mercefreak Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hei! trenger litt hjelp med disse 2 spm, visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette men tok sjangsen her. Til spm: Jeg er en 20 år gammel student som tenker å bruke rundt 25-30k på en bil. Den trenger ikke å være verdens billigste bil å drifte, men det bør være grei forsikring og en driftsikker bil, den skal kun brukes maks 5 år. Sett på C 180 i første omgang, Ser at man kan få bra eksemplarer av denne til den prisen jeg nevner, og det også med ikke så fryktelig høyt km tall. Så lurer jeg også på hvordan denne bilen er i drift, hvor mye bruker den på mila osv? feil og reparasjoner? Til slutt dette med forsikring, hvor mye ligger det på sånn ca? fattern har en C200 2005 modell med 75% bonus og 5 år, han betaler 6k ca. Bør jeg ta det på foreldrene mine eller meg selv? med delkasko eller full? får jeg forsikring til 5k er jeg fornøyd, men det er kanskje litt mye å be om ? Husker at kamerater av meg hadde toyota celica forsikra til 3k... Takker stort på forhånd! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Du har egentlig mer en 2spørsmål der Men skal prøve og besvare deg så godt eg kan. En c180 er en grei driftsbil men den er fortsatt ingen 250d. Drivstoff forbruket varrierer som med alle andre biler på han som trykker på pedalen, men det er ikkje spesielt høgt. Forsikring anbefaler eg deg å en kalkulator (du finner dem på dei fleste forsikringsselskapene sine hjemmesider) der kan dukalkulere deg fram ved hjelp a bilen sine spesefikasjoner og dine fordeler som kunde og du vil få et konkret tilbud. Lenke til kommentar
mercefreak Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 hei, jeg har prøvd å bruke de kalkulatorene men får det ikke helt til, lander på 18-19k i året i forsikring...det kan jo ikke akkurat stemme...hvordan tror du resale valuen til en c180 kjørt rundt 200k 1997-1999 modell etter 4 år nå ? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Sett på bare ansvar, det å ha full/delkasko på en bil til en verdi under 120.000 kr er et tapsprosjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå