Magnusha Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Skal til USA rundt påsketider neste år, nærmere bestemt California. Har funnet ut en del steder jeg ønsker og dra til i løpet av turen. Men vet ikke helt hvordan det blir med shopping. Tenkte å sette av noen dager til å handle litt billige bukser, gensere ol. Noen som kan anbefale noen shoppingsteder/outlets i california området? Steder jeg skal innom er San Fransisco, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon. Har bil så kommer meg de fleste steder Takker for alle svar! Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Skal til USA rundt påsketider neste år, nærmere bestemt California. Har funnet ut en del steder jeg ønsker og dra til i løpet av turen. Men vet ikke helt hvordan det blir med shopping. Tenkte å sette av noen dager til å handle litt billige bukser, gensere ol. Noen som kan anbefale noen shoppingsteder/outlets i california området? Steder jeg skal innom er San Fransisco, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon. Har bil så kommer meg de fleste steder Takker for alle svar! Jeg vil anta at det du er ute etter er Outlets. Dette er kjøpesenter eller "landsbyer" med merkebutikker av forskjellige slag. Som regel plassert litt utenfor byene. Disse har i hovedsak varer av to opprinnelser. Fjorårs (og eldre) modeller som ikke passer inn i de hippeste butikkene og litt forenkelde varianter som er spesialprodusert for slike utsalg. Sammensetningen av utvalget varierer fra butikk til butikk (merke til merke). om du googler eksempelvis "Outlet California" vil du få opp en del outlet-kjeder. Ellers så finnes det selvsagt ordinære butikker i alle byer. S Endret 3. november 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ikke billigst, men Macys bruker være verdt et besøk. Ellers har jo SF alltid endel nye konseptbutikker som er spennende å få med seg. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Spørs helt hva du er ute etter å shoppe. Bare å spørre i vei, så skal jeg prøve å følge tråden. Må selv bruke et par hender eller tre for å telle alle gangene jeg har vært i LA, San Fran og Vegas- området, så kjenner passe greit til hvor man kan gjøre kupp. Men kan jo nevne noen plasser som er verdt å sjekke ut: Butikker: Kohls (En av mine favoritter. Har mye kjente merker som Vans, i tillegg til mye kolleksjoner av feks Tony Hawk, Marc Anthony etc.) Macys (Mye rart) Sears (Mye rart) Nordstrom (Litt mer eksklusivt, men fremdeles veldig overkommelige priser for oss nordmenn) Marshalls (Ikke direkte b-varer/secondhand, men fjorårets modeller og noen klær som har bittesmå feil etter produksjon. Se på butikken som en veldig god fretex butikk av svært høy kvalitet) Outlet Malls/Malls generelt: Ontario Mills (Ontario - ca en time uten trafikk nord/øst for LA. Men regn 2 timer fra sentrum) - Outlet, selv om ikke navnet tilsier det. Desert Hills Premium Outlets (På vei mot Palm Springs) Cabazon Outlets (Samme som Desert Hills, ligger faktisk rett ved siden av hverandre) Las Americas Premium Outlets (San Diego) Barstow Outlet (Eller noe i den duren. Husker ikke helt navnet da det ligger sikkert 2-3 evt 10 andre outlets like i nærheten. Ligger naturligvis nær Barstow på vei til Vegas) Westfield Shopping Mall (Midt i smørøyet i San Francisco. Tar du cablecar, noe du bør gjøre hvis du er i byen, så ender du opp på endestasjonen rett på utsiden av senteret. Der har de alt fra billig butikker til svindyre som Louis Vuitton) +++ Det var i hvertfall noen jeg kom på i farta. Som sagt så må du nesten skrive litt om hva slags klær du liker eller evt hva annet du er interessert i å kjøpe. Med mindre du er fryktelig interessert i natur, så ville jeg forøvrig droppa Grand Canyon med mindre du har god tid, evt penger til helikoptertur fra Vegas. Det er virkelig ikke så veldig spennende. Det kan forøvrig være pga bismaken jeg fikk fra en 6- timers busstur for å komme dit som mine foreldre på død og liv ville spandere på familien når vi alle dro til LA+Vegas samlet for noen år tilbake. Hvis dere skal overnatte i Vegas, så må du gjerne komme med stikkord til hvordan hotellet skal være, da jeg har overnatta på en del av de også. Jeg kan skrive under på at det er enorm forskjell på hvor bra de forskjellige hotellene er selv om standarden er generelt høy. Skal du drekke/feste, vil du ha konserter/standup på hotellområdet, bra svømmebasseng, billige suiter, enklest mulig rom til billigst mulig penge. Mulig noen andre Vegas- veteraner kommer med innspill om at ja, du kan ferdes fritt rundt på hotellene, men jeg mener likevel at det betyr noe at du har det du er interessert i, rett i nærheten hele tiden. Bassengene kan forøvrig ikke benyttes av andre enn gjestene, og da er det kjipt å ende opp med en liten jacuzzi når du ser at naboen svømmer i noe som ser ut som et micro- Sommarland i Bø :!: Endret 4. november 2011 av DavidH Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Gilroy har en veldig stor outlet som ligger rett ved US 101, ligger ca halvannen time fra SF. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Gilroy har en veldig stor outlet som ligger rett ved US 101, ligger ca halvannen time fra SF. og en del hvitløk Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg kan ikke fordra SF for å være helt ærlig. Langs pieren blir du jo nesten kjefta inn i butikkene og matbodene som om du skulle vært i Tyrkia. I tillegg til at været som regel er rimelig ustabilt, og man må påberegne høstklær hvis man først har blitt vant til varmen lenger sør i California. "Den kaldeste vinteren, var sommeren i San Fran" ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå