Gå til innhold

Prosessor til GTX 580 i SLI. 2x16 eller 1x16; 1x8?

PHCTF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du skal gjøre med pcen, til gaming og casual bruk er 2500k det beste kjøpet, budsjet tror jeg 955black edition er et godt kjøp(er ikke helt sikker) til video redigering (hyperthreading) er 2600k et godt alternativ :)

Angående x16-x8 ( ta det med en klype salt) tror jeg ikke er stor forskjell

Endret av Xenon69
Lenke til kommentar

Ettersom det er 580 i SLI det er snakk om så er det vel ikke casual bruk?

Når jeg først bruker 8k på skjermkort er det greit å få utnyttet de så godt som mulig, så jeg vil gjerne høre innspill fra folk som har erfaringer med det. :)

Har hørt noen si at det er 20% forskjell fra 2x16 og 1x16;1x8, mens andre sier det er ikke er noen spesiell forskjell. Hadde vært greit å få det avklart.

Har allerede en 965 BE klokket til 4 Ghz, og den sliter nok som det er med kun ett enkelt kort på 940 Mhz i BF3 på Ultra (noe high, x2 multisampling). Vil for eksempel en i7 960 gjøre jobben, samt med litt til overs(liker å være på den sikre siden), blir det overkill? Er det planlagt en ny socket med støtte for 2x16 PCI-E bus med release innen 2-3 mnd? Eller spiller ikke bus-bredden så stor rolle så en 2600k kan like greit gjøre jobben?

Lenke til kommentar

Du kunne nok kjørt begge kortene på x4 og fremdeles hatt nok båndbredde. x8 x16 kontra x16 x16 vil kanskje by på 1-2% lavere ytelse.

Sandy Bridge-E kommer såvidt jeg vet iløpet av året, men dette blir en entusiastplattform i et helt annet prissjikt enn Sandy Bridge. Var jeg deg ville jeg gått for i5 2500k og et passende hovedkort. 1155 kjører SLI/CF på x8 x8, men tapet her er som sagt minimalt. En i5 evt. i7 vil i de aller fleste tilfeller ikke flaskehalse GTX580 i SLI, men hvis du skulle oppleve det kan disse prosessorene overklokkes en hel del. Dette er forøvrig lettere enn aldri før på denne plattformen.

Lenke til kommentar

2600k scorer rimelig likt som 3960X, og koster sannsynligvis villt mye mindre.

Takker for hjelpen. :)

Forresten noen som vet om et HK med vill plass mellom PCI-E bus'ene? Er vel ikke på rette underforumet, men siden dere har erfaringer med SLI slipper jeg å lage en ny tråd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...