Gå til innhold

Får ikke åpnet "brukerkontoer" Vista Business

Flygg

Anbefalte innlegg

Har en problematisk maskin på jobben der jeg trenger å redigere noen brukere, samt ulike andre innstillinger. Problemet er at når jeg prøver å åpne blant annet brukerkontoer på kontrollpanelet, systemegenskaper, og en del andre sentrale funksjoner skjer det fint lite. Det vil si, maskina virker å tenke et øyeblikk som om den forsøker å åpne dem, for så å bli avbrutt av ett eller annet. Et par ganger har jeg sett at vinduet jeg prøvde å åpne såvidt popper opp før det forsvinner igjen. Mistenker at det er en eller annen restriktiv tulling som har lagt inn en eller annen form for beskyttelse av systemet, men jeg ANER ikke hva som kan gjøres for å få bukt med problemet. Jeg har tilgang til administratorbrukeren, uten at det har hjulpet meg stort hittil.

Vil helst unngå formatering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om maskinen er koblet til et domene, og at det er satt opp begrensninger i Group Policy. Det at du er logget inn som administrator i Windows 7 betyr ikke at du automatisk har full tilgang til systemet. Personlig ville jeg kontaktet den lokale IT-administratoren..

Lenke til kommentar

Har merket at jeg ikke har fulltilgang ja..

Problemet er at jeg i stor grad utgjør den lokale IT-administratoren, men jeg er nyansatt, og hele opplegget her er en kaotisk sammenblanding av alt mulig rart av operativsystemer og tull, i tillegg til at han med mest oversikt er på ferie. Syns det er merkelig om akkurat denne maskina er del av et domene med sånne begrensninger siden jeg ikke har støtt på samme problemstilling på andre maskiner, menmen. Mulig jeg bare må formatere dævelskapen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...