Muffin100 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 trodde jeg. Å få en film ned på cd. Men for det første ble filmen hele 3, et el. annet Gb og for d andre, så ble det stopp i brenneprosessen. Jeg har brukt MPEG-2 format. Men det er jo selvsagt umulig å få dette ned på en vanlig cd som bare tar 700MB. Hva gjør jeg? Nå begynner jeg etterhvert å gå lei, og jeg har forsøkt div. redigerings program. Grrrr! Original filmen er Hi8 på 90 minutter. Lenke til kommentar
LRS Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du har i hvert fall 3 muligheter jeg kjenner til: 1. Overføre det på nytt til PC med lavere oppløselighet ved lagring 2. Bruke er redigeringsprogram som kan eksportere filmen med en lavere oppløselighet 3. Stykke opp filmen i så små størrelser at de får plass på CD Min erfaring er at det går ca 40 min video på en SVCD/VCD. Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Ver så snill og bruk emnefeltet betre! Les retningslinjene og nettikette i menyen til venstre... Lenke til kommentar
adonis Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg er en bruker som normal går til forumet via www.akam.no. Merkelig nok kommer ikke retninsgslinjene og nettikett opp. Disse dukker opp om en f.eks. går inn i forum via www.hardware.no. Stusset over det selv en perioede. /Øystein :o Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du overfører videoen til PC. Deretter komprimerer du den til ønsket størrelse, og i ønsket format. XviD og DivX er å anbefale. Mener å huske at Virtualdub gjør dette. Hvis ikke kan du søke på forumet. Du er ikke den første som vil komprimere video. :wink: Lenke til kommentar
Muffin100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Heisan! Takker for innspillene. Nå har jeg fått mange gode råd fra forskjellige her inne. Alle tiders! :smile: Så nå blir jeg vel fraværende en stund mens jeg prøver meg frem. :o Jeg gir meg ikke!! Dette skal jeg få til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå