toy_man Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Enig med deg der toy_man angående melking. Men når man tenker seg om, er jo ikke expansion-pack noe nytt. Rome hadde Barbarian Invasion og Medieval 2 hadde Kingdoms. Selvfølgelig er ikke melking noe nytt. Men hadde håpet på noe annet. Rome hadde også Alexander ;)Så nei, jeg kan vel ikke forvente noe mer. Kan hende mine forhåpninger gjorde meg blind, ettersom jeg allerede er lei Shogun 2. Minner om "The last Samurai" med Brad Pitt (?) mener jeg å husker toy_man. Tom Cruise, ikke Brad Pitt http://www.imdb.com/title/tt0325710/ Hehe den var det Kom ikke helt på den sånn i farten Napoleon all over again. Helt enig. Gikk veldig fort lei empire, derfor kjøpte jeg ikke Napoleon. Dette samme er det med denne, dessverre Du forventet vel ikke at de skulle lage et helt nytt total war spill til neste år allerede?Er jo forsatt under 1 år siden shogun 2 kom ut, dette var forventet etter min mening. Haha, sant. Er kanskje litt høye forhåpninger. Var kanskje fordi jeg gikk så fort lei Shogun 2. Så når jeg hørte at de holdte på å lage et nytt spill, gikk forventningene til topps. Rome og Medieval 2 holdte meg mye lengere enn hva Empire og Shogun2 gjorde :/ Tja, jeg hadde ikke så veldig gøy med rise of the samurai, så kanskje sette mer fokus på guns i denne sammenhenge, kan være en bra ting. Tja, ser aldri på guns som en bra ting når det kommer til total war spillene. Det gjør ofte kampene veldig stille stående og like taktikk hele tiden (Empire *host* *host*). Så hadde nok håpet på noe helt annet. Men det er sant som du sier. Man kan vel ikke forvente noe annet når det er mindre enn 1 år siden Shogun 2 ble sluppet Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hehe, sant det. Jeg kjøpte dog Empire for bare 50 kr, så er ikke så lei meg for å bare ha spilt ca 2 timer. Shogun 2 derimot nærmer det seg 120 timer spilt totalt, men som jeg har nevnt i tråden, så er dette det første total war spillet jeg faktisk har prøvd ordentlig, det hjalp jo veldig også at jeg kunne spille med venner Etter litt spekulasjon på denne tråden, håper jeg enten for Rome 2, eller Medival 3, eller Kina rundt 200 BC, eller var 200 etter? huff, husker ikke Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 For å være helt rettferdig syntes jeg faktisk Napoleon er LANGT på vei den beste versjonen av selve spillmotoren, selv om selve spillet er temmelig ensformig. Altså: det tekniske, grafikken, UI osv er glimrende. Men jeg skulle gjerne hatt en måte å spille de andre TW-spillene med den spillmotoren. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) For å være helt rettferdig syntes jeg faktisk Napoleon er LANGT på vei den beste versjonen av selve spillmotoren, selv om selve spillet er temmelig ensformig. Altså: det tekniske, grafikken, UI osv er glimrende. Men jeg skulle gjerne hatt en måte å spille de andre TW-spillene med den spillmotoren. Tja. Alle Total War spillene bygger på det neste når det kommer til akkurat de elementene. Fra Shogun 1 fikk vi medieval. Medieval ble overtført til Rome ovs. Grafikk, tekniske, UI, AI osv blir bedre for vært spill. De tar hva de lærer fra et spill og legger til det i neste + ting som var savnet i det første spillet. Shogun 2 er en kombinasjon av Shogun 1 (med tanke på tidsalder, folkeslag, styrker osv) og Napoleon. Slutt produktet ble Shogun 2. Aldri spilt Napoleon selv. Men likner det på Empire holder jeg meg langt unna. Ja det er ensformig og kjedelig (for min del). Så det er ikke optimalt etter min smak. Men helt enig med deg. Skulle gjerne ha prøvd Rome 2 eller Medieval 3 med Shogun 2 grafikk og alle de forbedringer(bedre AI anyone? ^^) de har lært seg etter Shogun 2. Endret 28. november 2011 av toy_man Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ikke helt det jeg mener. De både legger til og endrer på funksjoner, og dermed blir det nye bugs for hver versjon. Napoleon er den mest bugfrie og "smooth" engine siden Rome. Lenke til kommentar
latslask Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 http://i.imgur.com/rmxMk.gif Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ikke helt det jeg mener. De både legger til og endrer på funksjoner, og dermed blir det nye bugs for hver versjon. Napoleon er den mest bugfrie og "smooth" engine siden Rome. De lærer etter hver versjon :/ Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvorfor var da Medieval 2 LANGT verre enn Rome? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvorfor var da Medieval 2 LANGT verre enn Rome? Rome og Medieval 2 var start fasen på en nye stil for CA :/ Med litt prøving og feiling får de det til Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Nei, nå fikk jeg lyst til å spille Rome igjen Noen som har noen mod'er de kan anbefale? Tenkte å teste ut Rome Total Realism 7, Europa Barbarorum, Invasio Barbarorum eller SPQR Total War. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Nei, nå fikk jeg lyst til å spille Rome igjen Noen som har noen mod'er de kan anbefale? Tenkte å teste ut Rome Total Realism 7, Europa Barbarorum, Invasio Barbarorum eller SPQR Total War. min yndlingsmod er: å spille den valige som kartago på very hard campaign og hard battle (very hard battle er bare ikke fair!) Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 For de som ikke har sett traileren på den nye DLC til Shogun 2 Kan man kalle en DLC for Expansion? Lenke til kommentar
latslask Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Tror nok jeg kommer til å stå over denne DLC'en ja, kan heller sette meg å se "The Last Samurai" igjen. Ikke helt sikker på hvor grensen mellom DLC og expansion går. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Obs: rise of the samurai er dlc. Fall of the samurai er expansion. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Etter jeg har begynnt å male romere har jeg lyst på en ny Rome Total war. 3 Lenke til kommentar
ThinRedLine Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Enda en halvhjertet utgivelse? Ærlig talt etter Empire utgivelsen har det bare gått nedover. Napoleon er i og for seg greit nok, men blir også ganske blodfattig og kjedelig i lengden. Trodde faktisk lett infanteriet skulle kjempe som lett infanteriet gjorde under Napoleons krigene, nemlig tok skjul bak steiner, gjerder, trær,etc. og holdt seg godt unna fienden. Rekkevidden og mangel på at de sprer seg ut i faktiske lett infanteri formasjoner gjør dem til svake ledd. Ser lite vits i å benytte såkalte rifle enheter som er tilgjengelige, de gjør lite og ingen nytte av seg. Såkalt "light infantry" med noe lengre og bedre rekkevidde enn standard infanteri benytter jeg meg, men da brukt som som vanlig linje infanteri. Jeg er kanskje pirkete, men synes at formasjons systemet generelt er dårlig satt opp. Enhetene som rykker frem har en lei tendens til å bryte formasjon og rote seg inn i hverandre noe som forvansker og ikke minst sinker fremfrykningen mot fienden. Og disse tauene man får under beleiringer er jo bare latterlige, stiger var det som ble benyttet er det så uhorvelig vanskelig å få lagt inn? Ser jo bare billig ut med disse krokene de benytter seg av nå. Dessuten savner jeg at man kan forskanse før man angripes av fienden. Moralen burde det også vært gjort noe med. Det skal ikke være nødvendig å måtte nærmest utslette hele fienden før de trekker seg tilbake og flykter. Særdeles urealistisk og ikke i stil med hvordan slagene faktisk ble utkjempet og utfallene. Tror ikke TW kommer til å bevege seg lenger enn til Borgerkrigen, lenger enn det er ikke mulig. Skal kriger fra 1860-1918 i det hele tatt kunne gjenskapes må flere ting tas i betraktning. - Langt større enheter. Med våpenteknologien nytter det ikke med et par tusen mann på hver side. Hvis så er tilfellet trenger man neppe mer enn et par gatling guns til å meie ned fienden. - Repeterende og ikke minst mer nøyaktige våpen blir introdusert i større og større grad. Som igjen fører til langt høyere tapstall og ikke minst en langt mer defensiv krigføring, som igjen fører til stillstand som under første verdenskrig. Bare kanonene i seg selv kan umuliggjøre enhver fremrykning. Eksempåler kan tas i fra den Fransk-Prøysiske krig. Hvorpå Franskmenene foretrakk en defensiv krigføring siden de hadde den langt mer nøyaktige Chassepot riflen, som var merkbart bedre i rekkevidde og treffsikkerhet enn den tyske needle-riflen. Prøysserene igjen hadde langt bedre artilleri, og krupp kanonen sto for høye tapstall blant franskmennene. - Første verdenskrig blir jo prim eksempel på dette. Da det ikke lenger vil lønne seg å ta den offensive rollen og begge sider råtner i hver sin skyttergrav. Våpnene er nå så effektive og ødeleggende at det kommer til å drepe også spill gleden når hele enheter skytes i filler på et blunk. Med TW begrensede antall soldater blir slaget over på noen minutter. Enhver seier blir såpass kostbar og blodig at det koster mer enn det smaker. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har funnet ut at total war funker ikke når hoveddelen av enheter bruke skytevåpen. Aien er for simpel i total spill, slagene er for små, brettene er for små. Total war funker greit så lenge klumper med menn masjerer mot hverandre og slå på hverandre, så fort kompliserte realistiske taktikker skal brukes går alt til helvete. Nei, 1500 er siste tid for total war i europa, 1650 tallet i japan, alt etter det funker ikke. Ikke før CA har tenkt til å bruke like mye penger på AI som de bruker på grafikk. Alle total war spill etter rome har vært middelmådige, Shogun 2 har vært litt over middelmådig. Medieval 2 var direkte dårlig, empire var bare 1/3 ferdig laget, pluss innebygde feil med ai, Napoleon var svakt bedre enn empire, men alt for simpelt og enkelt. Nei skytevåpen passer ikke inn i total war. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Med mindre de faktisk gjør om AIen til å tilpasse seg "den nye teknologien" da... Also, noen som har prøvd å kjøre en army med utelukkende artilleri? Shrapnel shot eller hva det heter funker som faen på kort hold, og mortars er et gudegitt våpen... Nei, realismen er det ikke så farlig med Lenke til kommentar
ThinRedLine Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg har funnet ut at total war funker ikke når hoveddelen av enheter bruke skytevåpen. Aien er for simpel i total spill, slagene er for små, brettene er for små. Total war funker greit så lenge klumper med menn masjerer mot hverandre og slå på hverandre, så fort kompliserte realistiske taktikker skal brukes går alt til helvete. Nei, 1500 er siste tid for total war i europa, 1650 tallet i japan, alt etter det funker ikke. Ikke før CA har tenkt til å bruke like mye penger på AI som de bruker på grafikk. Alle total war spill etter rome har vært middelmådige, Shogun 2 har vært litt over middelmådig. Medieval 2 var direkte dårlig, empire var bare 1/3 ferdig laget, pluss innebygde feil med ai, Napoleon var svakt bedre enn empire, men alt for simpelt og enkelt. Nei skytevåpen passer ikke inn i total war. - Enig, Rome spillene og den type krigføring er hva de bør holde seg til. Slik det ligger an nå klarer de ikke å gjennomføre krigføring etter kruttets inntog. Jeg var utrolig skuffet over Empire, ikke minst av alle bugsene. Fikk litt vann i munnen av Napoleon, og syntes det var en smule forbedret, men langt ifra godt nok. Ser ut til at CA satser på å tjene penger på å masseprodusere halvhjertede spillutgivelser og la moddere gjøre resten av arbeidet. Spillte nylig Napoleon total war med henholdsvis den Amerikanske borgerkrigen og første verdenskrig. Første verdenskrig manglet skyttergraver, noe som ble påpekt av en del som et klart minus. Men i og med at det var en krig som i utgangspunktet var ment å være bevegende krigføring så er det ikke helt feil heller. Er jo tilnærmet slik det ble utkjempet i begynnelsen før stagneringen og skyttergravene ble dominerende spesielt på vestfronten. Og sist men ikke minst, stilige figurer. Kult å se andre og som interesserer seg for dette. Hvilken leverandør er de fra? Driver for tiden og bygger opp den Meksikanske invasjonsstyrken under den Texanske uavhengighetskrigen, skal prøve å gjenskape slaget ved Alamo, dog ikke i fullt så stor skala. Lenke til kommentar
ThinRedLine Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Med mindre de faktisk gjør om AIen til å tilpasse seg "den nye teknologien" da... Also, noen som har prøvd å kjøre en army med utelukkende artilleri? Shrapnel shot eller hva det heter funker som faen på kort hold, og mortars er et gudegitt våpen... Nei, realismen er det ikke så farlig med - Hehe ja har prøvd det, funker bra det. Spesielt mortarer er jo killer på slagmarken. Men det blir jo ren nedslakting som igjen ikke er så altfor spennende i lengden. Howitzere og lett infanteri kombinert gjerne med noen Mortarer har vært en favoritt til tider. Spesielt i det ene beleirings scenariet med et enkelt fort med bakke som fienden må ta seg opp. Plasserer da stortparten av styrkene på utsiden og med god sikt nedover. Venter til de er innen rekkvidde av shrapnel før hele styrken samlet gir ild. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå