HelloKjersti Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Selskapet er lei seg for uroen medieoppmerksomheten harskapt. Olympus ber om unnskyldning Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 De beklager påkjenningen mediatrykket har påført? Virker som en rimlig halvhjertet unnskyldning. AtW Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Trykket øker nokså mye på Olympus nå ... http://www.nytimes.com/2011/10/27/business/global/olympus-chairman-resigns-amid-widening-scandal.html?_r=4&pagewanted=1&hpw http://dealbook.nytimes.com/2011/11/01/olympus-scandal-reveals-how-little-has-changed-in-japan/ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Fortsatt ugler i mosen ser jeg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Fortsatt ugler i mosen ser jeg Snart så mange at du ikke kan se mosen, spør du meg. (Når det gjelder Olympus, altså - ikke illustrasjonen). Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Man kan ikke se mosen for bare ugler! 1 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) "- Vi beklager dypt den påkjenningen og de problemene disse artiklene i media har påført kunder og aksjonærer, samt aksjefallet vårt nylige presidentbytte medførte. Samtidig fastholder Takayama at selskapet ikke har gjort noe galt, og at de nå stabler et panel av eksterne eksperter på beina for å etterforske omstendighetene rundt honoraret." La oss se. Selskapet beklager, men de har altså ikke gjort noe galt. Hva er det de beklager da? Veeeldig overbevisende beklagelse gitt. Samtidig skal de undersøke om de kanskje kan ha gjort noe galt allikevel. Lurer på om de første som burde sparkes her er kommunikasjonsrådgivere. Har du intet at si, eller har null peilig på hva du skal si, da holder du kjeft. Endret 2. november 2011 av fototim Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Veeeldig overbevisende beklagelse gitt. Samtidig skal de undersøke om de kanskje kan ha gjort noe galt allikevel. Det er beklagelse på japansk. De gjør ting på en litt annen måte der borte. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Er klar over dette Trondster. Har tenkt tanken selv. Men det er de som har et skrikende behov for å kommunisere klart overfor meg, ikke omvendt. (Jeg gir egentlig blaffen jeg.) Så kulturelle forskjeller er etter mitt ikke unnskyldning for klønethet i dette tilfellet. Endret 2. november 2011 av fototim Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) *Sukk* - bommet under redigering: http://www.reuters.com/article/2011/11/08/us-olympus-idUSTRE7A702X20111108 og http://www.bloomberg.com/news/2011-11-07/olympus-used-gyrus-fees-to-hide-losses.html Men - Olympus tapte penger med vilje - for å dekke tap foretatt for 20 år siden, da det japanske aksjemarkedet krakket - mange japanske firmaer trodde aksjekursene ville gå opp igjen, og skjulte tap midlertidig, før markedet kom opp igjen. Problemet var - markedet kom aldri opp igjen. Så - nå later det til at de prøvde å "rydde opp" ved å ha falske tap, og ble tatt på fersken.. Endret 8. november 2011 av Trondster Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Fantastisk illustrasjonsfoto. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg