Qwseyvnd Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg lurer på hvor mye jord kreves for en person? Evt. 1-2 til. Jeg spør fordi: Jeg har over 1 million fellesgjeld og banken nekter mer lån pga dette.og vil dyrke mat, butikk mat er dyrt syns Jeg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Kommer an på om du skal begrave noen eller om du skal dyrke noe he he Man kan for eksempel ha nyttige soya spirer i hjemmet ( http://en.wikipedia.org/wiki/Soybean#Cultivation ) Har man en hageflekk så er det nok lurt å ha et drivhus om man skal dyrke noe , men kan ikke si jeg er noe ekspert der, antar at noen grønnsaker egner seg bedre enn andre der ( http://www.bogront.no/temasider/utstyr-og-tilbehor/258-drivhus-utvider-hagesesongen ) . Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hva har du tilgjengelig av areal da? Bor du sånn noenlunde på landet så kan det tenkes du kan få leid jord for noen få kr i året bare for og holde den i hevd, du bør ha litt land skal det bli selvberging for to-tre personer. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ser ikke for meg at du får betalt ned noe særlig mer på fellesgjelden din ved å dyrke tomater. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Nei, det er ikke så mye penger i det men som en hobby er det jo helt greit. Sitter selv med ett småbruk som jeg lurer litt på hva jeg skal bruke til, for endel år siden kunne man leve av det og i dag er det redusert til en hobby. Lenke til kommentar
Morro Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Å bli 100% selvberget med egen mat krever nok et stort småbruk, uten at jeg vet areal konkret. Litt hobbydyrking av urter, tomater, og annet med høy kilopris som trenger lite areal er nok mer effektivt, ev selge noe av dette for å kjøpe mel etc... Når man ser hva en ørliten potte med f.eks persille koster i butikken så går det kanskje an å selge "kortreist" mat for noen 10-tusen fra et hobbydrivhus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå