Gå til innhold

Nytt Total War

Anbefalte innlegg

Jeg har gitt det litt tanke egentlig, og 30års krigen hadde vel egentlig vært en ganske god konflikt for et TW? (vi kunne naturligvis IKKE hoppet 0,5 år omgangen dog :p )

edit: kunne jo basert seg litt på forløpet og etterløpet og naturligvis, men 30 årskrigen er jo "totalwar" xD

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt forskjellig. Og det ser ut som det som går igjen er:

Rome 2

Oppfølger til Shogun 2 (ala Napoleon)

WW1

Stamme krig

Den greske storhets perioden

Og enkelte fantasi sjangre

Medieval 3

De jeg tror det er størst sjans for at det blir er Rome 2 eller Medieval 3. Grunnen er at stamme krig og den greske storhetstiden er "små". Kan hende de tar en "Shogun 2" og lager nesten like folk for alle folkeslagene. Men håper ikke det blir noen av de (+ stamme krig har veldig lite historisk bakgrunn).

Fantasi sjangrene blir overlat til moddere. Tror ikke CA vil nærme seg den sjangeren, ettersom det er å gå for bestemte grupper og at det handler om copyrights. Til Medieval 2 Kingdoms finnes det ringenes herre (Third age) og Warhammer (Call of Warhammer) som begge to skal være veldig bra. Har bare spilt Third age selv. Så de kan de fikse med å åpne spillene for stor modde frihet.

Hvis CA skal være trygge går de for en kjent formel. Og WW1 og videre er den tidsperioden som skiller seg mest ut fra resten av TW serien. Men det er fult mulig å lage, men håper ikke på at de går den veien. Blir TW: Empire på nytt, og TW serien falt når mesteparten av slagmakren bestod å skytevåpen.

Rome 2 og Medieval 3 er veldig kjente for CA. Det er lenge ønsket en Rome etterfølger. Så kan hende at de går får det denne gangen. Vil si at både Rome og Medieval 2 lever fremdeles pga mods etc. Så personlig vil jeg heller se Rome 2 enn et nytt medieval spill. Men begge to vil falle i smak ettersom det er de to periodene jeg liker best.

Lenke til kommentar

shogun 2 kom just ut, kan garantere at det ikke blir shogun 3 (edit: med en gang)

Samme med fantasy, de holder seg historisk korrekte...

Stamme krig er også høyst tvilsomt, hovedsakelig grunnet mye manglende data (lite nedskrevet)

WW1 er mulig, men jeg mener å huske at de sa i et intervju at de ikke ville gå forbi Napeoleons æraen.

Medieval 3 er mulig, men jeg har bare en personlig tvil akkurat der.

Greske storhetsperioden er godt mulig når jeg tenker meg om :)

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden jeg har spilt Total War nå. Napoleon og Shogun 2 er begge blitt kjøpt, men nærmest ikke spilt. Som nevnt så ble alle fraksjonene og soldatene for like, så håper på at neste spill blir Rome 2. Alt som skal til for at Rome 2 skal bli episk er oppgradert grafikk, litt mer dybde ved at det er mer å styre og litt flere valgmuligheter, flere fraksjoner og at spillet blir litt mer historisk korrekt.

WW1 hadde blitt et ekstremt ensformig spill, og Afrika hadde ikke blitt så veldig mye mer interessant. Kina interesserer meg ikke, så håper ikke på det :p

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

shogun 2 kom just ut, kan garantere at det ikke blir shogun 3 (edit: med en gang)

Stamme krig er også høyst tvilsomt, hovedsakelig grunnet mye manglende data (lite nedskrevet)

WW1 er mulig, men jeg mener å huske at de sa i et intervju at de ikke ville gå forbi Napeoleons æraen.

Shogun 3 blir det nok ikke. Men en fortsettelse på Shogun 2 kan hende. Akkurat som Empire og Napoleon (kommer ann på hvor mye de skal melke).

Står nok mellom Medieval 3 og Rome 2 (eller det er mine favoritter). Håper ikke på Gresk storhetsperiode. Kommer til å bli likt som shogun 2. Mange like folk og taktikker (noe som er utrolig kjedelig).

Rome 2 hadde vært genialt. Da har du romerne, barbarene, Greker, Spanjoler, Egyptere og muligens mange mange flere hovedtyper. Og innenfor hver hovedtype vil det finnes flere folkeslag. Det vil gi større variasjon når det kommer til taktikker, politisk styring og utseende til de forskjellige styrkene.

Kan du finne link til der de sa at de ikke ville gå forbi Napoleon? Har hørt at de har sagt både det ene og det andre. Men ikke noe offisielt fra CA.

Begynner å bli en stund siden jeg har spilt Total War nå. Napoleon og Shogun 2 er begge blitt kjøpt, men nærmest ikke spilt. Som nevnt så ble alle fraksjonene og soldatene for like, så håper på at neste spill blir Rome 2. Alt som skal til for at Rome 2 skal bli episk er oppgradert grafikk, litt mer dybde ved at det er mer å styre og litt flere valgmuligheter, flere fraksjoner og at spillet blir litt mer historisk korrekt.

Akkurat det samme her. Empire spilte jeg noen timer, Napoleon har jeg ikke kjøpt og Shogun 2 har heller ikke fått mange timene. Alt for ensformig og likt for min del.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Shogun 3 blir det nok ikke. Men en fortsettelse på Shogun 2 kan hende. Akkurat som Empire og Napoleon (kommer ann på hvor mye de skal melke).

Står nok mellom Medieval 3 og Rome 2 (eller det er mine favoritter). Håper ikke på Gresk storhetsperiode. Kommer til å bli likt som shogun 2. Mange like folk og taktikker (noe som er utrolig kjedelig).

Rome 2 hadde vært genialt. Da har du romerne, barbarene, Greker, Spanjoler, Egyptere og muligens mange mange flere hovedtyper. Og innenfor hver hovedtype vil det finnes flere folkeslag. Det vil gi større variasjon når det kommer til taktikker, politisk styring og utseende til de forskjellige styrkene.

Kan du finne link til der de sa at de ikke ville gå forbi Napoleon? Har hørt at de har sagt både det ene og det andre. Men ikke noe offisielt fra CA.

Akkurat det samme her. Empire spilte jeg noen timer, Napoleon har jeg ikke kjøpt og Shogun 2 har heller ikke fått mange timene. Alt for ensformig og likt for min del.

skal prøve å lete opp link, tror jeg har fått den på skypen min et eller annet sted, men d er en del måneder tilbake :p

empire=ensformig? o0 wtf?

Lenke til kommentar

...

Fantasi sjangrene blir overlat til moddere. Tror ikke CA vil nærme seg den sjangeren, ettersom det er å gå for bestemte grupper og at det handler om copyrights. Til Medieval 2 Kingdoms finnes det ringenes herre (Third age) og Warhammer (Call of Warhammer) som begge to skal være veldig bra. Har bare spilt Third age selv. Så de kan de fikse med å åpne spillene for stor modde frihet.

...

Copyright fikser man. Er ikke noe problem. Hjelper også en del på salget.

Modderne i Rome og Medieval 2 var/er kjempeflinke. Veldig veldig synd at de ikke har gjort de senere spillene særlig mod-bare. :thumbdown:

Eneste man hovedsakelig kan endre på er stats og skins.

Skjønner også litt at man ikke gidder å investere i å lage det til slik at det er veldig mod-venlig. Det som skjer er at folk heller spiller mods enn å kjøpe neste spill i rekka.

Lenke til kommentar

Jeg var i utgangspunktet veldig kritisk til et TW spill satt i moderne tidsalder fordi jeg var usikker på om det ville passe inn i konseptet, spesielt i slagene. Når jeg nå har tenkt litt på det tror jeg kansje dette kunne fungert ganske bra, bare se på World in Conflict, det har jo nøyaktig samme styringssystemer OSV som TW spill, og det er antagelig et av de beste spillene jeg noensinne har spilt. Det som er spørsmålet slik jeg ser det er om dette er noe CA behersker? Det er lagd mange gode spill som omfatter denne tidsalderen, og jeg vet ikke om et TW vil kunne måle seg med disse for å være helt ærlig. Jeg føler heller ikke at jeg ønsker å spille flere spill fra denne perioden, jeg er spesielt mett på spill fra andre verdenskrig.

Sci-fi kunne vært kult for da kan de ha med nærkamp, og elers leke med konseptet som de vil.

Lenke til kommentar

...

...

Copyright fikser man. Er ikke noe problem. Hjelper også en del på salget.

Modderne i Rome og Medieval 2 var/er kjempeflinke. Veldig veldig synd at de ikke har gjort de senere spillene særlig mod-bare. :thumbdown:

Eneste man hovedsakelig kan endre på er stats og skins.

Skjønner også litt at man ikke gidder å investere i å lage det til slik at det er veldig mod-venlig. Det som skjer er at folk heller spiller mods enn å kjøpe neste spill i rekka.

Tror du det vil hjelpe så mye til på salget? Tror det er flere som vil kjøpe et spill en tidsalder som har skjedd. Istede for å kjøpe et spill som handler om warhammer eller LORT. Tror den største fansen til CA og TW-serien er der pga den typen spill de lager. Tror ikke de kommer til å gå for noe fantasi.

Sant sant. Copyrights kan fikses. Men føler CA at det er nødvendig å bevege seg der? De ser på seg selv som noen som lager et spill som handler om "historie" (setter i gåseøyne ettersom du kan forandre verden og ikke alt er 100% riktig).

Kan hende at det er derfor Rome, og Medieval 2 går under som de beste spillene som TW har laget. Akkurat pga at de kan moddes så mye. Skjønner ikke hvorfor de er så lukket når det kommer til modding. De burde være glad for at folk fremdeles spiller spillene deres. Og jeg tror de som spiller mods til eldre spill gjerne kjøper det neste spillet i rekken. Det som har skjedd med CA er at de har laget dårligere spill, derfor kjøper ikke folk like mye. Er ikke noe med mods å gjøre. Mods gir spill en mye lengre levetid. Håper de får øynene opp snart. Hadde digget LOTR mod til Shogun 2 grafikk :)

Lenke til kommentar

Beklager for bump. Men dette er svaret på selve tråden.

The next Total War title in development has just been announced: Total War: Shogun 2 – Fall of the Samurai. Fall of the Samurai is a standalone expansion pack for Total War: Shogun 2 set for release in March 2012. Promising to be a "a dramatic clash of traditional Samurai culture with the explosive power of modern weaponry." the game is set 400 years after Shogun 2 as East meets West and Old meets New.

Features

Set in the 1800s around the Bakumatsu (End of the Curtain) period and incorporating the Boshin War. Take up the fight of the Imperial throne, or support the Last Shogunate after the arrival of America, Britain and France ignites a bloody civil war.

Improved siege battle mechanics - with upgradable defensive towers with their own specialities.

New land and sea unit interactions - including coastal gun emplacements, offshore artillery support barrages, and campaign map bombardments.

Three new agent types - the Foreign Veteran, the Ishin Shishi and the Shinsengumi.

Railway networks for trade and steam propelled ironclad warships.

Multiplayer 2.0 overhaul with a new conquest map and a new Fall of the Samurai avatar including 40 new retainers, 30 new armour pieces and a brand new 19th century avatar skill tree.

Introduction of multiple avatars for Shogun 2 and Fall of the Samurai.

Så ja, det ble en ekstra versjon av Shogun 2. Bare 400 år senere. Vest Europeisk krutt møter øst asiatisk kultur. Blir vel skytevåpen mot/vs pil og bue og samurai sverd (minner om en film?).

Er ikke fornøyd med dette. Viser bare at CA vil melke det som er igjen av Shogun 2. Satser heller på en god mod til Med2 isteden.

Kanskje vi får Rome 2 eller Medieval 3 i 2013? Eller senere .....

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Beklager for bump. Men dette er svaret på selve tråden.

The next Total War title in development has just been announced: Total War: Shogun 2 – Fall of the Samurai. Fall of the Samurai is a standalone expansion pack for Total War: Shogun 2 set for release in March 2012. Promising to be a "a dramatic clash of traditional Samurai culture with the explosive power of modern weaponry." the game is set 400 years after Shogun 2 as East meets West and Old meets New.

Features

Set in the 1800s around the Bakumatsu (End of the Curtain) period and incorporating the Boshin War. Take up the fight of the Imperial throne, or support the Last Shogunate after the arrival of America, Britain and France ignites a bloody civil war.

Improved siege battle mechanics - with upgradable defensive towers with their own specialities.

New land and sea unit interactions - including coastal gun emplacements, offshore artillery support barrages, and campaign map bombardments.

Three new agent types - the Foreign Veteran, the Ishin Shishi and the Shinsengumi.

Railway networks for trade and steam propelled ironclad warships.

Multiplayer 2.0 overhaul with a new conquest map and a new Fall of the Samurai avatar including 40 new retainers, 30 new armour pieces and a brand new 19th century avatar skill tree.

Introduction of multiple avatars for Shogun 2 and Fall of the Samurai.

Så ja, det ble en ekstra versjon av Shogun 2. Bare 400 år senere. Vest Europeisk krutt møter øst asiatisk kultur. Blir vel skytevåpen mot/vs pil og bue og samurai sverd (minner om en film?).

Er ikke fornøyd med dette. Viser bare at CA vil melke det som er igjen av Shogun 2. Satser heller på en god mod til Med2 isteden.

Kanskje vi får Rome 2 eller Medieval 3 i 2013? Eller senere .....

Tja, jeg hadde ikke så veldig gøy med rise of the samurai, så kanskje sette mer fokus på guns i denne sammenhenge, kan være en bra ting.

Du forventet vel ikke at de skulle lage et helt nytt total war spill til neste år allerede?

Er jo forsatt under 1 år siden shogun 2 kom ut, dette var forventet etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...