RAK-foto Skrevet 2. november 2011 Rapporter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Er det noe feil med hensyn til EXIF-dataene. Ser at det er en god del bilder i det siste som de ikke kommer med på? Jeg tar også opp igjen et gammelt tema - og det er at jeg og vi ønsker oss muligheten til å legge inn EXIF-data også manuelt. Det viser seg at om jeg er innom ett eller annet «fancy» program for å få til noen effekter - da forsvinner dataene når jeg laster opp dette bildet. Jeg kan ikke forstå at det kan være så utrolig vanskelig å få muligheten til alternativt å kunne legge inn EXIF-dataene manuelt - bare ved å hake av et kryss i opplastingsprosedyren. Jeg håper det er flere som kan henge seg på her slik at Teknisk kan se på dette - mulig at dette bare er glemt på «blokka» RAK-foto :) Endret 2. november 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 4. november 2011 Rapporter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Er det noe feil med hensyn til EXIF-dataene. Ser at det er en god del bilder i det siste som de ikke kommer med på? Jeg tar også opp igjen et gammelt tema - og det er at jeg og vi ønsker oss muligheten til å legge inn EXIF-data også manuelt. Det viser seg at om jeg er innom ett eller annet «fancy» program for å få til noen effekter - da forsvinner dataene når jeg laster opp dette bildet. Jeg kan ikke forstå at det kan være så utrolig vanskelig å få muligheten til alternativt å kunne legge inn EXIF-dataene manuelt - bare ved å hake av et kryss i opplastingsprosedyren. Jeg håper det er flere som kan henge seg på her slik at Teknisk kan se på dette - mulig at dette bare er glemt på «blokka» RAK-foto :) Støtter det jeg;) Du er jo også på foto,no,så hva med det systemet de bruker der.Ett kameraregister hvor du legger inn kamera/objektiver...så velger en bare fra registret sitt,så er det gjort på no time...og en slipper å skrive inn nytt vær gang også..for sikkert flere en meg som har stilt nettleser til å slette all data når en stenger denne..for å slippe å få en disk full av søppel.Så bifaller forslaget ditt;) Endret 4. november 2011 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 ..for sikkert flere en meg som har stilt nettleser til å slette all data når en stenger denne..for å slippe å få en disk full av søppel.Så bifaller forslaget ditt;) Det er vel enklere å sette maksstørrelse for hvilken plass slik info skal ta opp. Dersom du sletter cookies etter enhver nettleserøkt vil jeg tro du har en hverdag som er en del tyngre enn nødvendig på nett.... Lenke til kommentar
Terje Skrevet 5. november 2011 Rapporter Del Skrevet 5. november 2011 Jeg håper det er flere som kan henge seg på her slik at Teknisk kan se på dette - mulig at dette bare er glemt på «blokka» Dette er ikke glemt, heller noe nedprioritert i forhold til andre oppgaver. Du er jo også på foto,no,så hva med det systemet de bruker der.Ett kameraregister hvor du legger inn kamera/objektiver...så velger en bare fra registret sitt,så er det gjort på no time... Dette er ingen dum ide, skal skrive det opp! :-) 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 6. november 2011 Rapporter Del Skrevet 6. november 2011 ..for sikkert flere en meg som har stilt nettleser til å slette all data når en stenger denne..for å slippe å få en disk full av søppel.Så bifaller forslaget ditt;) Det er vel enklere å sette maksstørrelse for hvilken plass slik info skal ta opp. Dersom du sletter cookies etter enhver nettleserøkt vil jeg tro du har en hverdag som er en del tyngre enn nødvendig på nett.... Egentlig ikke..har jo ikke stilt inn så en må legge inn brukernavn/passord hver gang..og exif legger seg inn selv...så sparer mye tid jeg..søpla jeg blir kvitt;) Jeg håper det er flere som kan henge seg på her slik at Teknisk kan se på dette - mulig at dette bare er glemt på «blokka» Dette er ikke glemt, heller noe nedprioritert i forhold til andre oppgaver. Du er jo også på foto,no,så hva med det systemet de bruker der.Ett kameraregister hvor du legger inn kamera/objektiver...så velger en bare fra registret sitt,så er det gjort på no time... Dette er ingen dum ide, skal skrive det opp! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg