Gå til innhold

Nytt Total War

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at total war funker ikke når hoveddelen av enheter bruke skytevåpen.

Aien er for simpel i total spill, slagene er for små, brettene er for små.

Total war funker greit så lenge klumper med menn masjerer mot hverandre og slå på hverandre, så fort kompliserte realistiske taktikker skal brukes går alt til helvete.

Nei, 1500 er siste tid for total war i europa, 1650 tallet i japan, alt etter det funker ikke. Ikke før CA har tenkt til å bruke like mye penger på AI som de bruker på grafikk.

Alle total war spill etter rome har vært middelmådige, Shogun 2 har vært litt over middelmådig. Medieval 2 var direkte dårlig, empire var bare 1/3 ferdig laget, pluss innebygde feil med ai, Napoleon var svakt bedre enn empire, men alt for simpelt og enkelt.

Nei skytevåpen passer ikke inn i total war.

- Enig, Rome spillene og den type krigføring er hva de bør holde seg til. Slik det ligger an nå klarer de ikke å gjennomføre krigføring etter kruttets inntog. Jeg var utrolig skuffet over Empire, ikke minst av alle bugsene. Fikk litt vann i munnen av Napoleon, og syntes det var en smule forbedret, men langt ifra godt nok. Ser ut til at CA satser på å tjene penger på å masseprodusere halvhjertede spillutgivelser og la moddere gjøre resten av arbeidet. Spillte nylig Napoleon total war med henholdsvis den Amerikanske borgerkrigen og første verdenskrig. Første verdenskrig manglet skyttergraver, noe som ble påpekt av en del som et klart minus. Men i og med at det var en krig som i utgangspunktet var ment å være bevegende krigføring så er det ikke helt feil heller. Er jo tilnærmet slik det ble utkjempet i begynnelsen før stagneringen og skyttergravene ble dominerende spesielt på vestfronten.

Og sist men ikke minst, stilige figurer. Kult å se andre og som interesserer seg for dette. Hvilken leverandør er de fra?

Driver for tiden og bygger opp den Meksikanske invasjonsstyrken under den Texanske uavhengighetskrigen, skal prøve å gjenskape slaget ved Alamo, dog ikke i fullt så stor skala.

Disse er Aventine, http://aventineminiatures.co.uk/

Hvilken skala er dine Mexikanere? Selv har jeg en Alamo model og figurer i 10mm som jeg aldri får lyst til å male å gjøre noe med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet ut at total war funker ikke når hoveddelen av enheter bruke skytevåpen.

Aien er for simpel i total spill, slagene er for små, brettene er for små.

Total war funker greit så lenge klumper med menn masjerer mot hverandre og slå på hverandre, så fort kompliserte realistiske taktikker skal brukes går alt til helvete.

Nei, 1500 er siste tid for total war i europa, 1650 tallet i japan, alt etter det funker ikke. Ikke før CA har tenkt til å bruke like mye penger på AI som de bruker på grafikk.

Alle total war spill etter rome har vært middelmådige, Shogun 2 har vært litt over middelmådig. Medieval 2 var direkte dårlig, empire var bare 1/3 ferdig laget, pluss innebygde feil med ai, Napoleon var svakt bedre enn empire, men alt for simpelt og enkelt.

Nei skytevåpen passer ikke inn i total war.

- Enig, Rome spillene og den type krigføring er hva de bør holde seg til. Slik det ligger an nå klarer de ikke å gjennomføre krigføring etter kruttets inntog. Jeg var utrolig skuffet over Empire, ikke minst av alle bugsene. Fikk litt vann i munnen av Napoleon, og syntes det var en smule forbedret, men langt ifra godt nok. Ser ut til at CA satser på å tjene penger på å masseprodusere halvhjertede spillutgivelser og la moddere gjøre resten av arbeidet. Spillte nylig Napoleon total war med henholdsvis den Amerikanske borgerkrigen og første verdenskrig. Første verdenskrig manglet skyttergraver, noe som ble påpekt av en del som et klart minus. Men i og med at det var en krig som i utgangspunktet var ment å være bevegende krigføring så er det ikke helt feil heller. Er jo tilnærmet slik det ble utkjempet i begynnelsen før stagneringen og skyttergravene ble dominerende spesielt på vestfronten.

Og sist men ikke minst, stilige figurer. Kult å se andre og som interesserer seg for dette. Hvilken leverandør er de fra?

Driver for tiden og bygger opp den Meksikanske invasjonsstyrken under den Texanske uavhengighetskrigen, skal prøve å gjenskape slaget ved Alamo, dog ikke i fullt så stor skala.

Disse er Aventine, http://aventineminiatures.co.uk/

Hvilken skala er dine Mexikanere? Selv har jeg en Alamo model og figurer i 10mm som jeg aldri får lyst til å male å gjøre noe med

- 25/28mm. En blanding av Old glory miniatures, Front Rank, Perry Miniatures og Blaze Away Miniatures.

Lenke til kommentar

Med mindre de faktisk gjør om AIen til å tilpasse seg "den nye teknologien" da...

Also, noen som har prøvd å kjøre en army med utelukkende artilleri? Shrapnel shot eller hva det heter funker som faen på kort hold, og mortars er et gudegitt våpen...

Nei, realismen er det ikke så farlig med :)

CA har ikke bryd seg om AI siden Medieval 1, jeg tror i alle total war spill har AI fått ca. 0.5% av budsjettet, Rome hadde eledig ai, men pga. at spillet var så stort og flott og nytt og alt slikt overså man det, medeival 2 hadde samme ai som rome så den sugde, empire aien vet jeg faen ikke hva de har gjort med, men det virker som soldatene trodde de var riddere som skulle storme inn med lancer, når de egentlig hadde musketter, aien var i hvertfall ikke laget for den type krig som var i spillet, napoleon hadde samme ai som empire, med små forbedringer som ikke var spesielt forbedret. Shogun 2, hadde ikke bra ai, men spillet var i hvertfall tilbake i riktig periode og aien var ikke like ektremt dårlig og tullete som empire og napoleon.

CA slag består av bra grafikk med ca. 2000-3000 soldater, ikke noe ai.

De kunne jo gjort visse ting for å gjøre slagene bedre, Bedre ai er virktigst, men de bør også svart øke størrelsen på slagene, ja vi har sett 4000 soldater som slåss mot hverandre i veldig lang tid nå, kanskje på tide med 20 000 som slåss mot hverandre nå, eller mer, Jeg kan faktisk spille Empire med mods med 25 000 soldater, nå og det var før jeg hadde 8 gig ram, nå kan jeg sikket spillet det enda større, lit bra koding og slikt og jeg er sikker på at alle pcer som er nyere enn 3 år vil kunne spillet et total war spill med 20 000 soldater.

Hadde også likt realistiske oppbygginger av hærer, det er komisk et napoleon skal lede 1500 soldater, 1500 er ikke et fullt regiment en gang, Viss de lager rome 2, syns jeg man skulle rekrutere hele legioner, ikke enketl enheter, så du rekurterer en legion på 4400 soldater, så en til osv, til du er oppe i sånn 15 000 soldater max.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt om nyeste tilskuddet ifra CA: http://www.pcgamer.com/2012/02/02/total-wars-lead-developer-talks-realism-vs-mechanics-and-hints-at-future-conflicts/

Jeg trodde at kommende Fall Of The Samurai var en DLC til Shogun 2 men i denne artikkelen virker det da som at det er en expansion som er uavhengig av Shogun 2, kan det stemme?

Etter hva jeg har lest tidligere, så er det en expansion ja. Akkurat som Medieval II: Kingdoms.

Kunne du vært så snill å kopiert inn artikkelen inn hit, siden den siden er blokkert for meg atm.

Lenke til kommentar

Litt om nyeste tilskuddet ifra CA: http://www.pcgamer.com/2012/02/02/total-wars-lead-developer-talks-realism-vs-mechanics-and-hints-at-future-conflicts/

Jeg trodde at kommende Fall Of The Samurai var en DLC til Shogun 2 men i denne artikkelen virker det da som at det er en expansion som er uavhengig av Shogun 2, kan det stemme?

Etter hva jeg har lest tidligere, så er det en expansion ja. Akkurat som Medieval II: Kingdoms.

Kunne du vært så snill å kopiert inn artikkelen inn hit, siden den siden er blokkert for meg atm.

Klippet ifra PCGamer.com:

“We’ve got a huge pile of options we’d love to set the game in,” says James Russell, Lead Designer of the Total War series. And we can’t wait to see them happen. With three games in Steam’s top 20 most played, it seems PC Gamers can’t get enough of Creative Assembly’s franchise. Probably because it’s consistently great. Watch the video above for more from the closest thing Creative Assembly have to their own general.

Standalone Shogun 2 expansion, Fall of the Samurai, is due in March. It’s going to be noisy, bloody and brutal. We’re talking cannons, gatling guns, repeating rifles and spears: all being used against squishy human/horse flesh. The expansion will be set during a time of modernisation that marked Japan’s transition into an industrial state 300 years after Shogun 2′s campaign.

For more on Shogun 2′s latest expansion, check back tomorrow or pick up a copy of PC Gamer 236, where you can read Tim Stone’s in-depth feature.

Lenke til kommentar

Slik som det ser ut nå så blir fall of the samurai en frittstående utgivelse som du ikke behøver Shogun 2 for og spill. Prisen blir da noe høyere i henhold til hva ren DLC ville ha kostet. Er ikke helt sikker på hvordan FOTS blir, jeg syntes Shogun 2 var ett flott spill men er usikker på om de har med nok nytt innhold til og rettferdiggjøre ett frittstående spill og ikke DLC. En feature som jeg er veldig usikker på er at de vil gi direkte kontroll over gatling guns i form av en tredjepersons kameravinkel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Med mindre de faktisk gjør om AIen til å tilpasse seg "den nye teknologien" da...

Also, noen som har prøvd å kjøre en army med utelukkende artilleri? Shrapnel shot eller hva det heter funker som faen på kort hold, og mortars er et gudegitt våpen...

Nei, realismen er det ikke så farlig med :)

CA har ikke bryd seg om AI siden Medieval 1, jeg tror i alle total war spill har AI fått ca. 0.5% av budsjettet, Rome hadde eledig ai, men pga. at spillet var så stort og flott og nytt og alt slikt overså man det, medeival 2 hadde samme ai som rome så den sugde, empire aien vet jeg faen ikke hva de har gjort med, men det virker som soldatene trodde de var riddere som skulle storme inn med lancer, når de egentlig hadde musketter, aien var i hvertfall ikke laget for den type krig som var i spillet, napoleon hadde samme ai som empire, med små forbedringer som ikke var spesielt forbedret. Shogun 2, hadde ikke bra ai, men spillet var i hvertfall tilbake i riktig periode og aien var ikke like ektremt dårlig og tullete som empire og napoleon.

CA slag består av bra grafikk med ca. 2000-3000 soldater, ikke noe ai.

De kunne jo gjort visse ting for å gjøre slagene bedre, Bedre ai er virktigst, men de bør også svart øke størrelsen på slagene, ja vi har sett 4000 soldater som slåss mot hverandre i veldig lang tid nå, kanskje på tide med 20 000 som slåss mot hverandre nå, eller mer, Jeg kan faktisk spille Empire med mods med 25 000 soldater, nå og det var før jeg hadde 8 gig ram, nå kan jeg sikket spillet det enda større, lit bra koding og slikt og jeg er sikker på at alle pcer som er nyere enn 3 år vil kunne spillet et total war spill med 20 000 soldater.

Hadde også likt realistiske oppbygginger av hærer, det er komisk et napoleon skal lede 1500 soldater, 1500 er ikke et fullt regiment en gang, Viss de lager rome 2, syns jeg man skulle rekrutere hele legioner, ikke enketl enheter, så du rekurterer en legion på 4400 soldater, så en til osv, til du er oppe i sånn 15 000 soldater max.

Mer soldater?, JA!. Mer realisme? NEI!. Total War serien er casual. Og slik kommer det til å fortsette. Fordi Casual vil alltid selge bedre enn et realistisk spill. Men du har jo brukere som lager realisme mods til Total War spilla da. Det burde være godt nok.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Hver gang jeg hører om noe nytt får jeg lyst til å spille Rome.

Egentlig litt trist

Hva tenker du på? Det er viktig at de prøver og ta serien fremover med nye ideer og nytt gameplay. Hadde de blitt stående på stedet hvil og bare gitt ut samme spillet med noen små endringer fra versjon til versjon så hadde det ikke nødvendigvis blitt bedre spill av det.

Lenke til kommentar

Sant nok, men det at jeg fortsatt, etter så mange år, fortsatt får mer glede ut av Rome enn det nye styret de finner på, forteller meg at noen gjør en litt for dårlig jobb og/eller har tømt seg for "riktig" kreativitet.

Skulle ønske Shogun 2 var dritfett, og på mange måter har de tatt serien fremover, men når det kommer til "fun output" så slår det ikke Rome i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Kanskje du begynner å bli gammel? Jeg har fortsatt ikke opplevd noe spill som har kunne tatt over for goe gamle dos-Colonization, men det betyr vel ikke nødvendig at spillene ikke er blitt bedre siden da? men heller at jeg ikke er villig til å tilpasse meg de nye spillene, til slutt vil de nok treffe noe som passer din smak og :)

Personlig kom min neste "passion" fra en annen serie: Oppdaget for 1 måned siden EU3 som var helt fantastisk for meg, men har ingen kampstyring

Lenke til kommentar

Sant nok, men det at jeg fortsatt, etter så mange år, fortsatt får mer glede ut av Rome enn det nye styret de finner på, forteller meg at noen gjør en litt for dårlig jobb og/eller har tømt seg for "riktig" kreativitet.

Skulle ønske Shogun 2 var dritfett, og på mange måter har de tatt serien fremover, men når det kommer til "fun output" så slår det ikke Rome i det hele tatt.

Er enig med deg I at Rome var ett kongespill. Overgangen fra sprites til 3D modeller under kampene var noe av det som for alvor gjorde at jeg ble forelsket i serien, samt den enorme dybden på campaignen. Jeg hadde spilt medieval før jeg prøvde Rome og koste meg med det, men som sagt Rome overgikk alle forventingene mine.

Jeg føler dog ikke at kvaliteten har sunket med tanke på innovasjon og gameplay, AIen har vært av varierende kvalitet oppover men dette er noe som er vanskelig å få 100% rett så holder det ikke så voldsomt mye i mot dem. CA har prøvd seg på forskjellige former for krigføring og forskjellige tidsepoker og har alltid, etter min mening, laget spill av høy kvalitet

Men som du sier så var jeg ikke like begeistret når jeg prøvde Shogun 2 som når jeg prøvde Rome for første gang, kan ha noe og gjøre med at jeg har blitt eldre(og mer kynisk :p) siden den gang, men jeg syns at begge er kanonbra spill og føler egentlig ikke at det går an å skille dem

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vurderer Fall of the Samurai? Er ikke mange dager til release (23 mars).

Selv er jeg fortsatt usikker. Liker jo Total War-serien, dog har lagt det litt på hylla nå for tiden. Hvis jeg kjøper FotS så får jeg nok motivasjon igjen til å spille TW. Men igjen føler ikke så stor tiltrekning til denne utvidelsen.

Hva mener dere om den nye (Stand alone) Expansion Pack til Shogun 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...