaktlim burde jo holde. Det er i så fall viktig å følge bruksanvisningen - dvs. påføre lim på begge deler og vente til det er omtrent klissefritt før en presser det sammen. Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 God gammel Casco kontaktlim burde jo holde. Det er i så fall viktig å følge bruksanvisningen - dvs. påføre lim på begge deler og vente til det er omtrent klissefritt før en presser det sammen. Hei FotoAlf. Har til og med prøvd sykkeldekk lim, brukte fint sandpapir for å fjerne verste glanslaget på baksiden av gummigrepet før jeg limte, satt ikke sånn halvveis engang. Frustrerendes. Kan gjerne prøve Casco, men av andre typer lim som er beregnet for gummi og plastikk, har kun endt opp med at gummien ikke fester seg og at masse tørre limrester må fjernes fra selvekamera der gummigrepet skal ligge Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Send inn til rep sålenge du har original kvittering. Sendte inn D700en min for ca en mnd siden, fikk byttet all gummien på kameraet. Lenke til kommentar
KnutW Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har til og med prøvd sykkeldekk lim, brukte fint sandpapir for å fjerne verste glanslaget på baksiden av gummigrepet før jeg limte, satt ikke sånn halvveis engang. Frustrerendes. Lim for å reparere sykkeslangar er neppe det beste. Det er eit spesiallim som kun fungerer for gummi mot gummi. Måtte sjekke min eigen D90 og jaggu var gummien laus der og, men så vidt begynt så eg hadde ikkje merka det før. Utsett plass. Akkurat der tommelen er omtrent heile tida. Skal ha mitt inn til check&clean snart så får be om at det blir festa då. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Limte D90-gummien min med et tilfeldig superlimmerke, og det sitter som sveiset på. Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Superlim, har tenkt tanken men vært skeptisk med tanke på hvor godt det sitter fast i selve kameraet om det ikke fester seg til gummien. Vurderer å sende kamera inn på en sånn årlig "service sjekk" som fulgte med. Noen som har testet dette? er det ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå