Sk!ppy Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hei Har lyst på både HTPC og gamingpc, og har begrenset budsjett. Har kastet samme noe selv, her, kom på 5700 kr (6000 hos komplett) - Budsjett er nærmere 4000. Skal muligens klare å strekke meg til 5000, men da inkludert frakt (og andre deler jeg trenger). Forslag til hva jeg kan bytte ut for å presse prisen ned? Har ikke så ekstremt mye peiling på hvordan dagens PC marked ser ut heller. (Trenger kabler til harddisk, strømkabler og slikt.) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Har du en eldre maskin som skal byttes ut så kan jo den antagelig bli en utmerket HTPC. Hvis handlelista di primært er ment som HTPC så er den seriøst overspeccet. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Skal brukes til begge deler, + rendering av div materiale etterhvert tenker jeg. Maskinen jeg bruker nå funker som HTPC, men ikke gamingpc + at den er gigantisk. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ah ok, da gir speccen mer sense. Når det er sagt så kan du tyne endel på valg av hovedkort og evt. noen kroner på å gå ned et hakk eller to på cpu. Spillytelsen henger mest på skjermkortet så lenge cpuen er kraftig nok til å forsyne skjemkortet med data. Selv om i5-2500 er det opplagte og desidert mest populære valget for en spillmaskin så vil faktisk en i3 gjøre det like bra som spillcpu såfremt du ikke skal ha et av de aller råeste skjermkortetene på markedet. En AMD løsning vil også senke prisen men det er mulig det ikke var hva du tenkte deg. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Fikk pressa prisen ned en del nå, kom på at PSU har jeg (380 eller 480W, husker ikke helt). Bytta ut HK og CPU. Det som mangler nå er jo å legge til skjermkort. Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Spar litt til ; ) Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Til nå har jeg bare 1000 kr, tjener 3000 iløpet av neste to ukene, så det er jo planen Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Har funnet deler til rundt 6500 nå, da uten ssd disk. Tenkte å bestille når harddisker blir litt billigere. Er vel skjermkortet jeg ser det lettest å strupe prisen på nå? Holder 380 W ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 380watt er veldig lite. Nye grafikkort krever sitt av powersupplyet og et godt power som er overdimensjonert er jo den komponenten ved siden av chassis som normalt holder lengst og som kan flyttes med gjennom mange oppgraderinger. Så hvis du har mulighet så kjøp et så stort power du har råd til og fortrinnsvis noe av god kvalitet som Corsair eller Mist om de fremdeles er mulig å få tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå