NeverMind Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei! Kjøpte nettopp NAD T512 DVD/CD-spiller, har den støtte for windows media filer? En annen ting, stemmer det at når du legger cder inn på dataen, at du da vil få mye bedre kvalitet ved å lage windows media filer, enn ved mp3? En på hifi centeret som sa det.. Noen med god peiling som kan si meg hvordan jeg kan legge cder inn på dataen for å få best mulig kvalitet? (utenom wave) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Kjøpte nettopp NAD T512 DVD/CD-spiller, har den støtte for windows media filer? Nei. Spiller DVD, VCD, CD-R/RW og MP3 ifølge HiFi klubben. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Noen med god peiling som kan si meg hvordan jeg kan legge cder inn på dataen for å få best mulig kvalitet? (utenom wave) dbpoweramp er bra det Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Jeg vet at det står: Spiller DVD, VCD, CD-R/RW og MP3 Men jeg ble vist en pioner dvd spiller på hifi centeret som de sa spillte media filer, og der står det heller ikke noe i spefikasjonene... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 VCD og MP3 er jo en form for media-filer da? Riktignok ikke Windows Media (WMA/WMV), men... Spørs jo bare hva man tolker det som. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg vet at det står:Spiller DVD, VCD, CD-R/RW og MP3 Men jeg ble vist en pioner dvd spiller på hifi centeret som de sa spillte media filer, og der står det heller ikke noe i spefikasjonene... Hvorfor ikke bare prøve? Lenke til kommentar
theGeir Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei! Kjøpte nettopp NAD T512 DVD/CD-spiller, har den støtte for windows media filer? En annen ting, stemmer det at når du legger cder inn på dataen, at du da vil få mye bedre kvalitet ved å lage windows media filer, enn ved mp3? En på hifi centeret som sa det.. Noen med god peiling som kan si meg hvordan jeg kan legge cder inn på dataen for å få best mulig kvalitet? (utenom wave) Kvaliteten på både WMA og MP3 er avhengig av bitrate. På samma bitrate er nok lydkvaliteten nokså lik. Jeg foreslår at du bruker MP3 eller Ogg Vorbis, men ikke bruk 128kbs bitrate, det er i minste laget. 192 er passe, da skal man ha grisedyrt stereoanlegg og supermannhørsel for å høre forskjell på mp3'en og den originale cd'en. Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Hmm.. vet ikke om jeg er helt enig, selv om jeg ikke er ekspert på dette... Trodde det var langt fra mp3 (192) til cd kvalitet... Ble fortalt av en fagkyndig at wma hadde dobbelt så god kvalitet som mp3.. Kan noen eksperter trø inn her? Lurer forsatt på hva jeg bør gjøre med audio cdene mine, for å få best mulig kvalitet når jeg legger dem inn på maskinen.. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Ser DVD spilleren din støtter VCD, kan jo konvertere avi/mpg og andre filer om til VCD med WinMPG_VideoConverter. Brenn bare ut som VCD og se....... lykke til Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hmm.. vet ikke om jeg er helt enig, selv om jeg ikke er ekspert på dette... Trodde det var langt fra mp3 (192) til cd kvalitet... Ble fortalt av en fagkyndig at wma hadde dobbelt så god kvalitet som mp3.. Kan noen eksperter trø inn her? Lurer forsatt på hva jeg bør gjøre med audio cdene mine, for å få best mulig kvalitet når jeg legger dem inn på maskinen.. dbpoweramp er bra det Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 En annen ting, stemmer det at når du legger cder inn på dataen, at du da vil få mye bedre kvalitet ved å lage windows media filer, enn ved mp3? Ville tro at VBR MP3 eller Ogg Vorbis ville gi deg LANGT bedre kvalitet en windows media audio. Ble fortalt av en fagkyndig at wma hadde dobbelt så god kvalitet som mp3... Hva het han? Gates? Fornavn Bill? Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 I mine auge bør ein begrensa bruken av plattform- og programspesifikke filformat så mykje som mogleg. Windows Media-filer kan vel i utgangspunktet berre spelast i Windows Media Player, samt i dei programma/dippeduttane Microsoft gir lisens til å integrera teknologien. Det betyr at den dagen du ikkje disponerer eit program som inneheld denne teknologien, vil alle CD-ane du har i Windows Media-format vera ubrukelege. Sjølvsagt kan du rippa CD-ane på nytt då, i eit anna format, men det er såpass mykje arbeid at i alle fall eg, og sannsynlegvis mange med meg ikkje vil ta sjansen på det, særleg ikkje når forskjellane i lydkvalitet er så små som dei er. I motsetnad til Windows Media-formatet er både MP3 og Ogg Vorbis format som kan spelast av så og seia alle mediespelarar, både for Windows, Mac, Linux og dei fleste andre plattformer. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 I mine auge bør ein begrensa bruken av plattform- og programspesifikke filformat så mykje som mogleg. Windows Media-filer kan vel i utgangspunktet berre spelast i Windows Media Player, samt i dei programma/dippeduttane Microsoft gir lisens til å integrera teknologien. Det betyr at den dagen du ikkje disponerer eit program som inneheld denne teknologien, vil alle CD-ane du har i Windows Media-format vera ubrukelege. Sjølvsagt kan du rippa CD-ane på nytt då, i eit anna format, men det er såpass mykje arbeid at i alle fall eg, og sannsynlegvis mange med meg ikkje vil ta sjansen på det, særleg ikkje når forskjellane i lydkvalitet er så små som dei er. I motsetnad til Windows Media-formatet er både MP3 og Ogg Vorbis format som kan spelast av så og seia alle mediespelarar, både for Windows, Mac, Linux og dei fleste andre plattformer. Enig Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 I mine auge bør ein begrensa bruken av plattform- og programspesifikke filformat så mykje som mogleg. Windows Media-filer kan vel i utgangspunktet berre spelast i Windows Media Player, samt i dei programma/dippeduttane Microsoft gir lisens til å integrera teknologien. Det betyr at den dagen du ikkje disponerer eit program som inneheld denne teknologien, vil alle CD-ane du har i Windows Media-format vera ubrukelege. Sjølvsagt kan du rippa CD-ane på nytt då, i eit anna format, men det er såpass mykje arbeid at i alle fall eg, og sannsynlegvis mange med meg ikkje vil ta sjansen på det, særleg ikkje når forskjellane i lydkvalitet er så små som dei er. I motsetnad til Windows Media-formatet er både MP3 og Ogg Vorbis format som kan spelast av så og seia alle mediespelarar, både for Windows, Mac, Linux og dei fleste andre plattformer. Kunne ikke få sagt det bedre selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå