PavilionI7 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Hei! Skal ta lappen til Lett MC (A1) om ikke så lenge. Har også lyst til å bruke så lite penger som mulig på lappen, altså bare ta det oblitatoriske. Å i den grunn har jeg da lyst til å øvelsekjøre litt først. Så, det jeg lurer på er: Er det lovlig at min far (som har lett lappen) kjører bak om meg i bil og vi har to-veis kommunikasjon? Takker for svar! Mvh Christian Lenke til kommentar
Black Hole Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) A1 - lett motorsykkel Krav til elev: Gjennomført trafikalt grunnkurs og mottat bevis, eller førerkort i en annen klasse fra før. Beviset og gyldig legitimasjon, eller førerkort MÅ medbringes under øvelseskjøring. Fylt 15 år Edrulig og ansvarsbevist Krav til ledsager: Fylt 25 år Hatt førerkortet for aktuelle førerkortklasse, i dette tilfellet lett motorsykkel eller tung motorsykkel sammenhengende de siste 5 år Edrulig og ansvarsbevist Ledsager kan ikke ta betaling i noen som helst form. Krav til kjøretøyet: Motorsykkelen må tilfredstille kravene til kl A1. Norsk registrert. Forsvarlig og forskriftsmessig stand. Godkjent for to personer. Krav ellers: Ledsager skal sitte på med eleven. Både elev og ledsager skal bruke refleksvest med bokstaven L bak. Det SKAL brukes 2-veis kommunikasjon mellom elev og ledsager. Hentet fra: Felgen Trafikkskole Endret 2. november 2011 av Kristifp Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Ok, det var synd... Men takker for svar! Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Men siden jeg alt er her... Er det mulig å få lett lappen til rundt 15.000, kanskje litt mer i Tr.heim? Lenke til kommentar
Black Hole Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Sjekk med lokale trafikkskoler. Ta kontakt eller sjekk hjemmesidene deres. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Men siden jeg alt er her... Er det mulig å få lett lappen til rundt 15.000, kanskje litt mer i Tr.heim? Jeg fikk den for 13. Har vokst opp med kjørelærer, fikk masse rabatter, masse gratis kjøretimer osv. Skal hardt gjøres å få den så billig tror jeg uten alt av rabatter. Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Ok! Har du noen tips for å få så lav pris som mulig? Altså ting de fleste feiler på under kjøring med f.eks kjørelærer. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Gjør som kjørelærer sier. Hør på hva han sier. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Det skal ikke være så vanskelig å få dispensasjon for at faren din kan kjøre bak, for eksempel hvis dere sammen skulle være for tunge for vektgrensen i vognkortet eller om sykkelen mangler passasjersete. Spør kjøreskolen eller trafikkstasjonen. Om det er greit at han kjører bil bak, er jeg usikker på. Endret 5. desember 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg øvelsekjørte en hel sommer uten denne dispensasjonen. Kjørte med en som hadde 1000cc racing sykkel. Skal inrømme at vi kjørte idiotisk (race) noenganger, men når vi ble stoppet var alt greit. Hadde kommunikasjon og alt. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Hvis du veier litt og faren din er diger kan han kjøre bak på annen sykkel. Jeg hadde aldri kjørelæreren, eller sensor, bakpå (Skjedde ett unntak. Måtte kjøre kjørelæreren opp til biltilsynet, fordi sykkelen hans av en eller annen grunn stod der. Vi overskred grensa for hvor tungt vi kunne ha på sykkelen med flere kilo!! ) EDIT: Står i vognkortet hvor grensa går for sykkelen din. Og forresten, så måtte jeg egentlig ha sensor bakpå på oppkjøringa, men jeg ljugde på meg 6-7 kg, så da fant vi ut at han måtte kjøre bak. Wihu Endret 5. desember 2011 av jigaplow Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 ok, takker for svar! Skal begynne å kjøre opp når snøen forsvinner! Mvh Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå