Gå til innhold

ASUS GTX 560ti top SLI - høye temps på toppkortet

alphezxd

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte nylig et ekstra kort da jeg ikke var helt fornøyd med minimum fps i BF3, og ytelsesmessig vil jeg helst ikke gå tilbake heller,

for ytelsesøkningen var helt fantastisk.

Men har blitt litt "obsessed" med temperaturene på kortene. Under 100% load (MSI Kombustor) når toppkortet 90 grader, og ved BF3 spilling stabiliserer det seg på 82-85 grader, litt avhengig av hvor mye jeg skrur opp vifta i sidedøren.

Kabinettet er et fractal design av den minste typen, så er et Micro-ATX kort noe som tilsier lite(ingen? :p) rom mellom kortene.

Så jeg har kikket litt rundt, og det kan virke som referanse-kjøleren til kortet kanskje kan være bedre for SLI? Da ASUS sin ikke blåser luften direkte ut bak, så primær-kortet(øverste) vil dra inn lite, og i tillegg ekstra varm luft, for deretter å blåse det rett inn i kabinettet igjen.

Noen som har erfaringer med dette? Skaljeg bytte inn det éne asuskortet mot et PNY-kort istedenfor?

Det nederste kortet har en max-temp på 70 grader ved spilling, 62-65 hvis jeg har viften i døren på full pupp, så dette føler jeg er normalt.

Ting jeg kan nevne jeg har prøvd:

montere ekstra vifter i kabinett, hjelper, men bråker som et uvær.

Arctic Silver 5 på det øverste kortet.

skru ned VCORE spenning.

Men ja, jeg skjønner jo at det øverste kortet blir varmere enn det nederste, men jeg skulle gjerne ønske det var noe jeg kunne gjøre for å få ned temperaturen til UNDER 80C uten at jeg trenger å sette kabinettviftene på full guffe.

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...