AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hei, her om dagen(søndag) var jeg ute å løp. Fikk dessverre en stor blemme under foten, denne sprakk etterhvert(blir dessverre utrolig lett utsatt for blemmer). Igår kveld, presterte jeg i å rive av resten av huden(ikke spør meg hvorfor, gjort er gjort) og nå gjør det ganske vondt der nede. Det gjør vondt når jeg går, og det er en rar prikkende kløe/smerte lignende følelse rundt i foten og rundt såret(og såret hvis foten ikke berørerer noe). Når jeg ser etter så ser jeg at det er en noe mørkere farge rundt såret, og selve såret er veldig rødt, akkurat som når det er betent. Har akkurat desinfisert såret med noe stoff-mini klut med en type alkohol. Sved rimelig mye da(gjorde det også idag morges og igår kveld) jeg renset såret. Kan nevnes at det ikke er like rødt da. Gjør også veldig vondt når jeg går på det. Burde jeg oppsøke helsesøster og/eller fastlegen? Er det lurt av meg å desinfisere såret? Skal nevnes at jeg har opplevd mye jævlig når det kommer til sår og smerte, men dette er noe annet. Lurer bare på om det kan forverre seg, og om hva jeg burde og ikke burde gjøre. Takk på forhånd Postet av anonym: 85289219c3cecdd2a080836a0a98396a Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Du bør definitivt vente med å gå til legen til du får blodforgiftning og må amputere beinet. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Du bør definitivt vente med å gå til legen til du får blodforgiftning og må amputere beinet. Er du ironisk? Eller er det en reel sjanse for det? Uansett, merket nå at da jeg pusset tennene, så skjedde det noe svært ubehagelig. Plutselig sovnet høyrefoten(den med infeksjonen). Det gikk over, men kom tilbake. Så kjente jeg en ekkel kald kriblende følelse over hele leggen og opp til leddet mellom leggen og låret. Tror jeg hører med helsesøster imorgen, dette skjer i skrivende stund. Og kjenner at foten skifter mellom å sovne og ikke gjøre det... Kommer også en annen rar følelse på hælen og toppen av foten, som jeg ikke kan beskrive.. Postet av anonym: 85289219c3cecdd2a080836a0a98396a Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Hva med ett bilde av foten/såret? Mye lettere å gi litt hjelp/tips da... Endret 1. november 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Oppsøk helsesøster du. Ikke vent, gjør det i morgen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Hva med ett bilde av foten/såret? Mye lettere å gi litt hjelp/tips da... Problemet er at det ikke ser så ille ut nå, men det er følelsene som er verre. Skal gjøre som zappoZeq sa, å oppsøke helsesøster. Hvis det er svært behjelpelig, så kan jeg selvfølgelig legge ut et bilde Postet av anonym: 85289219c3cecdd2a080836a0a98396a Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Yup, det er en sjanse for det. Og joda det var ment ironisk.Men se og kom deg til legen hvis du har slike plager, det er en reel sjanse for at du kan få komplikasjoner selv om det ikke nødvendigvis blir blodforgiftning så kan infeksjonen sette seg i blodbanene og forårsake store smerter i lymfeknuter i lysken bl.a. Har selv vært så dum at jeg ignorerte en fotsoppinfeksjon som tilslutt lagde en sprekk mellom tærne som var ca 2cm dyp. Infeksjonen gikk i blodbanene og til lymfeknutene i lysken så jeg mistet evnen til å gå og måtte rushes til sykehus for behandling. Du behøver jo ikke være like tjukk i hue. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Ok kan laste opp tre bilder, en med blitz og to uten: Får håpe det hjelper Postet av anonym: 85289219c3cecdd2a080836a0a98396a Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Rens, bandasjer og hold det tørt hver dag. Ser ut som et vanlig skrubbsår og er sikkert ikke værre enn det. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vilt foten og meldt meg syk et par dager. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det ser ikke ut til være annet enn en overflatisk skade, men at det er ømt tror jeg på. Siden du har rare følelser i beinet så ville jeg uansett hørt med helsepersonell selv om det ikke ser spesielt skummelt ut for meg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ser ikke ut som om det er noe særlig til infeksjon nei, men det skader aldri å ta en tur til helsesøster... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Tenkte det samme, det ser ikke noe skummelt ut. Men det er mer det at det konstant gjør vondt, at det er mindre følelser og vanskeligere å bevege foten. Samt at den sovner og våkner opp av og på, og at jeg føler kald og noen ganger vond prikking opp til låret. Får høre med helse personnel. Har også vansker for å gå. Postet av anonym: 85289219c3cecdd2a080836a0a98396a Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er helt vanlig. Det skjer når huden ikke er der fordi nervene er mye nærmere overflaten og registrerer smerte ved berøring. Lenke til kommentar
Forever Express Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Hei så du hadde vært litt uheldig med foten din. først og fremst så vil jeg spørre hvordan det går? har du prøvd aloe vera gele og aloe vera gel til inn- og utvortes bruk? Veldig effektivt på sår, hjelper rett og slett huden til å reparer seg selv. Hvist evt det blir et langvarig sår med betennelse så ville jeg prøvd det. Har gjort deg selv, flere ganger og det har gjort underverker. Store betennte sår som reparere seg på rekord tid. Men så er jo Aloe vera kjent for å reparere hud og i tilegg hjelper den kroppens selvreparerende evne. Ta kontakt på***** hvis dette er noe som plager deg i lengre tid. Lykke til Endret 6. november 2011 av Hårek Fjerner reklame Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 IKKE bruk apotek aloe vera på åpne sår, selv ikke på skorpedannelser. Det bløtlegger det skadede området og gir ideelle omgivelser for bakterielle infeksjoner. Hold området knusktørt. Rens med alcohol og tape det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå