Gå til innhold

Kortfilm: Just a dream [universitetsoppgave]


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er litt ironisk at en film som handler om en som føler seg oversett og uviktig, ikke har det overskuddet på originalitet som gjør filmen i seg selv noe særlig bedre enn figuren som blir skildret. (eller kanskje et genistrek?) Skal du stille store filosofiske spørsmål om livet og ens eksistens, bør det i min mening gjøres mindre direkte, men et mer poetisk språk mener jeg.

 

Nå var kanskje ikke historien fokuset for filmen din, og sånn rent filmatisk var det flott. Fine bilder, bra klippet, flotte farger. Musikken var stemningsfull, og passet godt inn. Desverre blir innlevelsen fra stemmeskuespilleren litt platt føler jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syntes dette var kjempebra.

 

Og helt klart er det at du hvertfall ikke har hatt lite tilgang på ekstremt dyrt utstyr :D

 

En fantastisk filmatisk god komposisjon, flott valg av musikk og lydeffekter. Men jeg føler kanskje at noe bakgrunnsstøy hadde vært på sin plass? Bare bittelitt, nok til at det ville bli oppfattet underbevisst. Det blir mer hypnotiserende da, og gir en bedre innlevelse.

 

I tillegg ville jeg etterbehandlet vokalen litt. Kanskje lagt på en svaaaak klang slik at stemmen hennes ikke høres så død ut (som om det er spilt inn i studio). Ved litt dype, poetiske og også slowmotion-aktige shots er det flott med litt klang syntes jeg. Blir mer "dreamy" :)

 

Men det er kun min mening. Dette er kun pirk, ikke store mangler. Generelt sett fantastisk bra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Veldig flott fotografert, bra klipp og fin rytme, passende musikk osv. Mesteparten av det tekniske holder i lange baner. MEN, selve filmen ga meg egentlig ikke så mye..Det ble litt tynt innholdsmessig sett, og kanskje litt platt?

 

Så, vakkert og fint å se på, solid produsert, men storymessig kunne det vært gjort noen flere grep, tror nå jeg da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...