Mr Pepe Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Heisann folkens, lurer på om noen har erfaring med rens av lmm , og hva pleier dere å bruke? Ser at CRC har boks for det, men er så dyrt noen som bruker noe annet som fungerer like bra ? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Heisann folkens, lurer på om noen har erfaring med rens av lmm , og hva pleier dere å bruke? Ser at CRC har boks for det, men er så dyrt noen som bruker noe annet som fungerer like bra ? Elektronisk rens, bremserens....husk at du må aldri rør tråden inni luftmassemåleren. Jeg hadde brukt bremserens på sprayboks. Jeg får kjøpt LMM fra Tyskland til VW for 600 kroner + frakt. Sendes til Strömstad..... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Kan godt hende andre har erfart det motsatte, men jeg har aldri opplevd i mine år som mekaniker at rens etc. av luftmasseføler har ført til forbedring eller løsning av problem. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Aldri opplevd at rensingav lmm har forbedret noe som helst eg heller, har skiftet en del sånne men dei er som regel kaputt og ikkje skitne. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Bruker du oljebaserte luftfiltrer, ala K&N og noen Greenfiltrer så vil oljen fra disse legge seg i lag på tråden i MAFen og hindre korrekt avlesning, så langt som at CEL lampa kommer på hos mange biler. Å rense MAF eller luftmengemåleren er ikke noe ukjent, og ja bremserens eller elektronikk rens funker helt fint. Og hvis du har K&N eller Greenfilter som bruker filterolje, skaff deg heller et tørt luftfilter ala AEM eller Apexi. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg klarte å slette feilkoden etter rens av luftmassemåler. Hadde feilkode G70 og mixture adaption. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Bruker du oljebaserte luftfiltrer, ala K&N og noen Greenfiltrer så vil oljen fra disse legge seg i lag på tråden i MAFen og hindre korrekt avlesning, så langt som at CEL lampa kommer på hos mange biler. Å rense MAF eller luftmengemåleren er ikke noe ukjent, og ja bremserens eller elektronikk rens funker helt fint. Og hvis du har K&N eller Greenfilter som bruker filterolje, skaff deg heller et tørt luftfilter ala AEM eller Apexi. har k&n filter , ingen problem hittill. Nå tror jeg mer på at når folk renser filteret og smører på med for mye olje at det er da det går galt, og på bilen min skal olja sprute temmelig langt for å komme til maf sensoren . Har ikke hatt problemer med k&n filter , er kun lmm som er et par år gammelt så er vel på tide med en rens Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Bruker du oljebaserte luftfiltrer, ala K&N og noen Greenfiltrer så vil oljen fra disse legge seg i lag på tråden i MAFen og hindre korrekt avlesning, så langt som at CEL lampa kommer på hos mange biler. Å rense MAF eller luftmengemåleren er ikke noe ukjent, og ja bremserens eller elektronikk rens funker helt fint. Og hvis du har K&N eller Greenfilter som bruker filterolje, skaff deg heller et tørt luftfilter ala AEM eller Apexi. har k&n filter , ingen problem hittill. Nå tror jeg mer på at når folk renser filteret og smører på med for mye olje at det er da det går galt, og på bilen min skal olja sprute temmelig langt for å komme til maf sensoren . Har ikke hatt problemer med k&n filter , er kun lmm som er et par år gammelt så er vel på tide med en rens Vet det er et typisk problem på bilen min i alle fall. Derfor alle blir anbefalt å kjøpe et tørt filter istedet. Men er vel forskjellig fra bil til bil. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Bruker du oljebaserte luftfiltrer, ala K&N og noen Greenfiltrer så vil oljen fra disse legge seg i lag på tråden i MAFen og hindre korrekt avlesning, så langt som at CEL lampa kommer på hos mange biler. Å rense MAF eller luftmengemåleren er ikke noe ukjent, og ja bremserens eller elektronikk rens funker helt fint. Og hvis du har K&N eller Greenfilter som bruker filterolje, skaff deg heller et tørt luftfilter ala AEM eller Apexi. Hvis problemet er direkte linket til oljebasert luftfilter, så stiller situasjonen seg en smule annerledes. Det er da oljenfilmen som selvsagt skaper problemer og denne kan fjernes med rens. I alle andre sammenhenger, der tørt filter er brukt og luftmasseføleren legger feilkode (noe som tyder på at den er nesten helt uten virkning), så har jeg aldri vært borti eller hørt om at rens løser problemet. Nå skal det også nevnes at symptomer på svikt med MAF-sensoren ofte merkes før motor-lampen lyser og ofte må det måles på denne med multimeter for å lokalisere problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå