Gå til innhold

HTPC/Gaming

Anbefalte innlegg

Hei

Har lyst på både HTPC og gamingpc, og har begrenset budsjett.

Har kastet samme noe selv, her, kom på 5700 kr (6000 hos komplett) - Budsjett er nærmere 4000.

Skal muligens klare å strekke meg til 5000, men da inkludert frakt (og andre deler jeg trenger).

Forslag til hva jeg kan bytte ut for å presse prisen ned? Har ikke så ekstremt mye peiling på hvordan dagens PC marked ser ut heller. (Trenger kabler til harddisk, strømkabler og slikt.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah ok, da gir speccen mer sense. Når det er sagt så kan du tyne endel på valg av hovedkort og evt. noen kroner på å gå ned et hakk eller to på cpu. Spillytelsen henger mest på skjermkortet så lenge cpuen er kraftig nok til å forsyne skjemkortet med data. Selv om i5-2500 er det opplagte og desidert mest populære valget for en spillmaskin så vil faktisk en i3 gjøre det like bra som spillcpu såfremt du ikke skal ha et av de aller råeste skjermkortetene på markedet.

En AMD løsning vil også senke prisen men det er mulig det ikke var hva du tenkte deg.

Lenke til kommentar

380watt er veldig lite. Nye grafikkort krever sitt av powersupplyet og et godt power som er overdimensjonert er jo den komponenten ved siden av chassis som normalt holder lengst og som kan flyttes med gjennom mange oppgraderinger.

Så hvis du har mulighet så kjøp et så stort power du har råd til og fortrinnsvis noe av god kvalitet som Corsair eller Mist om de fremdeles er mulig å få tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...