hyp3z Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) La merke til et tilbud hos elkjop.no som jeg syntes var ganske OK: Toshiba Satellite 15.6" bærbar PC L750-1T9 2.2 GHz Intel Core i7-2670QM prosessor Intel HD Graphics 3000 6 GB minne og 640 GB lagringskapasitet Er dette en bra maskin til 5495,-? Den skal ikke brukes til spilling. Endret 24. november 2011 av hyp3z Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Dårlig kjøp er det ikke, men ville vudert SSD disk, 640 GB harddisk høres veldig treg ut, har selv oppgradert min laptop med en slik harddisk fordi jeg spiller og da er lagringsplass viktig, flere en 1 USB3 port eventuelt blueray avspiller. Så hvis verken Video/Spill er noe for deg er SSD disk billig og raskere invistering nå som harddiskprisene er så høye. Du trenger vel neppe 640 GB harddiskplass i så fall. Nå kan den harddisken være på 5400 RPM så jeg ville lurt på om ytelsen er god. Har selv en toshiba laptop og kvalitet gjør toshiba det bra, men så har de fremdeles tatt vare på de gamle 100 mbit nettverkkortene (RJ 45) de fleste laptoper burde ha gigabit. Om det er noe du velger å prioritere får du velge, men ellers virker jo maskinen som et bra kjøp. Prosessoren gjør det spessielt bra. Endret 2. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Takk for svar. Nå fant jeg en annen variant av denne Toshiba modellen på Netonnet. Denne har 100 GB mer diskplass, HDMI, LED-skjerm og GeForce GT525M 2 GB. Dette må da være en bra oppgradering for 300 kroner? Endret 2. november 2011 av hyp3z Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Elkjop.no kjørte 10% rabatt på alle laptoper på Søndag. Toshiba-laptopen landet da på 4945,- så da slo jeg like gjerne til. Har ikke klart å finne mye info om denne modellen i forkant, så den doble angrefristen kan komme til sin rett hvis den ikke lever opp til forventingene. Dersom det er interesse kan jeg komme tilbake med en liten oppsummering av maskinen når den er kommet i hus. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Kudos til elkjop.no for kjapp levering Her er mitt umiddelbare, korte førsteinntrykk av Toshiba Satellite L750-1T9. Vi begynner med det negative. Minus - Baklyset på skjermen er muligens noe ujevnt. Dette merker jeg kun ved helt svarte bakgrunner, f.eks oppstartsbildet med Windows 7 logoen. - Touchpad'en kunne ha vært noe mer uthevet, den er bittelitt mer senket enn området rundt pad'en, men faren for at man bommer på pad'en er definitivt tilstede. Pluss - Maskinen er raaask. Core-i7 2670QM sparker godt ifra seg, og programmer "flyr" opp. - På min gamle Toshiba laptop var jeg svært fornøyd med støynivået og hadde regnet med at en nyere maskin ville støye mer. Her ble jeg positivt overrasket. Støynivået er svært lavt. Den eneste gangen jeg har hørt viften spinne opp er når jeg kjørte Windows Experience Index, også da er støynivået godkjent. - Tastaturet er godt å skrive på. Enter-tasten går over to rader (dobbelt så stor som på min gamle laptop). - Sist men ikke minst pris. Til tilbudsprisen jeg betalte (~ 4945,-) finnes det ingen maskiner med tilsvarende spesifikasjoner. Annet - Tastaturet har numpad del. Foreløpig liker jeg ikke dette ettersom jeg de siste 6 årene ikke har hatt det på en laptop. Men jeg ser klart nytten i dette når man skal taste lange KID-nummer i nettbanken f.eks. Sannsynligheten for at dette blir snudd til et pluss etterhvert er definitivt tilstede. - Jeg savner volum-hjulet jeg hadde på min gamle Toshiba. Men det virker ikke som dette er daglig kost i dagens laptoper, og hurtigtastene for volum i kombinasjon med FN-tasten er der jo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå