Gå til innhold

Nytt Total War

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syntes personlig RTW er up-to-date fortsatt og trenger ikke noen 2'er der :) (og når vi ser vor fælt shogun2 ble så ja...)

selv om Kina perioden du foreslo hadde vært mulig setter jeg min største tvil ved den, om det blir et <<nytt>> spill så tror jeg de vil ta for seg Europa++ nok en gang, perioden er forøvrig usikker, men om jeg skal håpe så kunne jeg likt noe basert på Afrika? vet veldig lite om historien rundt det, om TW er en grei måte å få små-biter av info som vekker nysgjerrigheten :) (før koloniseringen)

Lenke til kommentar

Altså det beste uansett syns jeg, er at de velger en tidsperiode hvor folk kriger på forskjellige måter. I Empire/Napoleon og Shogun 2, så ble det til at alle hadde de samme type soldatene.

I Rome og Medieval så ble det mer blanding. Romere, barbarer og arabere.

Så Afrika hadde jo vært en mulighet der. Men vet ikke hvor mye det vil interessere folk. Afrika er jo et sted de fleste glemmer dessverre.

Ellers så kunne jo Total War gått enda lenger tilbake i tid enn Rome. Hva med Grekertiden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig ønsker et spill om Kinas historie, usikker på hvilket dynasti som er mest spennende, i hvertfall ikke 1700/ 1800 tallet, da ligger Kina ganske langt bak når det gjelder teknologi.

Greker tiden kunne vært spennende, men vi snakker ikke all verdens forskjell på soldater heller, Athen, hadde hoplitter, men var først og fremst en sjønasjon. Sparta, vel mer eller mindre bakgrunnen til romersk strategi. Så har du Egypt og perserne, og kanskje tildels området vi kaller Kina. (og India?)

Jeg syns ikke vi skal se bort fra at de går fantasi aspekt, det hadde gjort det mye lettere å ha forskjellige faksjoner.

WW1 vil jeg ikke ha, skyttergravskrig, russerne ville ikke ha en sjanse.

Afrika, tja, når da tenker folk?

Før muslimsk erobring, under muslimsk erobring? Kun sørlige delen av Afrika, da snakker vi stamme kriger. Afrika under imperalismen? Ikke så mye spennende der, hel automatisk maskingevær mot spyd og bue?

Etter min mening har de tatt for seg de mest spennende tidene, dog likte jeg ikke empiren total war så mye, har alltid foretrukket sverd og bue igrunn.

Hvis du vil lære om historie så er det bedre med bøker/dokumentarer, ettersom total war handler ofte mer om å forandre historien ved at x faksjon tar over et kontinent/verden.

Men lærte masse kult i shogun 2, men mest da navn på soldater og faksjoner, titler.

Hjalp meg til og med å forstå det føydale systemet bedre.

Lenke til kommentar

Altså det beste uansett syns jeg, er at de velger en tidsperiode hvor folk kriger på forskjellige måter. I Empire/Napoleon og Shogun 2, så ble det til at alle hadde de samme type soldatene.

I Rome og Medieval så ble det mer blanding. Romere, barbarer og arabere.

Så Afrika hadde jo vært en mulighet der. Men vet ikke hvor mye det vil interessere folk. Afrika er jo et sted de fleste glemmer dessverre.

Ellers så kunne jo Total War gått enda lenger tilbake i tid enn Rome. Hva med Grekertiden?

vet du mye afrikansk historie? jeg vet personlig svært lite, men har en eller annen følelse av at lite ble skrevet ned derifra?

Lenke til kommentar

Enig i mye av det som blir sagt her. Jeg og vil gjerne ha et område og/eller en tidsperiode jeg ikke vet så mye om. Dette var tilfelle med Shogun 2 for min del, og jeg syns det gir mye til opplevelsen av spillet å ”oppdage” en historisk periode(jeg har ingen forestilling om at jeg lærer spesielt mye historie av Total War serien). Det var derfor jeg forslo ”warring states period” i Kina, fordi det virker som en god setting for Total War (mange faksjoner OSV), pluss at jeg vet svert lite om den.

Jeg foretrekker dette fremfor en ny versjon av et gammelt spill, men hvis det må bli det så foretrekker jeg Rome (selv om det ikke er noe poeng egentlig fordi Rome var ”perfekt”). Kan godt se for meg en annen periode av kinas historie også (Ming dynastiet?), men jeg vill ikke ha noe etter 1750 generelt, jeg syns ikke moderne krigføring passer Total War serien.

Afrikas historie er også ganske ukjent for meg, men er det ikke svært lite utvikling på dette kontinentet før kolonitiden? Hva med det arabiske kalifatet eller Timur + sentral Asia og india i stedet?

Hvis vi får et fantasy konsept håper jeg på Warhammer total war, jeg vet warhammer universet er litt cheesy, men det passer uansett veldig bra til Total War konseptet, syns jeg da. Apropos fantasy, hvis noen ikke har prøvd ”The Third Age: Total War” (det er en mod til Medieval 2 som konverterer hele spillet til Ringenes Herre) så anbefales det på det sterkeste! http://tatw.wordpress.com/

Lenke til kommentar

Nytt Total War spill sier du? Har det blitt annonsert noe?

Har gått noen år og håpet på ett Rome 2 (evnt Medieval 3) som lar deg explore hele verdenskartet. Tiden får vise om den drømmen går i oppfyllelse :)

Det eneste som er bekreftet (det jeg vet) er at de jobber med et nytt Total War spill:

http://www.gamer.no/artikler/84621/bekrefter-nytt-total-war/

Ser man det ja, denne artikkelen hadde gått meg hus forbi. Ser at dette var fra mai i år så syntes det nå begynner å bli dags og avsløre hva det neste spillet blir.

Drar de en Anno og kjører Sci-Fi Total War? :p

Lenke til kommentar

Jeg personlig ønsker et spill om Kinas historie, usikker på hvilket dynasti som er mest spennende, i hvertfall ikke 1700/ 1800 tallet, da ligger Kina ganske langt bak når det gjelder teknologi.

Greker tiden kunne vært spennende, men vi snakker ikke all verdens forskjell på soldater heller, Athen, hadde hoplitter, men var først og fremst en sjønasjon. Sparta, vel mer eller mindre bakgrunnen til romersk strategi. Så har du Egypt og perserne, og kanskje tildels området vi kaller Kina. (og India?)

Jeg syns ikke vi skal se bort fra at de går fantasi aspekt, det hadde gjort det mye lettere å ha forskjellige faksjoner.

WW1 vil jeg ikke ha, skyttergravskrig, russerne ville ikke ha en sjanse.

Afrika, tja, når da tenker folk?

Før muslimsk erobring, under muslimsk erobring? Kun sørlige delen av Afrika, da snakker vi stamme kriger. Afrika under imperalismen? Ikke så mye spennende der, hel automatisk maskingevær mot spyd og bue?

Etter min mening har de tatt for seg de mest spennende tidene, dog likte jeg ikke empiren total war så mye, har alltid foretrukket sverd og bue igrunn.

Hvis du vil lære om historie så er det bedre med bøker/dokumentarer, ettersom total war handler ofte mer om å forandre historien ved at x faksjon tar over et kontinent/verden.

Men lærte masse kult i shogun 2, men mest da navn på soldater og faksjoner, titler.

Hjalp meg til og med å forstå det føydale systemet bedre.

Det var da ikke helautomatiske maskingevær under koloni tiden? De var ikke akkurat pålitelig og det var sjeldent disse var medbrakt uten at det var infrastruktur som veier til å transportere de og ammunisjonen.

Riktig nok var det flere stammer, man mange av disse sloss på forskjellig vis og selv om de fleste ble beseiret sloss flere av de godt ifra seg. Noen forble også fri fra europeisk styre.

Det var også kriging blant kolonistene. Boerne, en gjeng hollendere levde for seg fram til det ble funnet diamant i området hvorpå britene invaderte for å ta rikdommene til seg selv. Britene ble slått tilbake takket være gerilja taktikk, siden de fleste boerne var ivrige jegerne og kjent for å være ypperlige skyttere. Det er også sagt at det var konkurranse å skyte ett egg ca en fotballbane unna.

Jeg vet dessverre ikke så mye om afrika sin fortid som jeg ønsker, og selv om Total War ikke er særlig bra å bruke som læremester, er de ofte flink til å gi meg interesse og ikke minst navn og datoer å søke på for å finne ut mer på nettet!

Lenke til kommentar

Nytt Total War spill sier du? Har det blitt annonsert noe?

Har gått noen år og håpet på ett Rome 2 (evnt Medieval 3) som lar deg explore hele verdenskartet. Tiden får vise om den drømmen går i oppfyllelse :)

Det eneste som er bekreftet (det jeg vet) er at de jobber med et nytt Total War spill:

http://www.gamer.no/artikler/84621/bekrefter-nytt-total-war/

Ser man det ja, denne artikkelen hadde gått meg hus forbi. Ser at dette var fra mai i år så syntes det nå begynner å bli dags og avsløre hva det neste spillet blir.

Drar de en Anno og kjører Sci-Fi Total War? :p

Lol Det håper jeg virkelig ikke :p

Lenke til kommentar

The Third Age - Total War er kjempebra, som latslask nevnte. Veldig bra gjennomført mod.

Tragisk at de senere spillene ikke er like mod-bart. :thumbdown:

Det fins også en Warhammer-mod til Medieval 2. Men den har ikke jeg prøvd.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Vet egentlig ikke hva jeg vil ha jeg, Shogun 2 var det første total war spillet jeg virklig likte siden rome.

Empire og Napoelon var elendige, AIen funker bare ikke med skytevåpen tydligivs, slagene ble kjedelige og dårlig pga. elendig ai som virklig ikke greier å bruke skytevåpen.

Rome 2 hadde vært fint, veldig fint. Men da må de virklig jobbe med det, og ikke bare lage Empire 2 med rome modeler, De var virklig late med empire når det kom til uniformer og modeler, alle var bare cloner av hverandre, Rome trenger hundervis av unike modeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...