Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hva i allverden skal jeg gjøre? angrer på skolevalg

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som går I vg2. I fjord mistrivdes jeg veldig på skolen jeg gikk på. Jeg var utrolig deprimert gjennom hele året. Det var regelrett et helvete. Planen var derfor å bytte skole i vg2. Det var én skole jeg hadde helt utrolig lyst til å begynne på., og jeg tenkte veldig mye på å begynne på denne skolen. Gjennom hele året var det motivasjonen min for alt skolearbeidet jeg skulle gjøre. Altså å begynne på denne skolen.

Så begynte jeg på denne skolen da.Og merket en veeeeldig stor forskjell. Menneskene på denne skolen er veldig imøtekommende. I hvert fall de første dagene. Da var folk ganske hyggelige og jeg likte meg. Jeg merket etter hvert at miljøet der var veldig spesielt. Jeg kom meg ikke så godt inn I klassen /gjenger, jeg satt på do i spisefriene. Jeg har ikke problemer med å snakke med mennesker , men følte elevene så rart på meg. Jeg var veldig mye alene, og følte meg ensom. I tillegg kom jeg I en klasse som egentlig var ganske dårlig. Mange hadde byttet fra denne klassen, og dermed ble jeg plassert i denne klassen. Det hele resulterte I at jeg byttet tilbake til den gamle skolen jeg gikk på. Det var en stor feil. Nå har jeg det verre enn det jeg hadde i fjord. Det har skjedd utrolig mye tull, og karakterene mine synket betraktelig. Så nå angrer jeg noe helt utrolig. Jeg ser at jeg kunne gjort mye annerledes. Jeg kunne for eksempel byttet klasse.

Så nå føler jeg vel egentlig at jeg vil tilbake til denne skolen. Altså å begynne etter jul. Jeg snakket med rektoren, og jeg vet de har ledige skoleplasser. Men jeg vet ikke nødvendigvis om jeg får byttet skole. Jeg tenker veldig mye på dette og lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Jeg er skikkelig rar. Jeg føler det nesten er slik at dersom jeg ikke får gått på denne skolen, så er livet mitt ødelagt. Og det er kjempe rart at jeg tenker på den måten, når jeg ikke har noe forhold til hverken menneskene som går der eller skolen. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå jeg. Får liksom ikke gjort så mye skolearbeid at det gjør noe… Er jo ganske deprimert for tiden. Jeg er også litt flau over at jeg må be om å få plassen min tilbake. Tenker kanskje jeg skal ringe til skolen I desember, eller burde jeg kanskje gjøre det nå? Jeg er også redd for at jeg kommer til å stryke I mange fag hvis jeg begynner på denne skolen, siden jeg går glipp av et halvt år der og dermed mangler mange vurderinger. Men har jo hørt om folk som har klart å bytte skole til jul også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...