PgUp Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 http://georgine.blogg.no/1320082611_anmeledels_av_spill.html Bare jeg som blir provesert? Her trekker hun klare linjer mellom vold og skytespill og stiller spørsmålstegn på om hvilken nytte vi har av slike spill i samfunnet. Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) De "voksne" ser på alt det der som en simulator osv osv. Imens vi ungdommmer/voksne ser på det som et spill. De ser at vi skyter andre mennesker, imens vi ser at vi skyter en simulert kropp. Gamle mennesker forstår bare ikke en dritt av spill... Hvorfor i helvete skal vi bli påvirket negativt av dette spillet på noen måte da?! Det er vel de som VIL at det skal være spillet som gjør oss mer voldelige.. Fantasiverden, faen for ei skrudd kjerring. Endret 2. november 2011 av wApz0r Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det de ikke fatter er at det ikke er voldelige spill som lager mordere, men mordere som trekkes mot voldelige spill. 3 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 kjerringa der har jo hund, og hunder kan jo angripe mennesker uten noen som helst grunn. vi bør nok bannlyse alle slags dyr inntil videre. jeg mener, mennesker kan jo faktisk bli inspirert av dyr til og bite andre. 2 Lenke til kommentar
tole Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 De fleste er i stand til å skille fantasi og virkelighet ganske så greit med mindre de er mentalt syke. Tror de som henger seg opp i skadeligheten av dataspill har personlige negative erfaringer som de kobler opp mot dataspill og sånn sett feiltolker og overgeneraliserer. Rett og slett en logisk brist i tenkning, virkelighetsoppfattelse og årsak/virkningsforhold. Drap har med sterk affekt å gjøre, og det skapes normalt av helt andre ting enn dataspill som mer er en ventil for å slippe ut sinnet gjennom å utagere det symbolsk på forsvarlige måter. Skulle vi forby alt alle personlig ikke liker hadde hadde vi levd i et vakuum. Absolitt alle har sympatier og antipatier for ting, men noen er mer forskrudd i logikken sin enn andre. 2 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) noen er mer skrudd enn andre, men herregud. skal vi la 0,5 % av verdens befolkning styre de resterende 99,5%ene? det er ikke riktige tall, men dere tar poenget. tror jeg. Endret 2. november 2011 av Dore123m Lenke til kommentar
tole Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 noen er mer skrudd enn andre, men herregud. skal vi la 0,5 % av verdens befolkning styre de resterende 99,5%ene? det er ikke riktige tall, men dere tar poenget. tror jeg. Det er nettopp det som er poenget, men de 0,5% har en tendens til å hyle høyt. Hvis kvinnegruppa Ottar fikk det som de ville hadde enten menn vært uten penis eller så hadde kvinner vært uten vagina. Ingen av delene er vel særlig ønskelig, selv om det i den menneskelige natur foregår uverdige krenkelser mot mennesker. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Militæret trener folk opp til krig og drap, men det er vel helt greit? Just saying... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Er så banalt at noen går til det steget med å anmeldede CoD. Har ikke ord, er så utrolig patetisk. Om hun først skulle blogge om noe, så kunne hun heller har skrevet noe om dette. Endret 2. november 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
tole Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Er så banalt at noen går til det steget med å anmeldede CoD. Har ikke ord, er så utrolig patetisk. Om hun først skulle blogge om noe, så kunne hun heller har skrevet noe om dette. De anså det vel som sin Call of Duty. Høhøhø. 1 Lenke til kommentar
noxside Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Å nei, jeg som har spillt voldelige spill siden jeg var 8 år gammel kommer til og bli en seriemorder! :O Get real.... Anbefaler og se den episoden av Bullshit på showtime om vold spill.. Endret 2. november 2011 av noxside Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Anbefaler og se den episoden av Bullshit på showtime om vold spill.. Hele episoden ligger på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=vIB3Jw6djjs Tenk hvis Breivik hadde vært veldig opptatt bøker, gjerne spesielt av Stephen King og Dean Koontz bøker. Som godt kunne vært, fordi det er to svært kjente forfattere. Hadde noen brukt mer enn 1 sekund på vurdere det i forhold til 22. Juli? I think not. Endret 2. november 2011 av Venerable 1 Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Fra Dagbladet: Klikk ''Breivik har forklart at han spilte de svært populære, men voldelige spillene Call of Duty Modern Warfare 2 (MW2) og World of Warcraft (WoW).'' World of Warcraft voldelig også nå? Kjenner jeg blir ganske irritert når jeg leser sånt. Virker ikke som at de forstår at konsekvensene av dette kan bli tilnærmet de idiotiske spill-lovene de har i blant annet Tyskland. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Å nei, jeg som har spillt voldelige spill siden jeg var 8 år gammel kommer til og bli en seriemorder! :O Get real.... Anbefaler og se den episoden av Bullshit på showtime om vold spill.. Tja, avataren din passer jo fint til en seriemorder. World of Warcraft voldelig også nå? Kjenner jeg blir ganske irritert når jeg leser sånt. Virker ikke som at de forstår at konsekvensene av dette kan bli tilnærmet de idiotiske spill-lovene de har i blant annet Tyskland. Hvor stor del av World of Warcraft består i å drepe ting? Jeg vil si det er et ganske voldelig spill, ja. Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Man lærer jo å "drepe" i førstegangstjenesten, skal man da forby all militær opplæring p.g.a enkelte individer kan få syke "ideer" i hodene sine? Uansett så kan ikke samfunnet lage regler for alt mulig bare p.g.a enkelte individer misbruker ting og tang. Skal man forby alkohol p.g.a folk drikker seg fra sans og samling dag etter dag? Skal man forby røyking fordi det gir folk helsemessige problemer? Skal man forby spill og gambling p.g.a folk spiller bort pengene sine? Skal man forby banklån p.g.a folk bruker opp pengene fortere enn svint og ikke klarer å betale tilbake? Det var vel også Microsoft Flight Simulator som gjorde at terroristene fikk ideene og nødvendig info for å krasje inn i tvillingtårnene i New York. Da er det bare å forby fremtidige utgaver av Flight Simulator. 2 Lenke til kommentar
tole Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 ''Breivik har forklart at han spilte de svært populære, men voldelige spillene Call of Duty Modern Warfare 2 (MW2) og World of Warcraft (WoW).'' DER har du det. WoW klekker ut seriemordere raskere en en industriell hønsefarm. Hører dere, alle mødre på internet. Få ungen din av WoW før han massakrerer hele skolen med sprettert, blåserør og en neve rognebær, for det er bare et tidsspørsmål. Ikke kom å si ETTERPÅ at jeg ikke advarte dere. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå