Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forskjell på Bredbånd 30 og VDSL 30

Anbefalte innlegg

Har bestilt vdsl 30 hos nextgentel

fikk en slik mail idag

" Vi kan dessverre ikke levere Bredbånd 30 til (adresse) og dette skyldes teknologi i sentralen du er knuttet til. Vi kan imidlertid levere VDSL om du selv velger å si opp fasttelefonen eller flytte..."

ja.. altså er ikke brebånd 30 og vdsl 30 samme?

Det jeg vil ha er vds linja 30/5 ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt vdsl 30 hos nextgentel

fikk en slik mail idag

" Vi kan dessverre ikke levere Bredbånd 30 til (adresse) og dette skyldes teknologi i sentralen du er knuttet til. Vi kan imidlertid levere VDSL om du selv velger å si opp fasttelefonen eller flytte..."

ja.. altså er ikke brebånd 30 og vdsl 30 samme?

Det jeg vil ha er vds linja 30/5 ..

VDSL er teknologien de bruker

Bredbånd 30 heter vel produktet.

Ser ut til at du må si opp fasttelefonen eller flytte den over til bredbåndstelefoni før de kan levere en VDSL linje.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Takker for alle svar, da skjønte jeg det!

Ja Bredbånd 30 er produktnavnet ja. Merk deg også at du ikke bør være lengre unna enn 800 meter fra sentral for å få god hastighet via VDSL. NGT er vel og bra det, men det finnes flere vdsl bredbånd leverandører der ute, og i oversikten kan du sammenligne hastighet og pris. NGT er nemlig ikke den billigste, og vurderer man Telenor vil man ikke få de hastighetene som de andre leverer. Rart men slik er det.. Det som er minus med VDSL er at man ikke kan bruke fasttelefonen sin lengre da teknologien tar i bruk begge kanaler. Men med en vanlig ADSL linje kan man det. Og NGT sier at de ikke kan levere bredbånd men VDSL på din adresse. Da ville jeg sjekket ut med andre leverandører om de kan levere, for det varierer på hva slags utstyr de ulike har i sentralene. Enkelte steder kan f.eks. Telenor levere ADSL 2+(opptil 20 Mbits) mens NGT bare kan levere ADSL(opptil 6 Mbits).. (Bare som et eksempel da :-))

Lenke til kommentar

Ja Bredbånd 30 er produktnavnet ja. Merk deg også at du ikke bør være lengre unna enn 800 meter fra sentral for å få god hastighet via VDSL. NGT er vel og bra det, men det finnes flere vdsl bredbånd leverandører der ute, og i oversikten kan du sammenligne hastighet og pris. NGT er nemlig ikke den billigste, og vurderer man Telenor vil man ikke få de hastighetene som de andre leverer. Rart men slik er det.. Det som er minus med VDSL er at man ikke kan bruke fasttelefonen sin lengre da teknologien tar i bruk begge kanaler. Men med en vanlig ADSL linje kan man det. Og NGT sier at de ikke kan levere bredbånd men VDSL på din adresse. Da ville jeg sjekket ut med andre leverandører om de kan levere, for det varierer på hva slags utstyr de ulike har i sentralene. Enkelte steder kan f.eks. Telenor levere ADSL 2+(opptil 20 Mbits) mens NGT bare kan levere ADSL(opptil 6 Mbits).. (Bare som et eksempel da :-))

Det er ikke rart, de stiller høyere krav til støymarginer\stabilitet en bla NGT.

VDSL kan levere god hastighet på rett over 1000 meter også.

Lenke til kommentar

Det er ikke rart, de stiller høyere krav til støymarginer\stabilitet en bla NGT.

VDSL kan levere god hastighet på rett over 1000 meter også.

Ja ikke sant. Det er noe med det også. Men så vidt jeg vet har jo NGT stabile linjer de også. Men det er mulig Telenor ønsker å være ekstra sikre. De trenger ikke tilby best hastighet og best pris da de får mye kunder bare for at de er nettopp Telenor. (De gamle er eldst) ;)

Lenke til kommentar

... Det som er minus med VDSL er at man ikke kan bruke fasttelefonen sin lengre da teknologien tar i bruk begge kanaler. Men med en vanlig ADSL linje kan man det....

Bare til info, så har jeg der jeg bor Telenor med både "vanlig/gammeldags" fasttelefon og VDSL (Superbredbånd 25/5). Har hatt det siden lanseringen. Men godt mulig det er forskjell på Nextgentel og Telenor mtp. kombinasjonen fasttelefon og VDSL, eller om det er sentralene det kommer an på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...