Gå til innhold

Drikke på første fest?

afdal95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal drikke sprit, og det er første gangen.. IKKE ta med deg for mye! Greit å ha satt noen begrensinger før man begynner å drikke, og dømmekraften ikke er helt på vidda ennå ;)

Hvis du har Vodka kan du blande det med hva du vil som du synes er godt egentlig. Appensinjuice funker fjell. Er uenig med en ovenfor som mente du burde blande 50/50, alt for mye hvis du ikke er vant med sprit. Begynn med en liten dæsj i starten du, og fyll på med juice. Etterhvert kan du nærme deg halvt av hver.

Men vil uansett råde deg til å ikke drikke altfor mye uansett. Er jo litt kjedelig å bare henge over do på sin første fest.

Lenke til kommentar

Urge / Fanta / Sprite og vodka.

Siden det er din første fest, bør du ikke blande så sterkt, så 50/50 eller 60/40.

Kos deg!

Haha 50/50 på første fest, er ikke det litt hardt? Selv jeg pleier ikke å blande det så sterkt, slenger vel i en 2-3 shots i drinken. 50/50 så fyller du altså halve glasset med brus, og så resten med sprit. Hva slags drink skal dette bli? Rølpe fyll på låven?

Hardt nei?

Burde være standard for å bli vant til det.

Lenke til kommentar

Urge / Fanta / Sprite og vodka.

Siden det er din første fest, bør du ikke blande så sterkt, så 50/50 eller 60/40.

Kos deg!

Haha 50/50 på første fest, er ikke det litt hardt? Selv jeg pleier ikke å blande det så sterkt, slenger vel i en 2-3 shots i drinken. 50/50 så fyller du altså halve glasset med brus, og så resten med sprit. Hva slags drink skal dette bli? Rølpe fyll på låven?

Hardt nei?

Burde være standard for å bli vant til det.

Det blir for dumt, nå skal jeg ikke generalisere, men nordmenn kan faen meg ikke drikke fornuftig. Holder mer enn nok med 20% sprit når man lager drinker, i alle fall. i førsten. Drikker ofte selv 50/50 når jeg har blitt godt brisen, men nå har jeg drukket sprit i 7 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet nå ikke det.

En halvliter dram 50/50 burde holde for en kveld uansett. I alle fall for eget forbruk.

Eller har folk slutta å smake av andre på fest i disse dager?

Jeg mimrer med glede tilbake til en svært liberal smaks-policy for 9-11 år siden. I alle fall her i trønderland.

Alt fra karsk og vassdram med forferdelig hjemmebrent til merkelige blandinger bestående av tropisk nektar, rødvin og noe som luktet merkelig som spylervæske, men forhåpentligvis ikke var det.

Lenke til kommentar

Har mått gi meg med sprit jeg.

Klarer ikke å kontrollere meg, det er bare noe med spriten som gjør meg helt lost.

Starter rolig med 30/70 sprit/blandevann. Så blir det svart og jeg drekker det rent og jeg drikker opp alt med en gang. Husker ikke en dritt dagen derpå.

En gang våknet jeg opp på en bensinstasjon i nabobygda, noen ganger har jeg våknet opp bak i bilen min (har kassebil med seng), andre ganger hos kvinnfolk, lagt meg til å sove ute i regnvær, løpt rundt på E6 og ting jeg ikke bør skrive her. Og har alltid gjort noe veldig dumt.

Vet ikke hvordan det skjer, for det siste jeg husker er at jeg har blanda svake drinker og drikke rolig og pent.

Så drikk øl:P

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som noen over meg har nevt, hvis det er din første fest med alkohol inne i bildet ville jeg også ha sagt at du burde gå for litt cider / rusbrus.

En god kald pærecider er ganske så godt! :) Sprit kan gå galt, veldig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...